بیشترین کلماتی که در یک سال گذشته جست‌وجو شدند

آمریکایی‌ها در جستجوی تعاریف واژه‌های جدید در گوگل در سال جاری بودند. در این میان، یک بازی بسیار تاثیرگذار بوده و پاسخ‌های همان بازی باعث طرح واژه‌های ناشناخته‌ای شده که کاربران برای یافتن معنای آن جست و جو انجام داده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، واژه Wordle خود در سال ۲۰۲۲ به عنوان پر جستجوترین عبارت گوگل در سراسر جهان و در ایالات متحده رتبه اول را کسب کرد. در واقع، این واژه برگرفته از نام "جاش واردل" یک مهندس نرم افزار امریکایی است که در سال ۲۰۲۱ میلادی بازی‌ای اینترنتی به نام "واردل" را منتشر کرد که در اینترنت جذابیت بسیار زیادی پیدا کرد.

بخش جهانی شبکه خبری بی‌بی‌سی گزارش داد، این بازی رایگان یک بازی حدس کلمات است. نحوه انجام بازی که تنها از وب سایت Wordle قابل دریافت است و نسخه دیگری ندارد به این شکل است که کاربران شش شانس برای حدس زدن یک واژه پنج حرفی دارند که به طور تصادفی از پایگاه داده انتخاب شده است. با هر بار تلاش بازی به شما می‌گوید که حروف‌تان تا چه اندازه به واژه اصلی نزدیک است. اگر حروفی که انتخاب می‌کنید در واژه هستند، اما به ترتیب اشتباهی در واژه قرار گرفتند واردل آن را با رنگ زرد برجسته می‌سازد اگر حروف در واژه قرار داشته باشند و به ترتیب درستی نیز قرار بگیرند با رنگ سبز نشان داده می‌شوند. هم چنین، حروف خاکستری برجسته نیز بدان معنا هستند که در این واژه وجود ندارند.

واردل به قدری محبوب شد که جستجوهای گوگل از سوی بازیگران ناامیدی که به دنبال پاسخ بودند، سایر ترندهای جستجوی برتر گوگل را تحت تاثیر قرار داد. هفت مورد از ده تعریف برتر جستجو برای واژه در سال ۲۰۲۲ میلادی پاسخ‌های بازی واردل از جمله cacao, homer, canny, foray, trove, saute و tacit بوده‌اند.

رویدادهای مهم نیز در جستجوهای آنلاین تاثیرگذار بودند. مرگ ملکه الیزابت دوم در ماه سپتامبر به پنج ترند برتر از نظر علاقه کلی جستجوی جهانی تبدیل شد. اوکراین سومین عبارت پر جستجو بود. در مورد سلبریتی‌ها جست و جوی نام "جانی دپ" پس از طرح شکایت او علیه "امبر هرد" در تابستان در صدر واژگان و موضوعات مورد علاقه مرتبط با سلبریتی‌ها در جست و جوهای اینترنتی قرار گرفت.

پس از جانی دپ جست و جو درباره سیلی زدن "ویل اسمیت" بازیگر هالیوودی به صورت "کریس راک" کمدین حین اجرای مراسم جوایز اسکار به موضوعی پر جست و جو در گوگل تبدیل شد.

"سرنا ویلیامز" در زمره پر جست‌وترین نام در میان ورزشکاران در ایالات متحده بوده است و اعلام بازنشستگی او خبرساز شد. در میان کاربران امریکایی جست و جوهای آنان در گوگل حاکی از علاقه شدیدشان به ثروتمند شدن سریع بود. بازی‌های بخت آزمایی Mega Millions و Powerball در زمره ده جستجوی برتر اینترنتی در ایالات متحده و در سطح جهانی بودند.

گزارش ترندهای گوگل هم چنین به روش‌های جالبی که در آن کاربران برای اطلاعات جستجو می‌کنند مانند گرفتن عکس، صحبت کردن با تلفن و زمزمه کردن اشاره کرده است. برای مثال، این نکته ذکر شده که کاربران با استفاده از الگوریتم‌های موجود در گوشی‌های تلفن همراه امروزی می‌توانند ۱۰ تا ۱۵ ثانیه از یک ملودی را زمزمه کنند سوت بزنند و یا در تلفن خود آواز بخوانند تا متوجه شوند چه آهنگی در ذهن‌شان مرور می‌شود.

۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۴
کد خبر: 36417
منبع: فرارو

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha