قیمت مرغ با توجه به هزینه های تولید باید بیش از ۲۱ هزار تومان باشد

رئیس انجمن هیئت مدیره پروش دهندگان مرغ گوشتی استان تهران گفت: قیمت مرغ در بازار با توجه به هزینه های تولید باید بالاتر از ۲۱ هزار تومان باشد

محمد یوسفی، رئیس انجمن هیئت مدیره پروش دهندگان مرغ گوشتی استان تهران در گفتوگو با خبرنگار گروه صنعت پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، در خصوص قیمت مرغ در سطح بازار گفت: مرغ افزایش چندانی در بازار نداشته است.

وی افزود: قیمت مصوب هر کیلو مرغ کشتار روز در بازار ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان است و در میادین نیز به صورت عمده ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان به فروش می رسد هر چند در نقطه نقطه تهران قیمت ها متفاوت است و بعضا از ۱۸ هزار تومان تا ۲۱ هزار تومان به فروش می رسد.

رئیس انجمن هیئت مدیره پروش دهندگان مرغ گوشتی استان تهران اظهار نمود: حتی اگر در بالاترین حد ممکن قیمت مرغ ۲۱ هزار تومان به فروش برسد این قیمت نسبت به هزینه های تمام شده و قیمت نهادها مناسب است هر چند بنده معتقدم که قیمت مرغ باید بالاتر از این میزان نیز باشد.

یوسفی در ادامه با بیان این که بازار کشش قیمت بالای ۲۱ هزار تومان مرغ را ندارد، تصریح کرد: مردم قدرت خرید خود را از دست داده اند و امیدواریم مسئولین نیز به فکر این موضوع باشند که مرغداران همیشه نمی توانند با زیان محصول خود را به بازار عرضه کنند.

وی افزود: سوال این است که کدام کالا در بازار عرضه می شود که تمام خواص مرغ را هم داشته باشد بعد هم با قیمت ۲۰ هزار تومان به فروش برسد؟ ولی باید عرض کنم که قیمت مرغ امروز هیچ ارتباطی به معدوم سازی جوجه ها در گذشته ندارد چون در هر ماه حدود ۱۱۰ میلیون جوجه تولید و به واحدهای پرورش دهنده رفته و تبدیل به گوشت می شود.

رئیس انجمن هیئت مدیره پروش دهندگان مرغ گوشتی استان تهران در ادامه یادآور شد: جوجه ها پس از ۳۸ الی ۴۵ روز پرورش برای بسته بندی به کشتارگاه می روند، بنابراین قیمت امروز مرغ در بازار کشور متاثر از قیمت نهادهای دامی است.

یوسفی در خصوص گرانی نهاده های دامی نیز گفت: متاسفانه این محصولات هر روز دچار نوسان قیمت و گرانی می شود به طوری که اگر کنجاله سویا امروز ۱۳ هزار تومان به ازای هر کیلو به فروش برسد قطعا قیمتش فردا متفاوت خواهد بود همان طوری که قیمت ذرت به یکباره از ۱۵۰۰ تومان به ۴ هزار تومان رسید.

وی در پایان اظهار نمود: امسال نسبت به سال گذشته همه هزینه های یک واحد مرغداری از هزینه های پرسنلی، سوخت گرفته تا هزینه های حمل و نقل آن افزایش پیدا کرده است.

انتهای پیام/

۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۶
کد خبر: 3578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha