تیلور آمریکایی را ببر تا محبوبیت یزدانی کم شود!

جام‌جهانی کشتی آزاد روزهای ۱۹ و ۲۰ ماه جاری به میزبانی آمریکا برگزار می‌شود ولی هنوز سفارت آمریکا ویزای تیم ایران را صادر نکرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد؛ همشهری نوشت: جالب اینکه بلیت تیم ایران برای حضور در این رقابت‌ها برای ۱۴آذر رزرو شده. ایران برای حضور در این رقابت‌ها ترکیبی غیرمنتظره معرفی کرده است و حداقل در ۵وزن نفرات جوان و البته دوم و حتی سوم تیم ملی ‌در این ترکیب دیده می‌شوند. ایران با تیم‌های ژاپن و منتخب جهان همگروه است و به‌نظر می‌رسد اگر بتواند به آمریکا برود، با تیم منتخب جهان رقابت سخت و پایاپایی داشته باشد.

بردهای تضمین‌شده

حدود یک ماه پیش شاگردان حسن رنگرز در جام‌جهانی کشتی که به میزبانی جمهوری آذربایجان برگزار شد، با یک تیم جوان و پرتغییر نسبت به مسابقات قهرمانی جهانی صربستان به قهرمانی رسید. این تیم جوان با شکست‌دادن میزبان در فینال، نوید روزهای خوب را برای آینده کشتی فرنگی ایران داد. علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی دستور داد جایزه ۷۰هزار فرانکی(معادل ۲میلیاردو ۵۰۰میلیون‌تومانی) تیم قهرمان، بین نفرات اعزامی تقسیم شود تا دست‌مریزادی باشد برای کار بزرگ شاگردان رنگرز که با اقتدار قهرمان شدند. پژمان درستکار، سرمربی تیم ملی کشتی آزاد در تصمیمی مشابه رنگرز البته با زیرکی خاص خودش، تیم جوانی را برای حضور در جام‌جهانی آمریکا معرفی کرده است. درستکار در برخی از اوزان با اعزام برخی ملی‌پوشان بردهای تضمین‌شده‌ای را کنار گذاشته است. در ترکیب تیم ایران نام رحمان عموزاد و کامران قاسمپور طلایی‌های ایران در مسابقات قهرمانی جهانی صربستان دیده می‌شود. علاوه بر این، امیرمحمد یزدانی و محمد نخودی دارندگان مدال نقره جهان، ملی‌پوشان ایران در جام‌جهانی هستند و حضور علیرضا کریمی در وزن ۸۶کیلوگرم که مدال نقره و برنز جهان را در کارنامه خود دارد، پیروزی تیم ایران در ۵وزن را تضمین می‌کند. اگر تیم درستکار از ۵وزن دیگر تنها ‌یک پیروزی به ‌دست بیاورد، می‌تواند بدون دردسر و بدون نیاز به شمارش امتیاز فنی برنده مسابقات شود. تیم ایران بدون‌شک با نگاهی به قهرمانی راهی این مسابقات می‌شود؛ تیمی که در کنار جوانانش از کشتی‌گیران شش‌دانگ استفاده کرده تا برای هر تیمی زنگ خطری بزرگ باشد.

حواشی غیبت یزدانی

خیلی‌ها منتظر ششمین رقابت حسن یزدانی و تیلور بودند که ۴بار قبلی به نفع حریف آمریکایی تمام‌شده و فقط یک‌بار پیروزی به یزدانی رسیده بود. برخی معتقد بودند کادر فنی قصد دارد علیرضا کریمی را در مقابل تیلور قرار دهد تا با شکست تیلور سبب شود از محبوبیت یزدانی کاسته شود! خیلی‌ها هم ‌غیبت یزدانی در این جام را به مصاحبه پدر یزدانی ربط می‌دهند که شکست فرزندش در مسابقات قهرمانی جهان مقابل تیلور را به گردن کادر فنی انداخته بود.

سکوت فدراسیون و کادر فنی و البته حسن یزدانی به این حواشی دامن زد تا اینکه تیم آمریکا ترکیب‌اش برای حضور در جام‌جهانی را اعلام کرد و مشخص شد تیلور هم همانند یزدانی در این رقابت‌ها حضور ندارد. طبق چرخه انتخابی تیم ملی، یزدانی تا آخر سال باید در یک رقابت بین‌المللی شرکت کند و پس از آن در جام تختی کشتی بگیرد تا بتواند صاحب دوبنده تیم ملی شود. با این شرایط حضور در جام‌جهانی فقط می‌توانست به ضرر او باشد. علاوه بر این شنیده می‌شود او خودش خواسته در این مقطع به اردوی تیم ملی دعوت نشود تا به کارهای شخصی‌اش بپردازد.

۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۳
کد خبر: 36221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha