چطور از کلاهبرداری های فضای مجازی در امان باشیم؟

ماکان آریا پارسا مدیرعامل هولدینگ پارس پندار نهاد کلاهبردار هایی که در فضای کسب و کار فعالیت می کنند را ویرانگر اقتصاد کشور و خائن به وطن می داند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد ماکان آریا پارسا ریاست هولدینگ بزرگ پارس پندار نهاد کلاهبرداری و کلاهبردار های فعال در فضای کسب و کاری کشور را محکوم کرده و فعالیت ها و اقدامات آن ها را به نفع اقتصاد کشور نمی داند. دکتر آریا پارسا بر این اعتقاد است که جهان پیش‌رو، جهان مجازی و آنلاین است. بنابراین باید به دنبال راهکارهای موفقیت آمیز برای پیشرفت کسب و کارهای مجازی بود. در این راه تهدیدهای بسیار زیادی وجود دارد. عدم آگاهی و همچنین پیشرفت روزانه‌ی این دنیای مدرن، سبب بروز کلاهبرداری ‌های بسیار زیادی شده است. همانطور که دنیای مدرن به سرعت در حال پیشرفت و ترقی است، افراد کلاهبردار نیز از راهکارهای مختلفی برای کلاهبرداری، استفاده می‌کنند.

کلاهبرداری در این زمینه، می‌تواند خطر و تهدید جدی باشد که مدیرعامل هولدینگ پارس پندار نهاد، آن را امر بسیار مهمی می‌پندارد. این امر به اندازه‌ای از اهمیت بالا برخوردار است که در گزارش‌های کمیسیون فدرال آمریکا در سال 2019، بسیار از آن یاد شده است. در این گزارش‌ها، شاهد رقم 1/9 میلیارد دلاری از کلاهبرداری‌های فضای مجازی خواهیم بود. این رقم، رقم بسیار بالایی است که توجه بسیاری از اقتصاددانان را به سمت خود جلب نموده است. این رقم می‌تواند بیانگر این باشد که اگر وضع به همین منوال ادامه پیدا کند، کشورها با ورشکستگی بسیار بالایی مواجه می‌شوند.

ماکان آریا پارسا کلاهبردار های فضای کسب و کار را خائن می داند

دیدگاه ماکان آریا پارسا در زمینه‌ی کلاهبرداری ‌های فضای مجازی چیست؟!

ماکان آریا پارسا از کلاهبردارهای فضای مجازی، به عنوان یک خائن به مملکت، یاد می‌کند. موسس گروه بین المللی پارس پندار نهاد بر این اعتقاد است که این کلاهبردارها می‌توانند در تیره و تار شدن اقتصاد کشور، تاثیر بسزایی داشته باشند. با توجه به این موضوع که پیشرفت آینده اقتصادی کشور وابسته به کسب و کارهای مجازی است، مقابله با این کلاهبردارها بسی ضروری است. آمار بالای کلاهبرداری فقط قشر و کسب و کار خاصی را مد نظر ندارد. بلکه کلاهبرداری در فضای مجازی، می‌تواند طیف گسترده‌ای از کارآفرینان و مصرف کنندگان را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

ماکان آریا پارسا کلاهبردار های فضای مجازی را اثرگذار بر روی فعالیت تک تک فعالان فضای مجازی می داند. هدف این کلاهبردارها، کسب سود و منفعت از طریق ضرر زدن به کارآفرینان، مصرف کنندگان، سرمایه گذاران و ... است. با توجه به این موضوع که استارتاپ ‌ها و کسب و کار های مجازی، به عنوان بهترین محرک‌ های اقتصادی شناخته شده‌ اند، حفظ آنها بسی ضروری می‌باشد. مدیرعامل پارس پندار نهاد معتقد است که در صورتی که این کسب و کارها نتوانند به دلیل فعالیت های کلاهبردارانه و مجرمانه به موفقیت دست یابند و از رشد و توسعه برخوردار گردند، قطعا شاهد خسارات جبران ناپذیری خواهیم بود. خساراتی که می‌توانند بر روی پیشرفت اقتصادی، رکورد و در نتیجه ورشکستگی آن موثر باشند.

مدیریت هولدینگ پارس پندار نهاد کلاهبرداری در فضای مجازی یکی از دلایل رکود کسب و کارها برشمرد

تاثیر دنیای مجازی بر روی پیشرفت اقتصاد کشور

در نظریه ماکان آریا پارسا مدیریت مجموعه پارس پندار نهاد به این امر اشاره شده است که: دنیای مجازی نقش مستقیمی بر روی رشد و توسعه‌ی کسب و کارها دارد. رشد کسب و کارهای مختلف در دنیای مجازی، می‌تواند سبب به حرکت درآمدن چرخه‌های اقتصاد کشور، شود. اما ماکان آریا پارسا معتقد است که کلاهبرداری ‌های اینترنتی، می‌توانند بر روی این پیشرفت و رشد اقتصاد کشور، بسیار موثر باشند. در برخی از موارد نیز این کلاهبردارها می‌توانند خسارات جبران ناپذیری را برای اقتصاد کشور به ارمغان بیاورند.

از دیگر نظرات ریاست هولدینگ پارس پندار نهاد، می‌توان به این مورد اشاره نمود: دنیای مجازی یک ابزار کارآمد و مهم برای رشد و پیشرفت کسب و کارها است. چه بسا که در این دنیای مجازی، شاهد رشد و پیشرفت بسیاری از کسب و کارها خواهیم بود. در صورتی که کسب و کارهای کوچک و یا بزرگ، به هر طریقی از فعالیت در فضای مجازی امتناع کنند، نمی تواند به پیشرفت و رشد پایدار دست یابند. این امر یک امر بسیار مهم از دیدگاه اقتصاد و جامعه شناسی به شمار می‌رود.

دکتر ماکان آریا پارسا و نظراتشان راجع به کلاهبرداری در فضای کسب و کاری

نمونه‌هایی از کلاهبرداری در فضای مجازی

ماکان آریا پارسا برای درک بهتر اهمیت موضوع کلاهبرداری در فضای مجازی، اقدام به عرضه‌ی برخی از نمونه‌های مهم نموده است. اگر شما نیز از فعالان با تجربه در این زمینه (کسب و کارهای مجازی) هستید، قطعا با برخی از نمونه‌های کلاهبرداری فضای مجازی، مواجه شده‌اید. از انواع این کلاهبرداری‌ ها می‌توان به نمونه‌های زیر اشاره کرد:

  • فیش‌های پرداختی جعلی: در برخی از موارد، کسب و کارهای اینترنتی با فیش‌های پرداختی جعلی مواجه می‌شوند. به این معنی که کلاهبرداران، به روش‌های مختلفی اقدام به ارائه‌‎ی فیش پرداختی جعلی به کاربران می‌نمایند. در این صورت بدون پرداخت وجه، کالای مورد نظر را خریداری خواهند نمود.
  • وجوه پرداختی هنگفت برای تبلیغات: حتما شما هم در محیط اینستاگرام و بسیاری از فضاهای مجازی دیگر، با تبلیغات پرزرق و برق مواجه شده‌اید. این تبلیغات پرزرق و برق توجه بسیاری از کاربران و صاحبان کسب و کارهای مجازی را به سمت خود جلب می‌نمایند. آنها برای دریافت تبلیغات مناسب، اقدام به پرداخت وجوه هنگفتی می‌نمایند. در مقابل هرگز خدمات ارزشمند و تاثیرگذاری را دریافت نخواهند کرد.

بنیان گذار پارس پندار نهاد معتقد است که این کلاهبرداری ‌ها فقط مختص به اقشار خاصی نخواهد بود. کلاهبرداری از فضای مجازی، نه تنها کاربران و کسب و کارهای مختلف را تحت تاثیر قرار می‌دهد، بلکه بر روی مصرف کنندگان نیز موثر می‌باشد. با این اوصاف، در نظر گرفتن راهکارهای مناسب برای مقابله با کلاهبرداری‌های فضای مجازی، بسیار ضروری و حائز اهمیت خواهد بود.

راهکارهای مناسب برای مقابله با کلاهبرداری‌ مجازی

در نظریه‌ها و دیدگاه‌های ماکان آریا پارسا، می‌توان شاهد نتایج فوق العاده‌ای بود. مدیرعامل پارس پندار نهاد راهکارهای بسیار هوشمندانه و مفیدی را برای مقابله با این کلاهبرداری‌ها، ارائه نموده‌اند. لازم به ذکر است که با پی بردن به ارزش و اهمیت فعالیت‌های مختلف مجازی، توجه به این راهکارها، بسیار ضروری خواهد بود. لذا بسیاری از کسب و کارهای کوچک و بزرگ به دنبال بهره برداری از این راهکارهای موثر برای مقابله، هستند. از جمله این راهکارها، می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  1. راهکارهای هوشمندانه‌ی مسئولان برای ارائه‌ی قوانین و مقررات جدید و کارآمد، یکی از مهمترین راهکارهای آریا پارسا است. با در نظر گرفتن این موضوع که: کسب و کارهای مجازی بر روی اقتصاد کشور موثر هستند، باید به امنیت آنها نیز توجه کرد. یکی از راهکارهای بسیار مفید و ارزشمند در این راستا، استفاده از قوانین و مقررات بسیار کاربرد و حائز اهمیت است. این قوانین می‌توانند مانند یک بستر امن، شرایط ایده‌آلی را برای کسب و کارهای مجازی، فراهم کنند.
  2. افزایش سطح آگاهی، به روز شدن دانش و همچنین کسب مهارت‌های لازم در زمینه‌ی کسب و کارهای اینترنتی، بسی ضروری است. دنیای مجازی همواره در حال پیشرفت و ارتقا است. اگر سطح دانش خود را در این زمینه افزایش ندهید، قطعا با مشکلات بزرگی مواجه خواهید شد.
۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۵
کد خبر: 36608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha