سانتوس رسما از پرتغال جدا شد

سرمربی تیم ملی پرتغال بعد از ناکامی در قطر از سمت خود در این تیم کنار رفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد و به نقل از رکورد، فدراسیون پرتغال اعلام کرد که این تیم پس از حذف در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی ۲۰۲۲، راه خود را از فرناندو سانتوس جدا کرده است.

سانتوس ۶۸ ساله در سال ۲۰۱۴ هدایت پرتغال را بر عهده گرفت و با شکست فرانسه در فینال یورو ۲۰۱۶، پرتغال را به اولین عنوان قهرمانی بین المللی خود هدایت کرد. سرمربی سابق تیم ملی یونان همچنین پرتغال را به عنوان قهرمانی لیگ ملت های یوفا در سال ۲۰۱۹ رساند.

با این حال دوره او در قطر با شکست غافلگیرکننده مقابل مراکش به پایان رسید. او تا یورو ۲۰۲۴ با پرتغال قرارداد داشت.

در بیانیه فدراسیون فوتبال پرتغال آمده است: فدراسیون فوتبال پرتغال و فرناندو سانتوس توافق کردند که به همکاری با هم پایان دهند.

سانتوس در یک پیام ویدئویی گفت که سرمربی پرتغال بودن یک رویای واقعی بود که او به آن رسیده است.

جنجال‌هایی پیرامون تیم پرتغال در قطر نیز به وجود آمد و سانتوس تصمیم گرفت کریستیانو رونالدو را برای بازی مرحله یک هشتم نهایی این تیم مقابل سوئیس کنار بگذارد. سانتوس اصرار داشت که از تصمیم خود پشیمان نیست.

رسانه های مختلف پرتغالی گزارش داده اند که نام هایی مانند ژوزه مورینیو سرمربی آ اس رم، روی خورخه سرمربی تیم ملی زیر ۲۱ سال و پائولو فونسکا سرمربی لیل به عنوان جایگزین های احتمالی در نظر گرفته شده‌اند.

مورینیو روز پنجشنبه وارد منطقه جنوبی پرتغال شد جایی که آ اس رم سه بازی دوستانه را برگزار خواهد کرد اما وقتی خبرنگاران در مورد جانشینی سانتوس سوال کردند سکوت کرد.

۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۳
کد خبر: 36755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha