امیرحسین رحیمی بازداشتی ۱۵ ساله با قید وثیقه آزاد شد

پرونده پس از تکمیل تحقیقات، منتهی به صدور قرار جلب دادرسی و کیفرخواست شده و جهت رسیدگی به دادگاه اطفال و نوجوانان ارجاع شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد الهام نجف، مادر امیرحسین رحیمی، از آزادی فرزندش با قید وثیقه خبر داد.

مادر امیرحسین رحیمی که برای نخستین بار این خبر را در گفت‌وگو با خبرنگار اعتمادآنلاین اعلام می‌کرد، گفت: بعد از چاپ گفت‌وگوی اعتماد درباره امیرحسین و واکنش‌های عمومی، مسئولان قضایی بلافاصله دستور آزادی او را با وثیقه فیش حقوقی صادر کردند.

الهام نجف از همه مردم ایران که این روزها دلسوزانه پیگیر آزادی امیرحسین بودند، تشکر کرد.

گزارش تکمیلی و گفت‌وگو با مادر امیرحسین درباره جزئیات آزادی او به زودی منتشر می‌شود.

روابط عمومی و ارتباطات دادگستری کل استان البرز درباره آخرین وضعیت پرونده امیرحسین رحیمی اعلام کرد: پرونده پس از تکمیل تحقیقات، منتهی به صدور قرار جلب دادرسی و کیفرخواست شده و جهت رسیدگی به دادگاه اطفال و نوجوانان ارجاع شده است. دادگاه با توجه به تکمیل تحقیقات مقدماتی در دادسرا، ضمن تعیین وقت رسیدگی، با اخذ تامین متناسب دستور آزادی را صادر کرد و متهم در حال حاضر آزاد شده است.

ماجرای دستگیری امیرحسین از زبان مادرش با روزنامه اعتماد

امیرحسین متولد ۱۳۸۶ بوده و ۱۵ سال سن دارد و در فردیس کرج دستگیر شد و بعد از چند روز به زندان منتقل شد.او در حال حاضر در کانون اصلاح تربیت زندان کچویی حضور دارد و دو ماه است که در زندان است.پرونده این پسر ۱۵ ساله در بازپرسی شعبه ۸ دادسرای عمومی کرج در حال بررسی می باشد.

مادرش می‌گوید برای من وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی در نظر گرفتند اما من نتوانستم آن را جور کنم و هر چقدر التماس کردم قبول نکردند او میگوید امیرحسین صبح ها به مدرسه می رفت و بعد از ظهر ها به املاکی محله میرفت و کار میکرد روزی که بازداشت شد نهادهای مسئول به مغازه ها اعلام کردند که باید ساعت شش و نیم بعد از ظهر مغازه را ببندند.

امیرحسین با من تماس گرفت و گفت مامان اینجا خیلی شلوغ است و به سراغ من بیا و مرا از اینجا ببر چرا که خیلی ترسیده بود وقتی که من به سمت مغازه رفتم فهمیدم که از فلکه سوم فردیس به بالا اجازه رفت و آمد تاکسی ها داده نمی شود من هم بین فلکه سوم و چهارم منتظر ایستادم تا پسرم به من برسد اما ماموران هم آنجا حضور داشتند فاصله من با امیرحسین ۲ الی ۳ دقیقه بود امیرحسین در حال بستنی خوردن به سویم می آمد که ناگهان مأموران نیروی امنیتی دستگیری‌ها را آغاز کردند.

۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۷
کد خبر: 36718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha