ضربه افزایش مهاجرت به بازار مسکن + جدول

مشاورین املاک از افزایش تعداد واحدهای حراجی به علت مهاجرت می گویند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، در میان آگهی‌های فروش فوری خانه در چند هفته اخیر، آگهی‌های فروش «به علت مهاجرت» قابل توجهی منتشر شده است.

از این رو با جستجوی کلیدواژه «مهاجرت» در این سایت خرید و فروش مسکن، ۱۵۰ آگهی فروش مسکن در یک ماه اخیر یافت شد.

اکثر این خانه‌ها در محله‌های جردن، پونک، جنت آباد، نیاوران، بلوار فردوس شرق و غرب، باغ فیض، سعادت آباد و شهرک غرب و... قرار دارند؛ یعنی مناطق ۱تا ۵ و محدوده شمال، شمال شرق و شمال غرب تهران.

البته همچنین آگهی فروش خانه به علت مهاجرت، در اطراف تهران و شهرهایی همچون پرند، اسلامشهر، پردیس و شهریار و ... مشاهده شد.

بنابر این آگهی‌ها، اکثر مالکان قیمت پیشنهادی ارائه نداده‌ و قیمت را توافقی اعلام کرده‌اند اما قیمت‌های کمتر از منطقه هم به چشم می‌خورد.

یک مشاور املاک در منطقه ۵ با اعلام افزایش تعداد مراجعه‌کنندگانی که با هدف مهاجرت فروش ملکشان را به آنها می‌سپارند به اکوایران گفت که فروشندگانی که هدف مهاجرت دارند به علت عجله داشتن و نزدیک بودن زمان مهاجرتشان، قیمت ملک را روی عرف منطقه و یا پایین‌تر از آن پیشنهاد می‌دهند.

یک مشاور املاک در منطقه ۱ با اشاره به افزایش فروش خانه به دلیل مهاجرت در این منطقه می‌گوید ویژگی یکسان در اغلب این خانه‌ها این است که صاحبان متمولی دارند.

بررسی فایل‌های عرضه شده در این سایت خرید و فروش مسکن نشان می‌دهد، یک خانه ۱۵۰ متری در شهرک غرب و در منطقه ۲، با ۳۱ سال عمر بنا، ۱۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

همچنین خانه‌ای دیگر در این منطقه و در محله پونک، با متراژ ۶۱ مترمربع، ۴ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

در اطراف تهران و خانه‌ای در شهر پردیس و فاز ۴، با متراژ ۱۰۱ متر و عمر بنای ۹ سال، ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به جهت فروش عرضه شده است.

photo_2022-12-11_11-22-47

۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۱
کد خبر: 36574
منبع: اکو ایران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha