صالح آبادی حق دخالت درباره دستمزد کارگران را ندارد!

عضو شورای عالی کار با تاکید بر اینکه به نظر می‌رسد این مقام مسئول هیچ شناختی از روند تعیین دستمزد کارگران ندارد؛ اضافه می‌کند: اظهارات صالح‌آبادی، رسماً زیر سوال بردن سه‌جانبه‌گرایی و شورای‌عالی کار است؛ حتی وزرا و رئیس‌جمهوری نمی‌توانند به تنهایی در مورد دستمزد کارگران اظهارنظر یا تصمیم‌سازی کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از ایلنا، اظهارات روز گذشته رئیس بانک مرکزی موجب انتقاد شدید کارگران و فعالان کارگری شده است؛ ۲۶ آذرماه، رئیس بانک ‌مرکزی با طرح این موضوع که افزایش حقوق کارگران یکی از دلایل تورم امسال بوده، اعلام کرد سال آینده چنین افزایشی وجود نخواهد داشت.

علی خدایی (عضو ارشد کارگری در شورای‌عالی کار) با انتقاد از این اظهارات نامربوط و با تاکید بر اینکه تعیین دستمزد کارگران اساساً به رئیس بانک مرکزی ارتباطی ندارد؛ می‌گوید: ایشان را به مناظره دعوت می‌کنم، حاضرم با ایشان در تلویزیون یا هر جایی دیگر مناظره کنم تا مشخص شود که آیا افزایش دستمزد عامل تورم است یا این تورم است که افزایش دستمزد را زمین می‌زند و به کلی بی‌اثر می‌سازد؛ ایشان موضوع را کاملاً برعکس و اشتباه فهمیده‌اند ضمن اینکه دستمزد کارگران و افزایش آن هیچ ارتباطی به رئیس بانک مرکزی ندارد.

وی با تاکید بر اینکه به نظر می‌رسد این مقام مسئول هیچ شناختی از روند تعیین دستمزد کارگران ندارد؛ اضافه می‌کند: اظهارات صالح‌آبادی، رسماً زیر سوال بردن سه‌جانبه‌گرایی و شورای‌عالی کار است؛ حتی وزرا و رئیس‌جمهوری نمی‌توانند به تنهایی در مورد دستمزد کارگران اظهارنظر یا تصمیم‌سازی کنند، حالا رئیس بانک مرکزی آمده و گفته سال بعد از افزایش خبری نیست! این واقعاً عجیب است؛ باید خطاب به ایشان گفت افزایش دستمزد توسط سیاست‌های غلط شما در حوزه‌ی تورم و مهار تورم به این روز افتاده و عامل ایجاد تورم نیست، چرا موضوع را وارونه جلوه می‌دهید؟!

خدایی می‌افزاید: قرار نیست هر مقام دولتی وقتی می‌خواهد مشکلات را فرافکنی کند یا عملکرد اشتباه خود را توجیه نماید، سراغ دستمزد کارگران برود؛ ایشان حق دخالت در مزد و افزایش آن را به هیچ‌وجه ندارد.

نماینده کارگران در شورای‌عالی کار در ادامه ضمن محکوم کردن اظهارات صالح‌آبادی، خواستار ورود مقامات عالی کشور به موضوع و دادن اخطار به این مقام مسئول شد.

او می‌گوید: مسئولان باید بررسی کنند که هدف ایشان از التهاب‌آفرینی در جامعه‌ی کارگری چیست؛ چرا با اظهارات نسنجیده و نامربوط در مورد افزایش دستمزد، جامعه‌ی کارگری را ملتهب می‌کنند؛ قرار است به چه هدفی برسند؟

۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۲
کد خبر: 36875

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha