پیشنهاداتی برای حفظ سلامت روحی کارآفرینان

کارآفرینان به واسطه جایگاه شغلی‌شان بیشتر با خطرات بروز بیماری‌های روحی دست و پنجه نرم می‌کنند. در این مقاله ۵ راه برای مدیریت سلامت روان خود به عنوان یک کارآفرین آورده شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، به عنوان یک کارآفرین، شما دائماً تحت فشار برای عملکرد بهتر، رعایت ضرب الاجل‌ها و ارائه نتایج هستید و اگر مراقب نباشید، این می‌تواند بر سلامت روان شما تأثیر بگذارد.

اگر شما یک کارآفرین هستید، می‌دانید که موفقیت با چالش‌های زیادی همراه است. اما ممکن است ندانید که این چالش‌ها می توانند بر سلامت روان شما تأثیر بگذارند. به همین دلیل است که کارآفرینی و سلامت روان دست به دست هم می‌دهند. کارآفرینان باید از علائم بیماری روحی و نحوه دریافت کمک در هنگام مبارزه آگاه باشند. بروز بیماری روحی در بین کارآفرینان رایج است. از هر چهار کارآفرین، یک نفر در طول زندگی خود دچار اختلال سلامت روان می‌شود. اضطراب و افسردگی شایع‌ترین اختلالات روانی در بین کارآفرینان است. اضطراب می‌تواند خود را به طرق مختلف نشان دهد، از جمله ترس، بی‌قراری و مشکل در تمرکز. افسردگی با احساس غم و اندوه، ناامیدی و خستگی مشخص می‌شود. همچنین می‌تواند باعث مشکلات سلامت جسمانی شود. اگر کارآفرینی هستید که با سلامت روحی دست و پنجه نرم می‌کنید، حالا می‌دانید که تنها نیستید. منابعی وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا از این مرحله عبور کنید.

سبک زندگی پراسترس یک کارآفرین می‌تواند منجر به مشکلات سلامت روان شود

یک مطالعه اخیر در دانشگاه سانفرانسیسکو نشان داد که کارآفرینان بیشتر از افرادی که صاحب کسب و کار خود نیستند، مشکلات روحی را تجربه می‌کنند. در واقع، ۷۲ درصد از کارآفرینان شرکت‌کننده در این مطالعه مشکلات سلامت روحی را گزارش کردند. این یافته‌ها بر نیاز به حمایت بیشتر از کارآفرینان تاکید می‌کند. این مطالعه نزدیک به ۲۵۰ کارآفرین را مورد بررسی قرار داد و نشان داد که تقریباً ۳۰ درصد گزارش کردند که با افسردگی سروکار دارند. شایع‌ترین اختلالات اضطراب و افسردگی و همچنین ADHD (بیش فعالی) بود.

انزوای یک کارآفرین می‌تواند منجر به مشکلات سلامت روان شود.

اغلب سلامت روان یک کارآفرین و همچنین نیاز او به یک زندگی اجتماعی نادیده گرفته می‌شود. این به این دلیل است که بسیاری از کارآفرینان آنقدر روی کار خود متمرکز هستند که زمانی برای تمرکز بر سلامت روان یا روابط مهم خود (در ذهن خود) ندارند. این می‌تواند منجر به مشکلات روانی مانند اضطراب، افسردگی و تنهایی شود. چند کار وجود دارد که می‌توانید برای بهبود و بهتر شدن در این زمینه انجام دهید:

ابتدا مطمئن شوید که در محل کار استراحت می‌کنید. داشتن زمان برای استراحت و تجدید قوا ضروری است. گاهی اوقات خوب است که برای خود وقت بگذارید، اما چرا از یک دوست نخواهید با شما پیاده روی کند یا کاری سرگرم کننده انجام دهد؟

در مرحله دوم، با کارآفرینان دیگر ارتباط برقرار کنید. این می‌تواند به شما کمک کند کمتر احساس انزوا کنید و در صورت نیاز به شما کمک کند.

در نهایت، مراقب سلامت جسمانی خود باشید. برای کمک به کاهش استرس و بهبود خلق و خوی خود ورزش کنید و غذاهای سالم بخورید.

بنابراین چه کاری می توانید انجام دهید تا در سلامت روان خود فعال تر باشید؟

نخست، درک این نکته مهم است که شما به عنوان یک کارآفرین در مبارزات سلامت روان خود تنها نیستید. دوم، بسیاری از منابع و سیستم‌های پشتیبانی برای کمک به شما در زمان‌های دشوار در دسترس هستند. در اینجا چند کار وجود دارد که می توانید برای مراقبت از سلامت روان خود به عنوان یک کارآفرین انجام دهید:

۱. برای خود وقت بگذارید - شما هستید که باید از خودتان مراقبت کنید.

به عنوان یک کارآفرین، به راحتی می‌توان در کار گرفتار شد و نیازهای خود را نادیده گرفت. با این حال، مهم است که برای خود وقت بگذارید، حتی اگر فقط چند دقیقه در روز باشد. برای انجام کارهایی که در خارج از محل کار از آن لذت می‌برید، زمان بگذارید، مانند مطالعه، ورزش یا گذراندن وقت با دوستان و خانواده.

۲. به دنبال کمک حرفه‌ای باشید - درخواست کمک یک ضعف نیست. این یک قدرت است!

اگر با سلامت روان خود دست و پنجه نرم می‌کنید، از کمک حرفه‌ای دریغ نکنید. کمک گرفتن از یک درمانگر یا مشاور شرم‌آور نیست. درمان می‌تواند به شما در مدیریت سلامت روان کمک کند. این کمک می‌کند که فردی خارج از زندگی روزانه‌تان برای بحث درباره زندگی‌تان داشته باشید.

۳. به یک گروه پشتیبانی بپیوندید - شما در این سفر تنها نیستید.

گروه‌های حمایتی زیادی هم به صورت حضوری و هم آنلاین برای کارآفرینان وجود دارد. این گروه‌ها راهی عالی برای ارتباط با کارآفرینان دیگری هستند که چالش‌های منحصر به فرد شما را درک می کنند. گروه‌های پشتیبانی می‌توانند منبعی عالی برای شبکه‌سازی، مشاوره و حمایت اخلاقی باشند.

۴. استراحت کنید - نیاز به "روشن بودن" مداوم ذهن می‌تواند منجر به مشکلات سلامت روانی مرتبط با کارآفرینی شود.

اگر احساس خستگی می‌کنید، از کار کردن دست بردارید و استراحت کنید. از کامپیوتر خود فاصله بگیرید و پیاده‌روی کنید یا چند روز استراحت کنید تا تمدد اعصاب و تجدید قوا کنید. مهم است که زمانی که به آن نیاز دارید استراحت کنید. در غیر این صورت در معرض خطر فرسودگی شغلی قرار می‌گیرید.

۵. مطمئن شوید که به بدن و ذهن خود سوخت می‌دهید - تغذیه نادرست می‌تواند مزید بر علت اختلالات جسم و جان شود.

به عنوان یک کارآفرین، شما دائماً تحت فشار برای عملکرد، رعایت ضرب الاجل ها و ارائه نتایج هستید. و اگر مراقب نباشید، می تواند بر سلامت روان شما تأثیر بگذارد. به همین دلیل مهم است که از نظر روحی و جسمی از خود مراقبت کنید. رژیم غذایی سالم، خواب کافی و ورزش و مدیریت استرس برای حفظ سلامت روان بسیار مهم است. مصرف مکمل‌ها برای بهبود توانایی‌های شناختی و ذهنی در حین مراقبت از سلامت جسمانی می‌تواند نتایج عالی کوتاه‌مدت و بلندمدت داشته باشد. رعایت این نکات می‌تواند به کاهش استرس و بهبود سلامت روان شما کمک کند. به یاد داشته باشید که شما در مبارزات خود تنها نیستید. اگر به آن نیاز دارید، کمک در دسترس است.

منبع: ENTREPRENEUR

مترجم: شادی آذری حمیدیان

۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۵
کد خبر: 36856
منبع: فردای اقتصاد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
      1 0
      یکی از پیشنهادات همه این باشد که دولت ایران هیچ دخالتی در امور و مصادر ملت نکند