کامرون ۳ - صربستان ۳ / شیرها رام نشدند + ویدیوی خلاصه بازی

برخلاف انتظارها اولین بازی از دور دوم گروه G بین دو تیم صربستان و کامرون، یک جدال پرگل و تماشایی از آب درآمد و دو تیم در پایان به نتیجه تساوی رضایت دادند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، صرب‌ها بازی را بهتر آغاز کردند اما این کامرونی‌ها بودند که توانستند گل اول را روی یک ضربه ایستگاهی به ثمر برسانند. پس از این گل شاگردان استویکوویچ با تمام توان حمله کردند اما مقاومت کامرونی‌ها در وقت‌های اضافه نیمه نخست شکست و دروازه آن‌ها در عرض ۳ دقیقه، ۲ بار گشوده شد تا شاگردان سانگ با شکست به رختکن بروند.

در شروع نیمه دوم باز هم صرب‌ها بازی را خوب شروع کردند و توانستند خیلی زود به گل سوم برسند. گلی که به نظر می‌رسید تیر خلاصی بر پیکر شیرها باشد اما تعویض طلایی سانگ از راه رسید. پس از ورود وینسنت ابوبکر به زمین تاکتیک کامرونی‌ها برای گلزنی تغییر کرد و آن‌ها به جای نفوذ از جناحین، ارسال‌های بلند از خط دفاعی به عمق دفاع صرب‌ها را امتحان کردند. اتفاقی که باعث شد ابوبکر به واسطه آن یک گل بزند و گل تساوی بخش تیمش را هم برای چوپو موتینگ مهیا کند. ولیکوویچ دو بار در آفسایدگیری اشتباه کرد و هر دو بار ابوبکر توانست ضربه سختی به صرب‌ها وارد کند. پس لز این گل تلاش شاگردان استویکوویج برای زدن گل چهارم بی‌نتیجه ماند و هر دو تیم در پایان بازی ۱ امتیازی شدند. اتفاقی که باعث شد هر دو تیم هنوز برای صعود به دور حذفی شانس داشته باشند.

ویدیوی خلاصه بازی کامرون و صربستان

جام جهانی ۲۰۲۲ قطر - گروه G
ورزشگاه: استادیوم الجنوب
ساعت ۱۳:۳۰ به وقت ایران

داور: محمد عبدالله محمد

تیم ملی صربستان:

وانیا میلینکوویچ‌ساویچ، استراینیا پاوولویج (۵۶- استفان میتروویچ)، میلوش ولیکوویچ (۷۹- سردیان بابیچ)، نیکولا میلنکوویچ، ساسا لوکیچ، فیلیپ کوستیچ (۹۰- فیلیپ دوریچیچ)، آندریا ژیوکوویچ (۷۹- نمانیا رادونیچ)، نمانیا ماکسیموویچ، دوشان تادیچ، سرگی میلینکوویچ ساویچ (۷۹- مارکو گروجیچ) و الکساندر میتروویچ

سرمربی: دراگان استویکوویچ

کامرون ۳ - صربستان ۳: شیرها رام نشدند + ویدیوی خلاصه بازی

تیم ملی کامرون:

دویس اپاسی، ژان چارلز کاستلتو، نیکلاس انکولو، کولینز فای، تولو نوهو، پی‌یر کنده (۶۷- گائل اوندوآ) ، مارتین هونگلا (۵۵- وینسنت ابوبکر)، زامبو آنگیسا (۸۱- ساموئل اوم گوئت)، برایان امبئومو (۸۱- جرج کوین انکوندو)، کار توکو اکامبی (۶۷- کریستین باسوگوگ) و اریک ماکسیم چوپو موتینگ

سرمربی: ریگوبرت سانگ

کامرون ۳ - صربستان ۳: شیرها رام نشدند + ویدیوی خلاصه بازی

اخطار ها:
کامرون: نیکلاس انکولو (۲۴) کریستین باسوگوگ (۳۲)
صربستان: لوکا یوویچ (۴۵+۶) نیکولا میلنکوویچ (۹۰+۳)

شرح گل‌ها:
صربستان صفر - کامرون یک (۲۸- ژان چارلز کاستلتو): کامرون صاحب یک ضربه کرنر شد و ارسال پی‌یر کنده پس از تاثیر گذاری مهاجم این تیم در تیر دوم به کاستلتو رسید و او هم برای باز کردن دروازه خالی صرب‌ها کار سختی پیش رو نداشت.

صربستان یک - کامرون یک (۴۵- استرانیا پاولوویچ): پش از شروع وقت‌های اضافه نیمه اول، صرب‌ها صاحب یک ضربه ایستگاهی در میانه میدان شدند و ارسال دقیق تادیچ روی سر پاولوویچ فرود آمد و ضربه سر این بازیکن وارد دروازه کامرون شد.

کامرون ۳ - صربستان ۳: شیرها رام نشدند + ویدیوی خلاصه بازی

صربستان دو - کامرون یک (۴۵+۴- سرگی میلینکوویچ ساویچ): در وقت‌های اضافه نیمه نخست صرب‌ها با یک توپ ربایی موفق در محوطه جریمه کامرون توپ را به ساویچ سپردند و شلیک دقیق این بازیکن دروازه اپاسی را برای بار دوم باز کرد.

کامرون ۳ - صربستان ۳: شیرها رام نشدند + ویدیوی خلاصه بازی

صربستان سه - کامرون یک (۵۲- الکساندر میتروویچ): توپ ربایی ساویچ در میانه میدان و همکاری عالی بازیکنان صربستان باعث شد صرب‌ها به کمک کوستیچ و میتروویچ وارد محوطه جریمه کامرون شوند و پس از چند پاس کوتاه ژیووکویچ توپ را دوباره در مقابل دروازه خالی در اختیار میتروویچ قرار داد و او هم به راحتی دروازه کامرون را گشود.

صربستان سه - کامرون دو (۶۳- وینسنت ابوبکر): ارسال بلند مدافع کامرون به عمق دفاع صربستان با فرار عالی ابوبکر به او رسید و او هم در موقعیت تک به تک با یک ضربه چیپ تماشایی دروازه ساویچ را گشود که ابتدا این گل به دلیل آفساید مردود شد اما با بازبینی مجدد این صحنه توسط var، گل تایید شد.

صربستان سه - کامرون سه (۶۵- اریک چوپو موتینگ): کامرونی‌ها باز هم همان نقشه گل دوم را تکرار کردند و مدافع کامرون پس از فرار ابوبکر توپ را به او سپرد و باز هم صرب‌ها در آفسایدگیری دچار اشتباه شدند. ابوبکر هم پس از ورود به محوطه جریمه با یک پاس عرضی به سمت چپ توپ را به چوپو موتینگ سپرد و او هم دروازه ساویچ را برای سومین بار گشود.
لحظات حساس:

دقیقه ۶: ارسال ماکسیموویچ از سمت راست روی سر میتروویچ فرود آمد اما ضربه سر این بازیکن با اختلاف کمی از بالای دروازه بیرون رفت.
دقیقه ۱۶: ارسال بازیکنان صربستان از سمت چپ را مدافعان کامرون دور کردند اما دفع ناقص آن‌ها باعث شد توپ به میتروویچ برسد و او هم در داخل محوطه جریمه اقدام به شوت‌زنی کرد که ضربه او با اختلافی ناچیز از کنار دروازه بیرون رفت.
دقیقه ۴۳: پی‌یر کنده با یک توپ ربایی موفق از میانه میدان به نزدیکی دروازه صرب‌ها رسید اما شوت او را ساویچ باز هم مهار کرد.
دقیقه ۴۵+۶: باز هم صرب‌ها این بار با یک ضد حمله توپ را به میتروویچ سپردند اما ضربه این بازیکن پس از برخورد به مدافع کامرون به کرنر رفت.
دقیقه ۶۰: وینسنت ابوبکر در سمت راست صاحب توپ شد و با سرعت بالای خود خط دفاع صرب‌ها را به هم ریخت اما ضربه آخر او توسط ولیکوویچ بلاک شد.

کامرون ۳ - صربستان ۳: شیرها رام نشدند + ویدیوی خلاصه بازی

دقیقه ۷۶: الکساندر میتروویچ پس از نفوذ از سمت راست در موقعیت تک به تک قرار گرفت اما ضربه او را سنگربان کامرون دفع کرد.
دقیقه ۷۷: سرگی میلینکوویچ ساویچ از پشت محوطه جریمه دروازه کامرون را هدف قرار داد اما ضربه او با اختلافی کم از بالای دروازه بیرون رفت.
دقیقه ۸۶: اریک چوپو موتینگ توپ را به سمت چپ جایی که ابوبکر حضور داشت و برد و او هم پس از چند گام اقدام به شوت‌زنی کرد که سنگربان صرب‌ها در دو مرحله توپ را مهار کرد.دقیقه ۸۸: صرب‌ها با نفوذ از سمت راست توپ را به کاپیتان خود یعنی تادیچ سپردند و او با یک پاس عالی میتروویچ را در موقعیت گلزنی قرار داد اما ضربه میتروویچ با اختلاف ناچیزی از کنار دروازه به بیرون رفت.

کامرون ۳ - صربستان ۳: شیرها رام نشدند + ویدیوی خلاصه بازی

بهترین بازیکن زمین:
بی‌تردید وینسنت ابوبکر مهاجم ۳۰ ساله النصر عربستان را باید بهترین بازیکن زمین دانست. فقط ۳۵ دقیقه در زمین حضور داشت اما توانست با تجربه و هوش بالای خوش هم گلزنی کند و هم یک پاس گل ارسال کند تا شکستی دیگر در کارنامه سانگ ثبت نشود. عملکرد درخشان او باعث شد کامرون سومین تیم حذف شده از دور گروهی لقب نگیرد.

*حواشی:
*کریستین باسوگوگ با وجود اینکه در زمین نیست و روی نیمکت حضور دارد از داور کارت زرد دریافت کرد.
*آندره اونانا سنگربان کامرونی تیم اینتر، به دلیل مسائل انضباطی، توسط سانگ از ترکیب کامرون کنار گذاشته شده و حتی روی نیمکت هم حضور ندارد.
*یوویچ دومین بازیکنی است که در این بازی از روی نیمکت ذخیره‌ها کارت زرد دریافت می‌کند.
*این اولین باری است که کامرون موفق شده در یک بازی در جام‌ جهانی ۳ گل به ثمر برساند.

۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۲
کد خبر: 35997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha