سازمان لیگ نباید کارت مربیان بدون مدرک را صادر کند/قراردادهای بازیکنان ۳۰۰ برابر شده است!

سرمربی اسبق تیم فوتبال پرسپولیس گفت:گر فدراسیون می‌گوید یک عده نمی‌توانند سرمربی باشند سازمان لیگ نباید برای آنها کارت صادر کند.

به گزارش  پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از خبرگزاری فارس، حمید استیلی در خصوص اینکه برخی مربیان بدون مدرک در لیگ برتر مشغول به کار شده اند اظهار داشت: این، یکی از مشکلات ورزش و به خصوص فوتبال ما است. ما مشکل مدیریت داریم و مدیران کارهایی می کنند که باعث می شود به فوتبال ما لطمه بخورد. هم احساسی تصمیم می گیریم و هم مربیانمان را می سوزانیم.

وی تاکید کرد: ما در کشور ۵۶ مربی داریم که پرولایسنس دارند و بیش از ۱۵۰۰ مربی داریم که مدرک A دارند. وقتی مدیران از این مربیان استفاده نمی کنند یعنی ما دچار مشکل هستیم. 

استیلی تاکید کرد: این ابلاغیه از سال ۹۷ به همه تیم ها داده شده که تا سال ۱۴۰۰ همه تیم ها باید از مربیانی استفاده کنند که مدرک پرولایسنس داشته باشند اما تا امروز این موضوع اجرا نشده است.

سرمربی سابق پرسپولیس در خصوص اینکه این ابلاغیه چقدر ضمانت اجرایی دارد عنوان کرد: خیلی مهم است که ما قانونمدار باشیم. اگر ارتباط خوبی بین فدراسیون  و سازمان لیگ باشد این اتفاقات رخ نمی دهد. اگر فدراسیون نامه می فرستد که یک عده نمی توانند مربی باشند سازمان لیگ نباید برای آنها کارت صادر کنند. در آسیا شهرخودرو سرمربی اش روی سکو نشسته بود و آنها از یک کارت دیگر برای نفر اول کادر فنی استفاده کردند.

وی ادامه داد: ای اف سی اجازه نمی دهد که این مربیان بدون مدرک در نشست خبری شرکت کنند ولی سوال این است که چرا برخی ها عجله دارند؟ شاید آنها مربیان باهوشی باشند و حتی در ابتدای کار خوب هم نتیجه بگیرند ولی گذشت زمان به آنها ضربه می زند. من خودم این مراحل را گذرانده بودم. زمانی که مربی شدم به عنوان نفر چهارم روی نیمکت نشستم. وقتی دستیار مربی بودم به خوبی لمس کردم مربی چه تفاوتی با سرمربی دارد. زمانی که مربی بودم اصلا بار روی دوشم نبود و خیلی راحت می توانستم به سرمربی کمک کنم.

استیلی یادآور شد: این مربیان جوان باید دستیاران خیلی خوبی داشته باشند که کمک کنند نه اینکه آنها رفقشان باشند. آرسن ونگر در وبینار جدیدش با ما گفت دستیاران من پروفسور هستند. کمک مربیانی که کنار مربیان جوان هستند باید خیلی به سرمربیان کمک کنند.

سرمربی اسبق پرسپولیس که با برنامه آفساید رادیو جوان صحبت می کرد با اشاره به نقش فضای مجازی در اینگونه اتفاقات تصریح کرد: فضای مجازی تاثیرگذار است ولی نه اینکه خط و مشی بدهد. مدیران ما هم از فضای مجازی تبعیت می کنند و اتفاقا آسیب می بینند. تمام لیگ های دنیا ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش هزینه داشتند ولی در خیلی از باشگاه های ایرانی ۳۰۰ برابر بالا رفته است. قرارداد ۵۰۰ میلیونی ۵ میلیارد شده و این حتی از ۳۰۰ برابر هم بیشتر است.

وی یادآور شد: چون مدیران ما زمان کمی دارند و همه دوست دارند بمب بترکانند همین مشکلات ایجاد می شود. واقعا این بمب ترکاندن ها فوتبال ما را تحت تاثیر و در خطر قرار داده است.

استیلی با اشاره به جلسه ای که در مجلس شورای اسلامی برگزار شد عنوان کرد: آقایان قاضی زاده، فروردین و دنیا مالی که خودش هم ورزشی است در این نشست حضور داشتند. صحبت های زیادی صورت گرفت تا در مدت کوتاه به پرسپولیس کمک شود چون این تیم به فینال لیگ قهرمانان صعود کرده است. این تیم یکی دو تا محروم در آسیا و نیاز به روحیه دارد. یکی از دوستان در جلسه ای که ما حضور داشتیم گفت جدیدا ۵۰ میلیارد به آقای نوبخت دادیم که وزیر ورزش می تواند این مبلغ را بگیرد و به باشگاه ها و ورزشی ها تزریق کند.

وی ادامه داد: بحث در آنجا این بود که ۲ ساعت خوشحالی مردم بعد از برد پرسپولیس را با چه مساله ای می توانند ایجاد کنند؟ اگر بتوانند این قانون را دوباره برگردانند که خیلی از شرکت ها بتوانند به باشگاه ها کمک کنند مطمئنا این مشکلات هم حل خواهد شد.

۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۳
کد خبر: 3641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha