آیا استعفای «عشقی» با فشار کمیسیون اقتصادی مجلس صحت دارد؟

شورای‌عالی بورس در موضوع استعفای رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، کاملاً مستقل عمل کرد و شایعاتی مبنی بر تحت فشار قرار گرفتن این شورا از سوی کمیسیون اقتصادی مجلس کذب و بی اساس است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از ایرنا، در ابتدای جلسه مشترک وزیر امور اقتصادی و دارایی و معاونان وی با رییس و اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس، گلایه‌ای از سوی «محمدرضا پورابراهیمی» رییس کمیسیون اقتصادی در خصوص مصاحبه یک عضو شورای‌عالی بورس مطرح شد که وی به فشار کمیسیون اقتصادی مجلس درباره تغییر رییس سازمان بورس اشاره داشت.پورابراهیمی گفت: مجلس این موضوع را پیگیری می‌کند و وزارت اقتصاد باید در این خصوص شفاف سازی کند.

«سید احسان خاندوزی»، وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز در پاسخ به این گلایه اظهار داشت: مطابق قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی اعضای شوراهای عالی که نمایندگانی از سه قوه دارند در ابراز نظر و اعلام رای مستقل هستند و تحت تاثیر هیچ فشاری نباید قرار گیرند، حتی وزیر اقتصاد.

وی تصریح کرد: رییس سازمان بورس استعفا داده و در جلسه شورای‌عالی بورس این موضوع مورد بررسی قرار گرفته و نتیجه‌گیری شده است، تحت تاثیر قرار گرفتن از سوی نمایندگان و اعضای کمیسیون اقتصادی صحت ندارد و اگر عضوی چنین موضعی گرفته است حتماً باید نسبت به اظهارنظر خود پاسخگو باشد.

خاندوزی تاکید کرد: دولت آیت‌الله رئیسی تحت فشار کاری انجام نمی‌دهد، پس برای ما اصل تعامل مثبت و سازنده است.

۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۶
کد خبر: 35983

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha