وداع زود هنگام قطر با شکست برابر سنگال + فیلم خلاصه بازی

روز جمعه ۴ آذرماه ۱۴۰۱ تیم قطر میزبان ضمن باخت برابر سنگال، از دور رقابت‌ها حذف شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، میزبان جام بیست‌ودوم با وجود ثبت یک اتفاق بی‌سابقه، به اولین تیمی تبدیل شد که از گردونه این مسابقات حذف می‌شود.

جام جهانی ۲۰۲۲ برای میزبان این رقابت‌های خیلی زود به پایان رسید. قطری‌ها در دومین بازی خود در جام بیست‌ودوم امروز (جمعه) از ساعت ۱۶:۳۰ به وقت تهران در ورزشگاه ثمامه به مصاف سنگال رفتند و این بازی را با نتیجه ۳ بر یک واگذار کردند.

در این بازی بولایه دیا (۴۱)، فامارا دیه‌دیو (۴۸) و بامبا دینگ (۸۴) برای قهرمان آفریقا گلزنی کردند و محمد مونتاری (۷۸) تنها گل قطر را به ثمر رساند.

در نیمه نخست قهرمان آفریقا در این بازی همانطور که انتظار می‌رفت، بر بازی سوار بود و از تملک توپ بیشتر خود (۶۳ به ۳۷ درصد) برای رسیدن به نتیجه دلخواه استفاده کرد. البته این اتفاق به لطف اشتباه مرگبار بوعلام خوخی مدافع میانی قطری‌ها در دفع سانتر دیاتا از جناح چپ بود که درست هنگام ضربه زدن به توپ تعادلش را از دست داد توپ را جلوی پای بولایه دیا گذاشت و او هم از توپ بادآورده نهایت استفاده را برد و قفل دروازه‌ها را در دقیقه ۴۱ شکست. سنگال در ادامه هم هجومی‌تر از میزبان جام کار کرد و در شرایطی نیمه نخست را به پایان رساند که بیش از سه برابر این تیم شوت به سمت چارچوب داشت و به حریف اجازه نداد حتی یک بار هم دروازه‌اش را به طور جدی تهدید کند.

روند بازی در نیمه دوم هم کم و بیش شبیه نیمه نخست آن بود و سنگالی‌ها سلطه خود بر توپ و میدان را حفظ کردند. ضربه زودهنگام این تیم با گلی که دیه‌دیو سه دقیقه پس از آغاز بازی به ثمر رساند، بازگشت قطر به بازی را سخت‌تر کرد. با این حال میزبان امیدش را برای گلزنی از دست نداد و سرانجام در دقیقه ۷۸ به هدفش رسید و اولین گل تاریخش در رقابت‌های جام جهانی را به ثمر رساند. خوشحالی قطری‌ها از بابت این اتفاق و امیدشان برای فرار از شکست اما تنها شش دقیقه دوام آورد و قهرمان آفریقا با زدن سومین گل آب سردی بر پیکر میزبان ریخت.

بازی آخر قهرمان آخرین دوره جام ملت‌های آسیا سه‌شنبه هفته آینده برابر هلند خواهد بود هرچند که نتیجه‌ آن سودی به حالش نخواهد داشت و این تیم تنها برای اعاده حیثیت به میدان خواهد رفت.

فیلم خلاصه بازی قطر ۱ - سنگال ۳ با گزارش انگلیسی

۴ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۶
کد خبر: 35837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha