آلودگی هوا از دوشنبه در تهران و کرج بیشتر می‌شود

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی گفت: انتظار می‌رفت با ورود سامانه بارشی از شب گذشته به کشور و بارندگی صبح امروز در پایتخت و استان البرز شرایط کیفی هوا بهبود یابد، اما حجم آلاینده‌ها به قدری است که بارش‌ها نتوانست بر آن غلبه کند و شهر تهران هم اکنون با شاخاص آلایندگی بالا برای تمام گروه‌های حساس، ناسالم است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی گفت: بارندگی صبح امروز نتوانست بر آلودگی هوای تهران غلبه کند و به‌جز فردا در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه نیز انباشت آلاینده‌ها و تشدید آلودگی هوای در تهران و البرز را انتظار می‌رود.

«صادق ضیاییان» امروز (شنبه) افزود: هفته پیش جوی پایدار بر روی کشور وجود داشت که موجب افزایش غلضت آلاینده‌ها در چندین کلانهشر از جمله البرز و تهران شد.

وی اضافه کرد: انتظار می‌رفت با ورود سامانه بارشی از شب گذشته به کشور و بارندگی صبح امروز در پایتخت و استان البرز شرایط کیفی هوا بهبود یابد، اما حجم آلاینده‌ها به قدری است که بارش‌ها نتوانست بر آن غلبه کند و شهر تهران هم اکنون با شاخاص آلایندگی بالا برای تمام گروه‌های حساس، ناسالم است.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی ادامه‌داد: فردا (یکشنبه) به علت وزش باد در پایتخت انتظار این است که از میزان انباشت آلاینده‌ها کاسته شود. با این حال در روزهای دوشنبه و سه شنبه مجدد شرایط برای انباشت آلاینده‌ها در تهران و کرج مناسب است وآلودگی هوا تشدید می‌شود.

وی اضافه‌کرد: روز چهارشنبه مجدد سامانه بارشی وارد کشور می‌شود که بخش‌های وسیعی از شمال غرب، مناطقی از زاگرس، سواحل خزر و همچنین استان تهران بارندگی خواهد داشت.

ضیاییان خاطرنشان‌کرد: انتظار داریم به دلیل ورود سامانه بارشی فعال به کشور، مجدد پایان هفته جاری هوای تهران پاک و تمیز شود.

۶ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۹
کد خبر: 35889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha