ایران چند هفته با دستیابی به مواد ساخت بمب هسته‌ای فاصله دارد/امکان استفاده از گزینه نظامی وجود دارد

نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران با تکرار برخی مواضع بی‌اساس، مدعی امکان استفاده از گزینه نظامی به عنوان آخرین راهکار در صورت شکست سایر گزینه‌ها در قبال مسأله هسته‌ای ایران شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از ایلنا، «رابرت مالی» نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران با تکرار برخی مواضع بی‌اساس، مدعی امکان استفاده از گزینه نظامی به عنوان آخرین راهکار در صورت شکست سایر گزینه‌ها در قبال مسأله هسته‌ای ایران شد.

وی که با نشریه «فارن پالسی» گفت‌وگو می‌کرد، در ادامه ادعاهای خود افزود که «جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا آماده است در صورت شکست گزینه‌های دیپلماسی و تحریم برای حل مسأله هسته‌ای ایران، با گزینه نظامی به عنوان آخرین راه‌حل موافقت کند.

مالی با تکرار یاوه‌سرایی‌ها در خصوص ماهیت برنامه هسته‌ای ایران، مدعی شد که این کشور تنها چند هفته با دستیابی به مواد لازم برای ساخت بمب هسته‌ای فاصله دارد.

وی افزود که ایران به مرحله دستیابی به مواد شکافت‌پذیر کافی برای ساخت بمب بسیار نزدیک شده‌ است؛ هرچند تبدیل این مواد به بمب هسته‌ای نیازمند زمان است، اما دستیابی به مواد لازم کار را آسان‌تر خواهد کرد.

رابرت مالی با نادیده گرفتن زیاده‌خواهی‌های دولت فعلی آمریکا در مذاکرات احیای برجام، وضعیت جاری در خصوص توافق هسته‌ای را نتیجه انتخاب ایران و رویکردهای دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری سابق آمریکا خواند و مدعی که دولت بایدن تنها یک ماه بعد از روی کار آمدن، تمایل خود را برای احیای مذاکرات برجام اعلام کرد، اما ایران شروط جدیدی را روی میز گذاشت.

۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۵
کد خبر: 36083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha