ملی‌پوش فرانسوی تهدید به تحریم کرد!

ملی‌پوش والیبال فرانسه و ستاره والیبال جهان، فدراسیون جهانی را تهدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، championat اعلام کرد که رسوایی جدی در والیبال جهان در راه است. فدراسیون جهانی والیبال (FIVB) به تازگی تقویم لیگ ملت های ۲۰۲۳ را منتشر کرده و شهرهای محل برگزاری مسابقات مرحله مقدماتی را اعلام کرده است. والیبالیست‌ها بی‌رحمانه از تقویم جدید انتقاد کرده‌اند. حتی رهبر والیبال جهان این مسابقات را تهدید به تحریم کرده است.

اروین انگاپت، کاپیتان تیم ملی والیبال فرانسه، قهرمان المپیک و باارزش‌ترین بازیکن المپیک و لیگ ملت‌های سال گذشته عصبانیت خود را به وضوح بیان کرد. او هم‌چنین تهدید کرد که مسابقات را تحریم خواهد کرد.

ستاره فرانسوی والیبال جهان در این‌باره‌ گفت: ما تقویم منتشر شده را دیده‌ایم. راستش را بخواهید دیگر نمی‌دانم چه کار کنم. به نظر می‌رسد تنها کاری که می‌توان انجام داد بازی نکردن در این لیگ ملت‌ها خواهد بود زیرا این کار پوچ است. به احتمال زیاد به زودی در این باره جلساتی با بازیکنان و کاپیتان تیم‌های دیگر خواهیم داشت.

نارضایتی بازیکن فرانسه به دلیل برنامه بسیار دشوار و فشرده بازی‌ها است. مسابقات مرحله مقدماتی لیگ ملت‌ها همزمان در شش کشور ژاپن، فرانسه، هلند، فیلیپین، کانادا و آمریکا برگزار خواهد شد. تیم ملی فرانسه در مدت زمان نسبتا کوتاهی باید در مرحله گروهی در ژاپن، زمین خانگی و در ایالات متحده به میدان برود. هر یک از ۱۶ تیم حاضر در این مسابقات باید در مجموع ۱۲ بازی در سه کشور انجام دهد.

انگاپت ۳۱ ساله اولین بار نیست که از عملکرد FIVB انتقاد می‌کند. او پیش از این درباره شلوغی تقویم لیگ ملت‌ها، مشکلات لجستیکی و اشتباهات سازمانی در تورنمنت‌های بزرگ صحبت کرده بود.

در واقع، مشکل بازی‌های فشرده برای اولین بار نیست که مطرح می‌شود. در تابستان ۲۰۲۲، این موضوع در جلسه سران FIVB با کاپیتان‌های تیم‌های ملی مورد بحث قرار گرفت. میلاد عبادی‌پور، کاپیتان تیم ملی والیبال ایران در این باره گفته بود: از جمله موضوعاتی که در این جلسه مطرح شد، بحث پروازها بود. تقویم به گونه‌ای تنظیم شده است که هر از چند گاهی باید از این سر کره زمین به آن سر دنیا بروید. در مورد فشردگی مسابقات هم صحبت کردیم. درست پس از پایان فصل باشگاهی، تعداد آن‌ها بسیار زیاد است. در زندگی ما چیزی جز والیبال وجود ندارد. نه استراحت است، نه زمانی برای دیدار با خانواده، نه تعطیلات.

۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۹
کد خبر: 36882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha