جزئیات واردات شاسی بلند مدل ۲۰۲۳ چینی/ قیمت این خودرو در ایران چقدر خواهد بود؟

خودروی جدید چانگان UNI-T به زودی به کشور وارد و در بورس کالا عرضه می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از خبرنگار ایبِنا، خودروی جدید چانگان UNI-T به زودی به کشور وارد و در بورس کالا عرضه می‌شود. این خودرو قرار بود به عنوان یک خودروی مونتاژی توسط سایپا عرضه شود، اما با توافقی که بین شرکت سایپا و چانگان انجام شده است این خودرو به زودی با واردات گسترده در کشور عرضه خواهد شد. چانگان یونی تی اولین خودروی وارداتی سایپا خواهد بود و این کراس اوور تنها خودروی وارداتی است که نمونه‌های آن در کشور وجود دارد.

جزئیات واردات شاستی بلند مدل ۲۰۲۳ با قیمت اقتصادی

به گفته محمد علی تیموری؛ مدیر عامل سایپا این خودرو نسبت به رقبای خود در بازار از قیمت پایین‌تری برخوردار خواهد بود.

چانگان یک کمپانی خودروسازی چینی است که خودروهای سواری و تجاری تولید می‌کند، این شرکت خودروهای سواری را با همان برند چانگان و خودروهای تجاری خود را با برند چانا به فروش می‌رساند. چانگان همچنین چند شرکت جوینت ونچر با خودروسازان جهانی من جمله فورد، پژو سیتروئن، مزدا و سوزوکی دارد و محصولات سواری مزدا، فورد و DS را به تولید می‌رساند. چانگان یکی از چهار خودروساز بزرگ چینی و بزرگترین برند خودروساز در چین است و بدون در نظر گرفتن محصولاتی که با همکاری خودروسازان بزرگ تولید می‌کند، از لحاظ تولید و فروش برند چینی جایگاه بسیار خوبی دارد.

جزئیات واردات شاستی بلند مدل ۲۰۲۳ با قیمت اقتصادی

این کراس اوور چانگان به پیشرانه ۱.۵ لیتر توربو مجهز است که توان تولید نهایت قدرت ۱۷۷ اسب بخار و نهایت گشتاور ۳۰۰ نیوتن متر را دارد. قدرت از طریق جعبه دنده ۷ سرعته دوکلاچه تَر (W-DCT) به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. این خودرو در ظاهر اِلِمان‌هایی دارد که از هر نظر با آنچه از محصولی مثل CS۳۵ سراغ داریم متفاوت است. چراغ‌های باریک، دستگیره‌های پنهان در، سپر با طرح جلوپنجره تلفیقی، بدنه دو رنگ و اسپویلر V شکل باعث شده تا ظاهر این خودرو بسیار مدرن باشد. سبک طراحی بکار رفته در این خودرو سبک کلی سری یونی است که در محصولاتی مثل UNI-K و UNI-V هم دیده می‌شد. در مجموع طراحی و مشخصات فنی چانگان UNI-T سطح قابل قبولی دارد و بنظر می‌رسد سایپا گزینه خوبی را برای واردات انتخاب کرده است.

جزئیات واردات شاستی بلند مدل ۲۰۲۳ با قیمت اقتصادی

قیمت این خودرو در ایران چه قدر خواهد بود؟

چانگان UNI-T حتی تست‌های فنی را در ایران گذرانده است، پس به نوعی این خودرو چند قدم جلوتر از دیگر وارداتی‌های بازار ایران است پس احتمالا تا پایان سال جاری باید عرضه قابل توجهی از این خودروی چینی در ایران انجام شود. این خودرو با قیمت محدوده ۲۰ هزار یورو برای واردات در نظر گرفته شده است. این یعنی قیمت این خودرو حدود ۸۰۰ میلیون تومان خواهد بود و البته باید دید در نهایت چه قیمتی در بورس کالا برای چانگان UNI-T کشف خواهد شد.

۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۵
کد خبر: 36607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha