زمان میلیونر شدن در بازار خرسی‌ است؟

پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که با ترسی که در بازار ارزهای دیجیتال حاکم است و تنش‌های ژئوپولیتیک در منطقه و قرنطینه سختگیرانه در چین؛ رهبر بازار رمزارز می‌تواند تا ۱۵ هزار دلار سقوط کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، در حال حاضر رهبر بازار رمزارز، ۱۶۹۰۰ دلار قیمت خورده است که نشان دهنده عقب نشینی قابل توجهی از سطح حمایت قبلی ۲۰۰۰۰ دلاری است که بیت کوین در تابستان حفظ کرده بود؛ پرسش اینجا است که اگر بیت‌کوین به کمتر از ۱۵۰۰۰ دلار برسد، باید چه واکنشی نشان داد؟

بدترین سناریو برای بیت کوین

تا قبل از ورشکستگی FTX، بیت‌کوین ۱۵۵۰۰ دلاری بدترین سناریو برای رهبر بازار رمزارز بود؛ اما پس از آن خبر از ورشکستگی FTX آمد و اکنون بیت کوین ۶ هزار دلاری بدترین سناریو برای رهبر بازار رمزارز است. این نشان دهنده یک کاهش عظیم ۶۵ درصدی نسبت به سطوح فعلی است و به ناچار خرس های بیت کوین بیشتری را به همراه خواهد داشت. همچنین منجر به تسلیم انبوه نهایی و خروج سرمایه گذاران یا تسلیم کامل بازار می شود.

بیت‌کوین دوباره صعودی خواهد شد؟

با این وجود بیت کوین با قیمت ۶۰۰۰ دلار همچنان دو برابر پایین ترین سطح بازار نزولی سال ۲۰۱۸ است؛ کارشناسان بر این باورند که اگر آن را با قیمت ۶۰۰۰ دلار می‌خرید، در این صورت خود را برای افزایش قیمت هیجان‌انگیز در ماه‌های آینده آماده می‌کنید.

به عنوان مثال، صندوق سرمایه‌گذاری رمزارز Pantera Capital مستقر در کالیفرنیا قیمت ۱۴۹,۰۰۰ دلار را برای بیت کوین تعیین کرده است. طبق این مدل، بیت کوین تا پایان سال ۲۰۲۲ به پایین ترین سطح خود خواهد رسید و پس از آن بهبود تدریجی در سال ۲۰۲۳، قبل از شتاب عظیم در سود تا سال ۲۰۲۴ خواهد داشت. این صندوق سرمایه‌گذاری پیش بینی می کند که ارز دیجیتال تا سال ۲۰۲۴ به ۳۶۰۰۰ دلار خواهد رسید و پس از آن به ۱۴۹۰۰۰ دلار افزایش پیدا خواهد یافت.

زمان میلیونر شدن در بازار خرسی‌ است؟

این پیش‌بینی قیمت ۱۴۹۰۰۰ دلاری احتمالاً در بالاترین حد انتظار اکثر سرمایه‌گذاران است. اما حتی اگر بیت کوین تنها به ۲۰۰۰۰ دلار بازگردد، سرمایه گذارانی که در محدوده قیمت پایین خریداری می کنند،های باورنکردنی کسب خواهند کرد؛ با این وجود رشد بیت‌کوین تا ۲۰ هزار دلار نیز کماکان جز احتمالات است.

بازارهای خرسی میلیونرها را خواهند ساخت؟

بازار گاوی (Bull market) و بازار خرسی (Bear market) از جمله واژه‌هایی هستند که در توصیف وضعیت بازار سرمایه به کار می‌روند. هنگامی که بازار رو به رشد باشد و قیمت سهام روندی صعودی داشته باشد، می‌گویند «بازار گاوی» است. این در حالی است که اگر قیمت سهام روندی نزولی داشته و رکود در اوضاع اقتصادی حاکم شده باشد، از عبارت «بازار خرسی» استفاده می‌کنند.

یک ضرب المثل رایج در محافل رمزنگاری وجود دارد: "بازارهای خرس جایی هستند که میلیونرها ساخته می شوند." در آن زمان است که سرمایه‌گذاران عادی و روزمره می‌توانند دارایی‌های ارز دیجیتال ارزشمند را با قیمت‌های پایین به دست آورند. خرید بیت کوین به قیمت ۶۰۰۰ دلار و سپس صبر برای افزایش قیمت آن به ۱۴۹۰۰۰ دلار نوعی حرکت سرمایه گذاری است که می تواند عده‌ای را میلیونر کند. با این وجود، این یک استراتژی سرمایه گذاری بسیار خطرناک است، به خصوص با توجه به نوسانات تاریخی ارزهای دیجیتال که در ماه‌های اخیر اتفاق افتاد.

۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۱
کد خبر: 36216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha