رکورد جدید فروش آنلاین در جمعه سیاه

مصرف‌کنندگان آمریکایی از تخفیف‌های چشمگیر عرضه شده برای همه کالاها استفاده کرده و جمعه سیاه امسال، ۹.۱۲ میلیارد دلار خرید آنلاین کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، مصرف‌کنندگان آمریکایی از تخفیف‌های چشمگیر عرضه شده برای همه کالاها استفاده کرده و جمعه سیاه امسال، ۹.۱۲ میلیارد دلار خرید آنلاین کردند.

آمار شرکت ادوب و ادوب آنالیتیکس (بخش تحلیلی این شرکت) نشان داد هزینه آنلاین در جمعه سیاه، ۲.۳ درصد افزایش یافت زیرا مصرف‌کنندگان با وجود پیشنهادهای خریدی که از اکتبر آغاز شده بودند، منتظر خرید در روزهای خرید بزرگ بودند.

ادوب آنالیتیکس که تجارت الکترونیکی را با آنالیز تراکنشهای وب سایت‌ها را ارزیابی می‌کند، به اطلاعات خرید ۸۵ درصد ۱۰۰ فروشنده اینترنتی بزرگ در آمریکا دسترسی دارد. پیش‌بینی شده بود فروش جمعه سیاه، یک درصد رشد خواهد کرد. ادوب انتظار دارد دوشنبه سایبری، بزرگترین روز خرید آنلاین فصل باشد و فروش آنلاین به ۱۱.۲ میلیارد دلار برسد.

انتظار می‌رفت مصرف کنندگان پس از این که پاندمی کووید ۱۹ در دو سال گذشته باعث کاهش خرید حضوری شد، به فروشگاه‌ها هجوم ببرند اما صبح جمعه سیاه، فروشگاه‌ها در بخش‌هایی از آمریکا، ازدحام کمتر از حد معمولی را مشاهده کردند و خرید حضوری در مقایسه با سال گذشته، تنها ۲.۹ درصد افزایش داشت.

بر اساس گزارش رویترز، شهروندان آمریکایی سراغ تلفن‌های هوشمند خود رفتند تا خرید تعطیلات را انجام دهند و آمار ادوب نشان داد خرید با موبایل، ۴۸ درصد از کل فروش دیجیتالی جمعه سیاه را تشکیل داد.

طبق آمار مسترکارد، فروش حضوری و آنلاین در آمریکا بدون در نظر گرفتن خودرو، امسال ۱۲ درصد در مقایسه با سال گذشته افزایش یافت.

یافته‌های ادوب نشان داد خریداران عمدتا برای خرید دستگاه‌های الکترونیکی، کالاهای خانگی هوشمند و تجهیزات صوتی هزینه کردند و اسباب بازی و کالاهای ورزشی، پرفروش‌ترین بودند. دستگاه‌های ایکس باکس سری ایکس و پلی استیشن ۵ و همچنین پهپادها و مک بوک اپل در میان کالاهای محبوب خریداران بودند.

۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۵
کد خبر: 36025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha