خزعلی: زندان زنان بازداشتی شبیه خوابگاه دانشگاه‌هاست/۱۰ درصد بازداشتی‌های اخیر،زنان هستند

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: وقتی دیدگاه‌ها نزدیک‌تر شوند، از تندروی‌ها و کندروی‌ها جلوگیری می‌شود. نشست با دبیر شورای عالی امنیت ملی نشست خوبی برای تعدیل دیدگاه‌ها و رفع برخی ابهامات بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از ایلنا، انسیه خزعلی درباره دیدارش با علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی و این‌که چقدر این دیدارها می‌تواند رافع مشکلات کشور باشد، گفت: در هر حال گفتگو خوب است. اینکه اعضای احزاب، گروه‌ها، سمن‌ها یا کسانی که به عنوان شخص حقیقی فعالیت‌هایی می‌کنند و نظرات و دیدگاه‌های متفاوتی دارند، دور هم جمع شوند و حرف‌های همدیگر را بشنوند، خیلی خوب است.

معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: گاهی اوقات فقط افراد یک گروه و دیدگاه باهم صحبت می‌کنند، لذا آن دیدگاه دائما در نظرشان تشدید می‌شود، ضریب می‌گیرد و از دریچه واحدی به مساله می‌نگرند و دائما احساس محق بودن در آن گروه خاص شکل می‌گیرد، اما وقتی حرف‌های همدیگر را بشنوند، نظرات و دیدگاه‌ها تعدیل می‌شود و می‌توانند بهتر به راه‌حل برسند.

وی خاطرنشان کرد: وقتی دیدگاه‌ها نزدیک‌تر شوند، از تندروی‌ها و کندروی‌ها جلوگیری می‌شود. بر همین اساس به نظر من نشست خوبی برای تعدیل دیدگاه‌ها و رفع برخی ابهامات بود.

خزعلی بیان کرد: باید توجه داشت دولت با چه وضعیتی کشور را تحویل گرفته چه از نظر مسائل اقتصادی و چه از جهت ترک فعل‌ها که باید در فرصت کوتاهی جبران می‌شد و با وجود همه مشکلات برخی از مسائل که پس از ده و پانزده سال تبدیل به آرزو شده بود، در این دولت انجام پذیرفت؛ مسائلی مانند تعرفه پرستاران و رتبه‌بندی معلمان. همچنین در زمینه زنان در این دوره شاهد هستیم که برای اولین‌بار زنانی از سوی ریاست‌جمهور در شوراهای تصمیم‌گیری منصوب می‌شوند یا اعتبارات ویژه استانی به زنان اختصاص می‌یابد، ولی همچنان نیاز داریم که عقب ماندگی‌های مربوط به زن و خانواده را جبران کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا درباره زندانیان و بازداشت‌شدگان حوادث اخیر هم صحبت شده است، گفت: به طور خاص در آن جلسه درباره زندانیان صحبتی نکردم، اما روز دوشنبه بازدیدی از یکی از زندان‌ها داشتم، صحبت‌های‌شان را شنیدم و با حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای هم در مورد شرایط آن‌ها صحبت کردم و در پی آن هستیم اسباب آزادی افرادی که فرزند دارند یا تقصیر کمتری دارند و یا مشکلات و بیماری دارند فراهم شود.

معاون رئیس‌جمهور بیان کرد: از کل تعداد بازداشتی‌های اغتشاشات اخیر، ۱۰ درصد زنان هستند.

وی همچنین در مورد شرایط نگهداری زندانیان گفت: شرایط مناسبی از نظر معیشت و بهداشت برای زندانیان فراهم شده بود و چیزی شبیه خوابگاه برخی از دانشگاه‌های کشور را شاهد بودم. همچنین برای بازداشت‌شدگان از صبح تا غروب امکان هواخوری و استفاده از محیط باز فراهم بود. علاوه بر همه این‌ها نامه‌ها و درخواست‌هایشان دریافت شد و برخی که خواهان آزادی با وثیقه یا به صورت مشروط بودند، مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۲
کد خبر: 36377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha