اسپانیا ۱ - ۱ آلمان، ژرمن‌ها بدون برد در قعر جدول و امیدوار به روز آخر + ویدیوی خلاصه بازی

آخرین بازی از دور دوم گروه E بین دو تیم اسپانیا و آلمان برگزار شد که در پایان دو تیم به نتیجه تساوی رضایت دادند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، شاگردان لوییز انریکه بازی را بهتر آغاز کردند و فوتبال مالکانه خود را از همان دقیقه اول به ژرمن‌ها دیکته کردند. اگر تیر دروازه به کمک دست‌های نویر نمی‌آمد، دنی اولمو خیلی زود گل اول اسپانیا را به ثمر می‌رساند. لاروخا سعی داشت با ارائه فوتبال مالکانه و همان فلسفه تیکی تاکای معروف به گل برسد اما فلیک قصد داشت با بستن فضاها مانع این امر شود و برای به گل رسیدن روی ضربات ایستگاهی و ضد حمله‌ها حساب ویژه‌ای باز کرده بود که البته با این حربه یک بار در نیمه نخست به گل رسیدند اما رودیگر چند سانتی متری در آفساید قرار داشت.

انریکه خیلی زود در نیمه دوم دست به تعویض زد و موراتا دقایقی پس از حضورش در زمین گل اول لاروخا را به ثمر رساند. پس از این گل فلیک تعویض‌هایش را شروع کرد و فولکروک که تازه از نیمکت به زمین آمده بود جواب موراتا را با یک ضربه سنگین به زیر طاق دروازه سیمون داد تا هر دو مربی در این بازی تعویض طلایی داشته باشند.

حالا با این نتیجه اگرچه ژرمن‌ها کماکان در قعر جدول قرار دارند اما در صورت پیروزی مقابل کاستاریکا تحت شرایط خاص شانس صعود به دور بعد را خواهند داشت‌. در پایان دور دوم‌اسپانیا با ۴ امتیاز در صدر جدول قرار دارد و ژاپن و کاستاریکا با ۳ امتیاز پشت سر لاروخا قرار گرفته‌اند.



ویدیوی خلاصه بازی اسپانیا و آلمان

جام جهانی ۲۰۲۲ قطر - گروه E - ورزشگاه: استادیوم البیت - داور: دنیل ماکلیه - ساعت ۲۲:۳۰ به وقت ایران

اسپانیا ۱ - ۱ آلمان، ژرمن‌ها بدون برد در قعر جدول + ویدیوی خلاصه بازی

تیم ملی اسپانیا:

اونای سیمون، رودری، آیمریک لاپورت، یوردی آلبا (۸۲- الکس بالده)، کارواخال، پدری، گاوی (۶۶- نیکو ویلیامز)، سرخیو بوسکتس، مارکو آسنسیو (۶۶- کوکه)، دنی اولمو و فران تورس (۵۳- آلوارو موراتا)

سرمربی: لوییز انریکه

اسپانیا ۱ - ۱ آلمان، ژرمن‌ها بدون برد در قعر جدول + ویدیوی خلاصه بازی

تیم ملی آلمان:

مانوئل نویر، آنتونیو رودیگر، نیکلاس سوله، داوید رائوم (۸۶- نیکو شولتربک)، تیلو کرر (۶۹- لوکاس کلاسترمن)، جاشوآ کیمیش، گورتزکا، ایلکای گوندوگان (۶۹- لروی سانه)، جمال موسیالا، سرژ گنبری (۸۵- یوناس هوفمن) و توماس مولر (۶۹- نیکلاس فولکروک)

سرمربی: هانسی فلیک

اسپانیا ۱ - ۱ آلمان، ژرمن‌ها بدون برد در قعر جدول + ویدیوی خلاصه بازی

اخطار:

تیلو کرر(۳۷) لئون گورتزکا(۵۸) جاشوآ کیمیش(۵۹) از آلمان

سرخیو بوستکس (۴۴) از اسپانیا

شرح گل:
اسپانیا یک - آلمان صفر (۶۲- آلوارو موراتا) بازیکنان با چند پاس سریع در میانه زمین توپ را به سمت چپ بردند و اولمو با یک پاس زیبا آلبا را صاحب توپ کرد و او هم با یک ارسال زمینی و بی‌نقص به داخل محوطه جریمه توپ را به موراتا سپرد و ضربه مهاجم اتلتی دور از دست‌های نویر وارد دروازه آلمان شد.

اسپانیا یک - آلمان یک (۸۳- نیکلاس فولکروک) لروی سانه حرکت خود از سمت راست را آغاز کرد و در نزدیکی‌های محوطه جریمه به عرض حرکت کرد و با یک پاس عمقی توپ را به موسیالا سپرد و فولکروک هم توپ را از جلوی او برداشت و در موقعیتی تک به تک دروازه سیمون را گشود.

لحظات حساس:

در دقیقه ۶: حرکت تکنیکی گاوی خط دفاع آلمان را به هم ریخت و آسنسیو با یک پاس کوتاه به سمت چپ اولمو را صاحب توپ کرد و او هم با یک ضربه فنی دروازه نویر را هدف قرار داد اما تیر دروازه مانع فروپاشی دروازه ژرمن‌ها شد.

در دقیقه ۱۰: ضد حمله آلمان‌ها با گورتزکا شروع شد و او با یک پاس کوتاه گنبری را داخل محوطه جریمه صاحب توپ کرد اما ضربه ستاره مونیخی‌ها اونای سیمون به خوبی دفع کرد.

در دقیقه ۲۱: یوردی آلبا کمی جلوتر از خط نیمه توپ را به عرض زمین برد و با یک ضربه محکم دروازه نویر را تهدید کرد اما توپ با اختلافی اندک به بیرون رفت.

در دقیقه ۲۴: اونای سیمون برای دور کردن توپ دچار اشتباه شد و توپ به سرژ گنبری رسید و او هم از پشت محوطه جریمه اقدام به شوت‌زنی کرد که ضربه این بازیکن با اختلافی ناچیز به بیرون رفت.

در دقیقه ۳۳: نفوذ اولمو از سمت چپ و پاس عرضی او به داخل محوطه جریمه به تورس رسید اما ضربه او با اختلافی اندک از بالای دروازه نویر به بیرون رفت. بعد از بیرون رفتن توپ کمک داور پرچم خود را به نشانه آفساید بالا برد.

در دقیقه ۳۵: لاروخا صاحب یک ضربه کرنر شد و ارسال بلند بازیکن اسپانیا در گوشه سمت راست محوطه جریمه به تورس رسید و شلیک سنگین این بازیکن پس از برخورد به موسیالا مجددا به کرنر رفت.

در دقیقه ۴۱: آلمان‌ها در سمت راست زمین صاحب یک ضربه ایستگاهی شدند و ارسال بلند کیمیش روی سر رودیگر فرود آمد و او هم با ضربه‌ای دقیق دروازه سیمون را باز کرد اما پس از بازبینی صحنه، گل به دلیل آفساید رودیگر مردود شد.

در دقیقه ۴۵: ژرمن‌ها در میانه زمین صاحب یک ضربه ایستگاهی شدند و ارسال بلند کیمیش باز هم به رودیگر رسید و شوت او را سیمون در دو ضرب به کمک آسنسیو مهار کرد.

اسپانیا ۱ - ۱ آلمان، ژرمن‌ها بدون برد در قعر جدول + ویدیوی خلاصه بازی

در دقیقه ۴۷: آسنسیو با یک استارت سریع از سمت چپ نفوذ کرد اما پاس عرضی او به داخل محوطه جریمه را نویر قبل از رسیدن بازیکنان اسپانیا مهار کرد.

دقیقه ۵۵: اشتباه بازیکنان اسپانیا در خط دفاع و پرس سنگین ژرمن‌ها باعث باز پس‌گیری توپ شد و گوندوگان توپ را داخل محوطه جریمه به کیمیش سپرد و ضربه زیبای این بازیکن را سیمون به خوبی دفع کرد.

در دقیقه ۶۵: باز هم اولمو این بار یک ضد حمله را از سمت چپ پی ریزی کرد و با یک پاس عرضی آسنسیو را در سمت راست صاحب توپ کرد اما شوت ستاره رئالی‌ها راهی اوت شد.

دقیقه ۷۱: جمال موسیالا با نفوذ از سمت راست، توپ را به داخل محوطه جریمه فرستاد اما ضربه فولکروک توسز مدافعان اسپانیا بلاک شد.

دقیقه ۷۳: کیمیش با یک‌پاس عمقی توپ را به موسیالا سپرد و او هم در موقعیتی تک به تک ضربه خود را به توپ زد اما سیمون با یک مهار دیدنی مانع گلزنی او شد.

در دقیقه ۹۰: موراتا در آستانه تک به تک شدن با نویر قرار داشت اما شولتربک با حضور به موقع و تکلی صحیح اجازه ضربه زدن را به او نداد.

در دقیقه۵+۹۰:ضد حمله ژرمن‌ها با نفوذ سانه از سمت چپ شروع شد و او پس از اینکه سیمون را هم جا گذاشت پاس رو به بیرون داد اما رودری توپ را به کرنر فرستاد.

بهترین بازیکن:

جمال موسیالا ستاره جوان مونیخی‌ها در این بازی توانست بارها و بارها دفاع منظم اسپانیا را به هم بریزد و سازنده تنها گل تیمش باشد. موسیالا با ۱۹ سال سن رهبری خط حمله آلمان را به عهده دارد و در این بازی عملکرد چشمگیری داشت. در سمت مقابل هم بازیکنانی چون اونای سیمون، رودری و یوردی آلبا نمایش خوبی داشتند اما خط حمله لاروخا فروغ دور اول را نداشت و مثلث هجومی انریکه در این بازی به شدت بی‌دقت بود.

حاشیه:

* کارلوس پویول و داوید ویا، دو اسطوره لاروخا در استادیوم البیت حضور دارند و در حال تماشای این بازی هستند.

* لوتار ماتئوس، اسطوره ژرمن‌ها نیز در ورزشگاه حضور دارد و در حال تماشای این بازی است.

۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۵
کد خبر: 35945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha