معجزه فوتبال؛فوتبال شاخص تفکیک ایران گرایان از ویرانی خواهان ایران

شاید کسی فکر نمی کرد فوتبال با همه شگفتی هایش برای ملتی مانند ملت ایران به شاخص و به مرز و خط کشی تبدبل شود که وطن دوستان را از خصم وطن، ایران گرایان را از ویرانی خواهان ایران جدا و تفکیک کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد پرویز امینی جامعه شناس در تحلیلی نوشت:فوتبال فراتر از ورزش یک پدیده اجتماعی و از اختراعات شگفت بشر است. می تواند برای جوامع غم و شادی بیافریند. روح جمعی آنان را متجلی و متبلور کند و داشته های ولو پنهان یک ملت را آشکار کند و لحظات تعیین کننده و خطیر زندگی جمعی ملت ها را، تدبیر کند.
معجزه فوتبال؛فوتبال شاخص تفکیک ایران گرایان از ویرانی خواهان ایران شاید کسی فکر نمی کرد فوتبال با همه شگفتی هایش برای ملتی مانند ملت ایران به شاخص و به مرز و خط کشی تبدبل شود که وطن دوستان را از خصم وطن، ایران گرایان را از ویرانی خواهان ایران جدا و تفکیک کند. اما فوتبال برای ملت ایران در سال ۲۰۲۲ و در صحنه جهانی این کار را کرد. فوتبال به شاقولی تبدیل شد که ویرانی طلبان و ایران گرایان را از هم تفکیک کرد. ویرانی طلبان همه کار کردند که ایران و ایرانی در همه صحنه ها از جمله فوتبال بازنده باشد و همه صحنه های زندگی اش را با شکست روبرو کنند. همه کار کردند تا تیم فوتبال ایران را تحریم کنند و راه ورودش به جام جهانی ببندند یا در این روزها حضورش را منتفی کنند و در جریان بازی ها به نماینده تحقیر ملت ایران تبدیل کنند تا جاییکه شکست تیم ملی را جشن بگیرند و احساس افتخار کنند.
معجزه فوتبال؛فوتبال شاخص تفکیک ایران گرایان از ویرانی خواهان ایران اما فوتبال نشان داد که فراتر از سیاسی بودن با نبودن، سیاست ساز و تدبیر کننده است و در یک لحظه خطیر می تواند همه تیرهای بلا و دشمنی را از ملتی دفع و بر سر دشمنانش بکوبد. این جدیدترین معجزه و شگفتی فوتبال است که برای ملت ایران اتفاق افتاد. در جایی که سیاست متعارف و شناخته شده از رمق افتاده است، فوتبال اژدهای چند سر دشمنی و دیو ایران ستیز را به زانو دراورد.

معجزه فوتبال؛فوتبال شاخص تفکیک ایران گرایان از ویرانی خواهان ایران

۵ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۲
کد خبر: 35848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha