نرخ تورم هدف ۲درصدی فدرال رزرو چه تأثیری بر بیت کوین خواهد گذاشت؟

در حالی که تحلیلگران عقیده دارند بیت کوین برای پذیرش گسترده به‌عنوان ارزی جهانی به حفظ سطحی از نوسانات قیمت نیاز دارد؛ به نظر می‌رسد، شاخص‌های فاندامنتال این ارز دیجیتال بسیار کمتر از گذشته تحت تأثیر افزایش نرخ بهره و بازنگری در نرخ تورم هدف توسط فدرال رزرو قرار گرفته‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد و به نقل از کریپتواسلیت، نرخ تورم بیت کوین از ۵۰درصد در سال ۲۰۱۱ (۱۳۹۰)، درست پیش از هاوینگ سال ۲۰۲۰ (۱۳۹۹)‌ به ۴درصد کاهش یافت و اکنون به ۱.۷درصد رسیده است. رقمی کمتر از نرخ تورم پولی هدف ۲درصدی فدرال رزرو.

در حالی که این نرخ، پذیریش سریع بیت کوین توسط جریان اصلی را نشان می‌دهد؛ شاخص‌های فاندامنتال این ارز دیجیتال تحت تأثیر رشد منفی تولید ناخالص داخلی ایالات متحده در سال ۲۰۲۲ قرار نگرفته است. این در حالی است که فشار بر فدرال رزرو آمریکا برای تجدید نظر در نرخ تورم هدف ۲درصدی در حال افزایش است.

بر اساس گزارش‌ها، فدرال رزرو با توجه به افزایش نرخ بهره و فایده-هزینه نرخ تورمی پولی ۴درصدی باید نرخ تورم هدف ۲درصدی را مورد بازنگری قرار دهد.

برخی از کارشناسان استدلال می‌کنند که افزایش نرخ تورم منجر به بالارفتن متوسط نرخ بهره اسمی خواهد شد؛ که فضای کافی برای اجرای سیاست های پولی ایجاد می‌کند و احتمالاً خطر ایجاد دام نقدینگی و محدودشدن ظرفیت بانک مرکزی برای تحریک رشد اقتصادی را از بین می‌برد.

علیرغم اینکه قیمت بیت کوین در برابر رخدادهای اقتصاد کلان و داده‌های تورم حساس است، طرفداران بلاک چین عقیده دارند که این فناوری می‌تواند به کاهش تورم و حل مشکلات پولی جهان کمک کند؛ زیرا به نظر می‌رسد بیت کوین ثبات شاخص‌های فاندامنتال خود را در پی مشکلات اقتصاد کلان حفظ کرده است.

ساتوشی ناکاموتو بیت کوین را به‌گونه‌ای طراحی کرده که نرخ تورم پولی آن با رسیدن سکه‌های در گردش به سقف ۲۱میلیون ثابت می‌شود.

۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۷
کد خبر: 36108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha