بازار برق از وضعیت نسیه خارج می‌شود/ قیمت‌ها کمتر از تعرفه دولت خواهد بود

مدیر عامل شرکت توانیر گفت: با توجه به اینکه در بورس نیروگاه‌ها سریع‌تر پول را از دست مصرف‌کننده دریافت می‌کنند، مطمئنا بازار برق تبدیل به بازار نقد شده و حتما در قیمت‌ها تاثیر دارد.

به گزارش گروه صنعت پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، محمدحسن متولی‌زاده درباره جزئیات عرضه برق مصرف‌کنندگان بالاتر از 5 مگاوات در بورس اظهار داشت: بر اساس مصوبه دولت قرار است عرضه و تقاضای برق برای مشترکین بزرگ در بورس انجام شود و عملا قیمت در یک رقابت بین تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان بصورت متعادل و منطقی تعیین شود.

وی افزود: چون بخش عمده نیروگاه‌ها و مصرف‌کنندگان خصوصی هستند، هدف این است که بتوانند با کمترین دخالت دولت، برق را تامین کنند.

مدیر عامل شرکت توانیر با بیان اینکه در این پروژه دولت برق را بصورت پایدار منتقل خواهد کرد، درباره احتمال گران شدن برق در بورس خاطرنشان کرد: وقتی بین نیروگاه‌ها رقابت جود دارد، قطعا قیمت‌ها بالا نمی‌رود، کما اینکه اکنون معاملات در حجم کم انجام می‌شود و قیمت‌ها پایین‌تر از تعرفه مصوب دولت است. 

وی تاکید کرد: انتظار می‌رود شرایط متعادل باشد. با توجه به اینکه در بورس نیروگاه‌ها سریع‌تر پول را از دست مصرف‌کننده دریافت می‌کنند، مطمئنا بازار برق تبدیل به بازار نقد شده و حتما در قیمت‌ها تاثیر دارد.

انتهای پیام/

۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵
کد خبر: 3616
منبع: ایلنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha