واردات تنباکوی معسل بیش از ۲ برابر شد

جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) نشان می‌دهد که در پنج ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل صادرات تنباکوی معسل ۳۲.۶ درصد کاهش و واردات آن ۱۳۳درصد افزایش یافته است.

به گزارش گروه صنعت پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، بر اساس این آمار در پنج ماهه امسال حدود ۵۴۸ تن توتون صادر شده که نسبت به صادرات ۷۹۹ تنی این محصول در سال گذشته ۳۱.۴ درصد کاهش نشان می‌دهد.

این در حالی است که از ابتدای سال جاری تا پایان مرداد ‌ماه صادرات تنباکو سنتی و معسل به ترتیب ۱۹.۲ و ۳۲.۶ درصد کاهش داشته است؛ به‌طوری‌که در این مدت حدود ۳۸ تن تنباکو سنتی و ۲۴ تن تنباکو معسل صادر شده است.

در این میان واردات تنباکو معسل نیز در پنج ماهه امسال با ۱۳۳ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به بیش از ۱۲۱۰ تن رسیده است. این در حالی است که در مدت مشابه سال قبل حدود ۵۱۸ تن از این محصول به کشور وارد شده است.

براساس آمارهای منتشر شده، صادرات سیگار نیز در این مدت ۱۸۱.۸ درصد افزایش داشته و از ۲۵ میلیون و ۳۰۰ هزار نخ در پنج ماهه اول امسال به ۷۱ میلیون و ۳۰۰ هزار نخ در مدت مشابه سال جاری رسیده است.

آمار منتشر شده درباره واریزی اشخاص و شرکت‌ها جهت محصولات دخانی به خزانه دولت که شامل برچسب ایمنی، حق انحصار واردات،‌ حق انحصار تولید، توزیع و فیش‌های بین راهی است نیز نشان می‌دهد که در پنج ماهه امسال ۷۶ میلیارد و ۵۰۵ میلیون تومان در این بخش به خزانه دولت واریز شده که نسبت به مبلغ واریزی در مدت مشابه سال گذشته که معادل ۶۳ میلیارد و ۶۷۷ میلیون تومان بوده، ۲۰.۱ درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام/

۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۳
کد خبر: 3627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha