غافلگیری سهامداران با جهش ۴۵ هزار واحدی شاخص بورس/دلار دوباره بورس را بالا کشید

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (سه‌شنبه، ۲۲ آذرماه) با ۴۵ هزار و ۱۳۳ واحد افزایش در ارتفاع یک میلیون و ۴۵۴ هزار واحدی ایستاد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از خبرنگار ایرنا، شاخص هم‌وزن با ۹ ‌هزار و ۷۴۱ واحد افزایش به ۴۳۰ هزار و ۱۲۵ واحد و شاخص قیمت با پنج هزار و ۷۹۸ واحد رشد به ۲۵۶ هزار و ۴۰ واحد رسید.

شاخص بازار اول، ۳۹ هزار و ۸۴۵ واحد و شاخص بازار دوم، ۶۹ هزار و ۸۲۹ واحد افزایش را ثبت کردند.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از ۱۲ میلیارد و ۹۷۹ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۷۵ هزار و ۸۷۶ میلیارد ریال معامله شد.

همچنین صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با چهار هزار و ۶۲۹ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با چهار هزار و ۶۱۱ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با چهار هزار و ۴۳۱ واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با ۲ هزار و ۱۳۴ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با ۲ هزار و ۱۲۲ واحد، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با یک هزار و ۷۲۴ واحد و شرکت سرمایه گذاری غدیر (وغدیر) با یک هزار و ۶۱۴ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشت.

در مقابل توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) با ۷۵۶ واحد، گروه صنعتی پاکشو (پاکشو) با ۱۲ واحد، تولید محور خودرو (خمحور) با پنج واحد و سیمان داراب (ساراب) با پنج واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس به همراه داشت.

بر پایه این گزارش، امروز نماد شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر)، ایران خودرو (خودرو)، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد)، ملی صنایع مس ایران (فملی)، بورس کالای ایران (کالا) و سایپا (خساپا) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه یک میلیارد و ۹۶۸ میلیون برگه سهم به ارزش ۶ هزار و ۶۲۲ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۲۱۸ واحد افزایش داشت و به ۱۸ هزار و ۸۲۰ واحد رسید.

در این بازار بیش از چهار میلیارد و ۹۳۰ میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۲۴۹ هزار و ۹۹ نوبت بود.

پلیمر آریاساسول (آریا)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، شرکت سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، شرکت آهن و فولاد ارفع (ارفع) تاثیر مثبت بر این شاخص داشتند.

در ادامه بیمه پاسارگاد (بپاس)، پتروشیمی مارون (مارون)، صنعتی مینو (غصینو) و مجتمع صنعتی آرتاویل تایر (پارتا) و توسه سرمایه و صنعت غدیر (سغدیر) تاثیر منفی بر این شاخص داشتند.

۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۲
کد خبر: 36646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha