یونولیت سقفی در بازار نایاب شد/پتروشیمی‌ها پروژه‌های ساختمانی را تعطیل کردند

​​​​​​​درحالی روند رو به رشد قیمت پلاستوفوم ادامه دارد و هر بلوک آن به حدود ۵۰۰ هزار تومان رسیده که به دلیل کمیاب شدن این نهاده، کارگاهای ساختمانی در حال تعطیل شدن، هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از خبرگزاری تسنیم، اواخر مهرماه امسال عضو هیئت مدیره کانون سراسری انبوه‌سازان از افزایش قیمت یونولیت سقف خبر داده و به تسنیم گفته بود: دلیل این افزایش قیمت عدم عرضه مناسب مواد اولیه توسط پتروشیمی‌ها اعلام شده است.

فرشید پورحاجت بیان کرد: حدود یک هفته است که قیمت پلاستوفوم (یونولیت سقفی) بین ۵۰ تا ۶۰ درصد افزایش یافته است. هفته گذشته قیمت یک بلوک استاندارد پلاستوفوم حدود ۱۵۰ هزار تومان بود که در زمان حاضر به ۲۳۰ هزار تومان افزایش یافته است

وی ادامه داد: کارخانه‌های تولید پلاستوفوم می‌گویند عدم عرضه مواد اولیه مورد نیاز برای تولید از سوی پتروشیمی‌ها، باعث افزایش قیمت شده است.

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان تاکید کرد:به گفته تولیدکنندگان پلاستوفوم (یونولیت سقفی) مشتری در بازار نیست و کسی یونولیت را با قیمت ۲۳۰ هزار تومان خریداری نمی‌کند.

پورجاجت اواسط ماه قبل نیز گفته بود: در ادامه افزایش قیمت، یک بلوک استاندارد پلاستوفوم به ۴۰۰ هزار تومان افزایش یافته است.

وی افزود: پتروشیمی‌ها از عرضه مواد اولیه تولید پلاستوفوم به کارخانه‌های تولید خودداری می‌کنند و این مسئله باعث شده تا برخی کارخانه‌ها تعطیل شوند.

وی تصریح کرد: شرکت‌های پتروشیمی، کارگاه‌های زیرپله‌ای نیستند که نتوان بر عملکرد آنها نظارت کرد. از دولت می‌خواهیم به این موضوع وارد شود تا از افزایش قیمت تمام شده مسکن جلوگیری به عمل آید.

عضو هیئت مدیره کانون سراسری انبوه‌سازان بیان کرد: به دلیل افزایش قیمت پلاستوفوم،‌هزینه ساخت هر مترمربع واحد نهضت ملی مسکن ۲۷۰ هزار تومان افزایش یافته است.

کارگاه‌های ساختمانی در آستانه تعطیل شدن

پورحاجت امروز نیز در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم با اشاره به این‌که پتروشیمی‌های می‌گویند در دوره تعمیرات قرار دارند که صحت و سقم را نمی‌دانیم، افزود: چند ماهی است که مواد اولیه تولید یونولیت سقفی به تولیدکنندگان تحویل نمی شود یا این‌که قطره‌چکانی توزیع می شود.

وی تصریح کرد: به دلیل کمیاب شدن پلاستوفوم، اکثر کارگاه‌های ساختمانی در حال تعطیل شدن هستند.

وی بیان کرد: برای حل این معضل با نمایندگان مجلس، مسئولان استانی و کشوری صحبت کردم می‌گویند حل می‌شود ولی زمان آن مشخص نیست، حل این مشکل هم کار پیچیده‌ای نیست.

به گزارش تسنیم، بررسی‌ها از بازار ساخت و ساز نشان می‌دهد که یونولیت سقفی روند صعودی افزایش قیمت را ادامه داده و هر بلوک استاندارد آن با احتساب هزینه‌های حمل به حدود ۵۰۰ هزار تومان رسیده است.

روند افزایش قیمت پلاستوفوم در حالی ادامه دارد که سازندگان از نایاب شدن این نهاده ساختمانی خبر می‌دهند. به‌گفته فعالان این بخش، همزمان با گران شدن یونولیت سقفی، عرضه آن در بازار مصرف به شدت کاهش یافته و بسیاری از پروژه‌های ساختمانی به همین دلیل متوقف شده‌اند.

۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۶
کد خبر: 36182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha