طلا و بیت‌کوین در انتظار هفته پراتفاق

روز جمعه، طلا افزایش خفیفی داشت تا برای چهارمین روز متوالی بازدهی مثبت داشته باشد و هفته را در نزدیکی مرز ۱۸۰۰ دلار به اتمام برساند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، با وجود اینکه طلا چهار روز اخیر را صعودی پشت سر گذاشته است، اما بازدهی هفتگی هنوز در محدوده منفی قرار دارد و عامل اصلی آن نیز افت بیش از ۱.۶ درصدی در روز دوشنبه این هفته بود. البته بازدهی منفی طلا در این هفته بسیار خفیف و در محدوده منفی ۰.۱ درصد است.

بازارها این هفته به طور کلی در حالت انتظار قرار داشتند؛ انتظار برای هفته آینده و نشست فدرال رزرو برای آخرین بار در سال ۲۰۲۲ میلادی. همچنین هفته آینده آخرین جلسه سال جاری بانک مرکزی اروپا نیز برگزار خواهد شد و بازارها در انتظار جمعه بندی سیاستی بانک‌های مرکزی معتبر دنیا در سال جاری هستند.

جلسه فدرال رزرو هفته آینده و در روزهای ۱۳ و ۱۴ دسامبر برگزار خواهد شد و در حال حاضر بیشتر بازارها انتظار دارند که سرعت رشد نرخ بهره کم شود و گام جدید نیم درصدی باشد.

همچنین روز سه شنبه هفته آینده نرخ تورم آمریکا نیز، برای ماه نوامبر اعلام خواهد شد. نرخی که تاثیری مهم بر ادامه سیاست های فدرال رزرو خواهد داشت. به طور کلی هفته آینده برای بازارهای جهانی هفته پراتفاقی خواهد بود.

قیمت بیت کوین نیز در روز جمعه از محدوده ای که نزدیک به ده روز است حوالی آن نوسان می کند تکان نخورد و با رشدی یک درصدی به سطح قیمتی ۱۷ هزار و ۱۷۳ دلار رسید. بازدهی هفتگی بیت کوین نیز این هفته مثبت و در محدوده ۱.۷ درصد به ثبت رسید.

اتریوم نیز نزدیک به ۲ درصد پیشروی کرد و به مرز ۱۳۰۰ دلاری کمی نزدیک تر شد.دومین رمزارز بزرگ جهان نیز از ابتدای هفته تاکنون نزدیک به ۳ درصد افزایش قیمت داشته است.

۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۵
کد خبر: 36467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha