غرور سامورایی‌ها کار دستشان داد! / ژاپن صفر - کاستاریکا یک + ویدیوی خلاصه بازی

اولین بازی دور دوم گروه E بین دو تیم ژاپن و کاستاریکا برگزار شد که در کمال ناباوری، کاستاریکایی‌ها موفق شدند شگفتی‌ساز هفته نخست را شگفت‌زده کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، دو تیم در نیمه نخست یک بازی سرد و کسل کننده را به نمایش گذاشتند و حتی یک شوت در چارچوب هم ثبت نکردند. این نیمه را می‌توان کسل کننده‌ترین نیمه جام تا این لحظه دانست.

در نیمه دوم سرمربی ژاپن با انجام چند تغییر سعی در تغییر نتیجه داشت ‌و سامورایی‌ها کمی جلو کشیدند. اما حملات آن‌ها بی نتیجه ماند و تنها ضربه در چارچوب کاستاریکایی‌ها در این بازی توسط فولر و در دقایق پایانی به گل تبدیل شد. بعد از گل ژاپن با تمام توان حمله کرد اما هر بار با سد محکمی به نام ناواس برخورد می‌کردند. سوارز، بازیکنان کاستاریکا را در این بازی با آرایش تیمی ۱-۴-۵ و کاملا تدافعی به میدان فرستاده بود و آن‌ها توانستند به خوبی راه‌های نفوذ را بر سامورایی‌ها ببندند و از تنها موقعیت خود به خوبی استفاده کردند.

حالا با این نتیجه کاستاریکا با ۳ امتیاز پشت سر ژاپن و اسپانیا قرار می‌گیرد و آلمانی‌ها هم برای صعود به مرحله حذفی امیدوار می‌شوند.

غرور سامورایی‌ها کار دستشان داد! / ژاپن صفر - کاستاریکا یک + ویدیوی خلاصه بازی


همراه با گزارش لحظه به لحظه اتفاقات و حواشی بازی تیم‌های ملی ژاپن و کاستاریکا در همین صفحه از "ورزش سه" باشید.

جام جهانی ۲۰۲۲ قطر - گروه E
ورزشگاه: استادیوم احمد بن علی

داور: مایکل اولیور از انگلستان

تیم ملی ژاپن:

شویچی گوندا، میکی یامانه (۶۲- کارو میتوما)، کو ایتاکورا، مایا یوشیدا، یوتو ناگاتومو (۴۶- هیروکی ایتو)، واتارو اندو، هیدماسا موریتا، یوکی سوما (۸۲- تاکومی مینامینو)، آیاسه اوئدا (۴۶- تاکوما آسانو)، دایچی کامادا، ریتسو دوآن (۶۶- جونیا ایتو)

سرمربی: هاجیمه موری‌یاسو

غرور سامورایی‌ها کار دستشان داد! / ژاپن صفر - کاستاریکا یک + ویدیوی خلاصه بازی

تیم ملی کاستاریکا:

کیلور ناواس، کیشر فولر، اسکار دوآرته، فرانسیسکو کالوو، جرسون تورس (۶۴- برندن آگویلرا)، بریان اوویدو، کلسو بورگس (۸۹- یوستین سالاس)، یستین تیه دا، ژوئل کمپل (۹۰+۴- دنیل چاکون)، کندال واستون و آنتونی کنترراس (۶۴- جیسون بنت)
سرمربی: لوئیس سوارز

غرور سامورایی‌ها کار دستشان داد! / ژاپن صفر - کاستاریکا یک + ویدیوی خلاصه بازی

ساعت ۱۳:۳۰ به وقت ایران

اخطارها:

کاستاریکا: آنتونی کنترراس ۴۱، کلسو بورگس ۶۱، فرانسیسکو کالوو ۷۰
ژاپن: میکی یامانه ۴۴ ، کو ایتاکورا ۸۴ ، واتارو اندو ۹۰+۳


شرح گل‌ها:
ژاپن صفر - کاستاریکا یک (۸۷- کیشر فولر)

حرکت بازیکنان کاستاریکا از سمت راست و از نزدیکی‌های نقطه کرنر با چند پاس کوتاه به پشت محوطه جریمه رسید و تیه دا با یک پاس کوتاه دیگر فولر را در سمت راست صاحب توپ کرد و او هم با یک ضربه فنی و دقیق موفق شد دروازه ژاپن را باز کند.

غرور سامورایی‌ها کار دستشان داد! / ژاپن صفر - کاستاریکا یک + ویدیوی خلاصه بازی

لحظات حساس:

در دقیقه ۱۴: ناگاتومو با ارسالی بلند توپ را به منطقه راست زمین برد و ریتسو دوآن پس از ورود به محوطه جریمه کاستاریکا یک پاس عرضی زیبا فرستاد اما توپ از جلوی پای بازیکنان ژاپن عبور کرد.
در دقیقه ۱۹: بازیکن ژاپن با یک پاس عمق دفاع کاستاریکا را هدف قرار داد که ناواس با خروج به موقع مانع گلزنی مهاجم حریف شد.
در دقیقه ۳۴: ژوئل کمپل پشت محوطه ژاپن صاحب توپ شد اما ضربه بیرون پای این بازیکن با اختلاف از بالای دروازه گوندا به بیرون رفت.
در دقیقه ۴۶: موریتا از پشت محوطه جریمه شوت سنگینی را روانه دروازه کاستاریکا کرد اما ناواس توانست با دست مخالف توپ را مهار کند.
در دقیقه ۵۷: یوکی سوما پس از نفوذ سریع از سمت چپ توپ را به عرض برد و اقدام به شوت‌زنی کرد اما ضربه او با اختلاف زیادی از بالای دروازه ناواس بیرون رفت.
در دقیقه ۵۸: دوآرته، مدافع کاستاریکا با یک پاس رو به عقب سعی داشت ناواس را صاحب توپ کند اما ضرب توپ او کم بود و ناواس به زحمت به توپ رسید و شوت او پس از برخورد به مهاجم ژاپن به اوت رفت.

غرور سامورایی‌ها کار دستشان داد! / ژاپن صفر - کاستاریکا یک + ویدیوی خلاصه بازی

در دقیقه ۶۳: یوکی سوما پشت محوطه جریمه صاحب یک ضربه ایستگاهی شد اما ضربه او با اختلافی کم از بالای دروازه ناواس به اوت رفت.
در دقیقه ۷۰: ایتو پس از جا گذاشتن مدافع کاستاریکا می‌رفت تا در موقعیتی تک به تک قرار بگیرد اما کالوو با سرنگون کردن او چسبیده به محوطه جریمه مانع فروپاشی دروازه تیمش شد و یک کارت زرد دریافت کرد.
در دقیقه ۸۸: میتوما با نفوذ از سمت چپ به داخل محوطه جریمه رفت با یک پاس رو به بیرون کامادا را صاحب توپ کرد اما ضربه این بازیکن را ناواس با واکنشی تماشایی دفع کرد.

بهترین بازیکن زمین:

اگرچه فولر تنها گل کاستاریکا در این بازی را به ثمر رساند اما آن‌ها بخش بزرگی از این پیروزی را مدیون نمایش بی‌نقص کیلور ناواس هستند. ناواس که در بازی اول مقابل اسپانیا دروازه‌اش هفت بار گشوده شد، امروز توانست با ریکاوری روحی مناسب به خوبی تیمش را رهبری کند و با ثبت ۳ سوپر واکنش موجبات پیروزی تیمش را فراهم کرد. کلین شیت او این فرصت را به کاستاریکا داد تا با تنها شوتی که در ۱۸۰ دقیقه گذشته به چارچوب دروازه حریفان زده‌اند به یک ۳ امتیاز شیرین برسند.

حاشیه:

*تعدادی از هواداران آلمان هم به ورزشگاه آمده‌اند و در حال تماشای این بازی هستند.
*دو تیم در نیمه نخست هیچ شوتی داخل چارچوب نداشتند؛ ژاپن ۲ شوت و کاستاریکا ۳ شوت خارج از چارچوب ثبت کرد.
*امید گل ژاپن در نیمه نخست ۰.۰۲ و امید گل کاستاریکا ۰.۰۳ بود و دو تیم کم اتفاق‌ترین نیمه جام را تا این لحظه رقم زدند.

غرور سامورایی‌ها کار دستشان داد! / ژاپن صفر - کاستاریکا یک + ویدیوی خلاصه بازی

۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۴
کد خبر: 35937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha