۳ طلا و ۳ برنز دیگر جوانان ایران در ووشوی قهرمانی جهان

در پایان روز چهارم مسابقات ووشو قهرمانی جوانان جهان، ملی پوشان ایران به ۳ مدا طلا و ۳ برنز دیگر دست یافتند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، دیروز (جمعه) ۱۸ آذر ۱۴۰۱، چهارمین روز رقابت‌های ووشوی قهرمانی جوانان جهان ۲۰۲۲ در اندونزی پیگیری شد که در پایان، ملی‌پوشان پسر و دختر ایران در دو بخش تالو و ساندا به ۳ نشان طلا و ۳ مدال برنز دیگر دست پیدا کردند.

نتایج امروز به شرح زیر است:

تالو پسران

یونس خدایی در فرم «نان چوان» با امتیاز ۸.۹۷ به مدال طللا دست یافت و قهرمان جهان شد. این دومین طلای خدایی در این پیکارها است. ورزشکارانی از کره جنوبی و ازبکستان در این بخش دوم و سوم شدند.

در فرم «چیانگ شو»، سامیار صادقی با حریفانش رقابت کرد و در نهایت با امتیاز ۸.۹۵ بر سکوی سوم جهان ایستاد و صاحب مدال برنز شد. ورزشکارانی از آمریکا با ۹.۰۶ و هنگ‌کنگ با ۸.۹۹ به ترتیب اول و دوم شدند.

صبا رامیان در فرم «چیانگ شو» با امتیاز ۹.۰۵۶ موفق به کسب رتبه سوم شد. ورزشکار اندونزی با امتیاز ۹.۱۰۶ به مدال طلا و ورزشکار سنگاپور با امتیاز ۹.۰۹۳ به مدال نقره دست پیدا کردند؛ اما باتوجه به تعداد حضور پنج ورزشکار در این فرم، فقط به نفرات اول و دوم مطابق با قوانین فدراسیون بین المللی ووشو مدال اهدا شد.

تالوی دختران

در فرم «نان چوان»، هستی صدیقی با امتیاز ۸.۹۴ بر سکوی سوم ایستاد و صاحب مدال برنز شد. در این فرم "چو کیو تسانگ" از هنگ کنگ با نمره ۹.۱۱ اول شد و "پی لر تان" از مالزی دوم شد. این دومین مدال صدیقی در مسابقات قهرمانی جهان است. او پیشتر در فرم نن دائو دختران به مدال طلا دست یافته بود.

ساندا پسران

در فینال وزن ۴۵- کیلوگرم، امیرمحمد بازگیر مقابل "دانگ خوآ" از ویتنام پیروز شد و مدال طلا را به خود اختصاص داد. بازگیر برای صعود به فینال حریفانی از آذربایجان و عربستان را شکست داده بود.

در وزن ۴۸- کیلوگرم، حسین ولی‌زاده که در دو مبارزه قبلی خود حریفانی از اندونزی و قزاقستان را شکست داده بود، در فینال مقابل "شریف موصطفی"نماینده کشور مصر قرار گرفت و با برتری مقابل این ووشوکار صاحب مدال طلا و عنوان قهرمانی شد.

در وزن ۵۲- کیلوگرم، محمدعرفان مقدم در مرحله نیمه ‎نهایی مقابل حریف مصری خود شکست خورده و به مقام سوم مشترک دست یافت. در این وزن ورزشکارانی از هند و مصر به ترتیب اول و دوم شدند.

در وزن ۵۶- کیلوگرم، رضا خورشیدی در مرحله نیمه‌نهایی به مصاف نماینده آذربایجان رفت و به برتری دست یافت تا راهی فینال شود. خورشیدی در مبارزه‌های قبلی خود مقابل نمایندگان هند، برزیل و هنگ‌کنگ به پیروزی رسیده بود. او در دیدار نهایی باید به مصاف ورزشکاری از هند برود.

در وزن ۶۰- کیلوگرم، امیرحسین همتی در سومین مبارزه خود مقابل "یو هونگ" از هنگ کنگ به برتری دست یافت و راهی مرحله نهایی شد. همتی در دو رقابت قبلی خود «تسنیم ایسلام» از بنگلادش و "سرجیو آلپایدزی" از گرجستان را شکست داده بود. او در آخرین مبارزه خود با نماینده هند دیدار می‌کند.

در وزن ۷۰- کیلوگرم، عرفان محرمی در سومین مبارزه خود برابر "محمد عبدالعزیز" از مصر پیروز و راهی دیدار نهایی شد. محرمی در دو رقابت قبلی‌اش موفق به شکست حریفانی از تونس و اردن شده بود. او در فینال به مصاف ورزشکاری از چین می‌رود.

در وزن ۷۵- کیلوگرم، سهیل موسوی در سومین مبارزه‌اش مقابل "آلن سهیچ" از کرواسی قرار گرفت و این حریف را مغلوب کرد و فینالیست شد. موسوی پیش از این مقابل «ولادیسلاو پشتنیک» از اوکراین و «محمد سیف» از تونس به برتری رسیده بود.

در وزن ۸۰- کیلوگرم، کسری لورائی در نخستین مبارزه خود به مصاف «آنی‌رود چائود هاری» از هند رفت و مقابل این حریف شکست خوردذو حذف شد.

ساندا دختران

در وزن ۶۰- کیلوگرم، کوثر علی‌زاده از سد "بتول صلاحدین" نماینده فلسطین گذشت و راهی فینال شد. علی‌زاده پیش از این موفق به شکست "تا فونگ آن" از ویتنام شده بود. او در دیدار نهایی با ورزشکاری از هند دیدار می‌کند.

در وزن ۵۶- کیلوگرم، دیانا رحیمی در سومین مبارزه خود مقابل "کریمه بریونس" از مکزیک به برتری دست یافت و فینالیست شد. او پیش از این مقابل "یینگ هِ اونگ" از هنگ‌کنگ و "پوسپا آناستاسیا" از اندونزی به برتری رسیده بود. نماینده ایران فردا باید در دیدار نهایی به مصاف ورزشکاری از چین برود.

در وزن ۵۲- کیلوگرم، کیانا بیابانی در مرحله نیمه‌نهایی مقابل "الیسا کالاندوچی" از ایتالیا پیروز شد و به فینال رسید. بیابانی پیش از این مقابل "دیویاناشی" نماینده هند و "زهرا واهانا" از اندونزی پیروز شده و مدال برنز خود را مسجل کرده بود. نماینده ایران فردا در دیدار نهایی به مصاف ورزشکاری از چین می‌رود.

حذف شده‌ها

در مسابقات امروز شاهین بنی طالبی، نازنین بازدار، صبا رامیان و ستایش تک فلاح موفق به کسب مدال نشدند.

جمع مدال‌های ایران

به این ترتیب تا اینجای کار کاروان ایران به ۶ مدال طلا، یک نقره و ۴ برنز در مجموع دو گروه پسران و دختران (در دو بخش ساندا و تالو) دست پیدا کرده است.

در روزها گذشته این مسابقات، یونس خدایی در فرم «نن دائو» پسران، هستی صدیقی در فرم «نن دائو ٫» دختران و نازنین بازدار در فرم «نن گوئن» به مدال طلا دست یافته بودند. نازنین بازدار نیز در فرم «نان چوان» مدال نقره کسب کرده بود و شاهین بنی طالبی در فرم «نن گوئن» مدال برنز بسنده کرده بود.

۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۵
کد خبر: 36450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha