نرخ هتل‌ها حداکثر تا ۳۰ درصد افزایش یافت/ بیکاری دو سوم از کارکنان هتل‌ها درکشور

رئیس جامعه هتل‌داران کشور از افزایش حداکثر ۳۰ درصدی نرخ کرایه هتل‌ها خبر داد.

به گزارش  پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد جمشید حمزه‌زاده رئیس جامعه هتل‌داران کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، درباره افزایش نرخ هتل‌ها در کشور اظهار داشت: هر ساله در ماه مهر با توجه به افزایش نرخ تورم، نرخ کرایه هتل‌ها نیز افزایش می‌یابد.

وی افزود: نرخ تورم در حال حاضر در کشور نسبت به سال گذشته با بیش از ۱۰۰ درصد رشد همراه بوده ولی امسال ما نرخ کرایه هتل‌ها را بر اساس افزایش نرخ تورم در نظر نگرفته‌ایم و به جامعه هتل‌داران در استان‌های مختلف اعلام کرده‌ایم حداکثر تا ۳۰ درصد می‌توانند نرخ کرایه هتل‌ها را افزایش دهند.

رئیس جامعه هتل‌داران کشوربا اشاره به اینکه علیرغم اعلام این مسأله برخی هتل‌ها به دلیل کمبود مراجعه‌کننده و شرایط اقتصادی تمایل به افزایش نرخ‌ هتل‌ها ندارند، گفت:‌ نرخ کرایه هتل بستگی به ستاره هتل، موقعیت آن و امکاناتش دارد و در حال حاضر در صورتی که مدیران هتل‌ها بخواهند افزایش نرخ جدید را اعمال کنند باید به جامعه هتل‌داران استان خود مراجعه کرده و متناسب با وضعیت استان نرخ را حداکثر تا ۳۰ درصد افزایش دهند.

حمزه‌زاده گفت: در حال حاضر ۱۲۵۰ هتل و ۸۰۰ هتل‌آپارتمان در کشور وجود دارد که پیش از شیوع کرونا ۷۵ هزار نفر در هتل و هتل‌آپارتمان‌های کشور اشتغال مستقیم داشتند.

وی خاطرنشان کرد: شیوع کرونا سبب تعدیل دو سوم از افراد اشتغال به کار در هتل‌های کشور را شده و شرایط کنونی آسیب‌های اقتصادی فراوانی برای جامعه هتل‌داران به همراه داشته است.

۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۶
کد خبر: 3621

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha