نایب قهرمان جهان در گام نخست متوقف شد! / کرواسی صفر - مراکش صفر + ویدیو خلاصه بازی

اولین بازی گروه F رقابت‌های جام جهانی بین دو تیم کرواسی و مراکش برگزار شد که در پایان دو تیم به تساوی بدون گل رضایت دادند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، ولید الرکراکی برای مصاف با نایب قهرمان جهان تیمش را نه با ۵ مدافع که با سیستم منطقی ۱-۴-۱-۴ به زمین فرستاد و با اتکا به توانایی فیزیکی مدافعانش و همچنین بازی تخریبی فوق العاده آمرابط توانست یک امتیاز شیرین را از نایب قهرمان جهان بگیرد.

در این بازی مراکش به قدری در سیستم‌ دفاعی خود خوب عمل کرد که موقعیت‌های گل زیادی نصیب یاران مودریچ نشد و اندک موقعیت‌ها را هم یاسین بونو مهار می‌کرد. البته نقطه عطف بازی برای مراکش توپی بود که آمرابط از روی خط دروازه برگرداند.

البته مراکش در لحظاتی فرصت گلزنی هم داشت که سنگربان کرواسی مانع این امر شد. به هر شکل اولین دیدار گروه F با تساوی به پایان رسید و حالا دو تیم باید منتظر نتیجه بازی بلژیک و کانادا باشند.

فیلم خلاصه بازی مراکش و کرواسی
 




همراه با گزارش لحظه به لحظه اتفاقات و حواشی بازی تیم‌های ملی کرولسی و مراکش در همین صفحه از "ورزش سه" باشید.

جام جهانی ۲۰۲۲ قطر - گروه F
ورزشگاه: استادیوم البیت

داور: فرناندو راپالینی / کمک داور اول: خوآن بلاتی / کمک داور دوم: دیگو بونفا
ساعت ۱۳:۳۰ به وقت ایران

تیم ملی کرواسی:
دومینیک لیواکوویچ، جوزپ یورانوویچ، دژان لوورن، جوسکو گواردیول، برنا سوسا، لوکا مودریچ، مارسلو بروزوویچ، متئو کواچیچ (۷۹-لورو ماجر)، نیکولا ولاسیچ (۴۵-ماریو پاسالیچ)، ایوان پریشیچ (۹۰-میرسلاو اورسیچ)، آندری کراماریچ (۶۹-ماریو لیواجا)

سرمربی: زلاتکو دالیچ

نایب قهرمان جهان در گام نخست متوقف شد! + ویدیو خلاصه بازی

تیم ملی مراکش:

یاسین بونو، نایف اکرد، رومان سایس، اشرف حکیمی، نصیر مرزاوی(۵۸-یحیی عطیه الله)، سفیان امرابط، عزالدین اوناحی، سلیم املاح، حکیم زیاش، سفیان بوفال (۶۵-عبدالصمد ازلزولی) و یوسف النصیری

سرمربی: ولید الرکراکی

نایب قهرمان جهان در گام نخست متوقف شد! + ویدیو خلاصه بازی

اخطارها
مراکش: سفیان آمراباط (۷۸)

لحظات حساس:
در دقیقه ۵, کرنر ارسالی مودریچ پس از چند رفت و برگشت در محوطه جریمه سرانجام توسط بازیکنان این تیم دور شد.
دقیقه ۱۲: اشرف حکیمی در سمت راست زمین صاحب توپ شد و پس از نفوذ از این جناح ضربه‌ی آرامی به سمت دروازه کرواسی شلیک کرد که توسط لیواکوویچ مهار شد.
دقیقه ۱۶: دفاع مراکش با ارسال یک پاس اشتباه پریشیچ را صاحب توپ کرد و او هم از جلو آمدن بونو استفاده کرد و ضربه‌اش را به سمت دروازه مراکش شلیک کرد که با اختلافی ناچیز از بالای دروازه به بیرون رفت.
دقیقه ۲۹: خطای مودریچ به روی آمرابط با اعتراض شدید هواداران مراکش رو به رو شد.
دقیقه ۴۵: بازیکنان کرواسی یک حمله را از سمت چپ ترتیب دادند که ارسال آن‌ها از سمت چپ را ولاسیچ به خوبی برید اما یاسین بونو با یک سوپر واکنش دروازه مراکش را نجات داد.
دقیقه ۴۵+۱: شلیک خطرناک مودریچ از پشت محوطه جریمه با اختلافی اندک از بالای دروازه بونو به بیرون رفت.

نایب قهرمان جهان در گام نخست متوقف شد! + ویدیو خلاصه بازی

دقیقه ۵۰: شلیک سفیان بوفال از پشت محوطه جریمه پس از برخورد به مدافع کرواسی در مقابل نصیر المزراوی قرار گرفت که ضربه سر او را لیواکوویچ به سختی مهار کرد.
دقیقه ۵۲: کرنر ارسالی مودریچ را بونو به سختی دور کرد اما توپ مقابل لوورن قرار گرفت و ضربه مدافع کرواسی را آمراباط از روی خط برگرداند.
دقیقه ۶۰: مراکشی‌ها از راست و چپ روی دروازه کرواسی ارسال‌های خطرناکی داشتند که یکبار مدافعین و دفعه بعدی دروازه‌بان کرواسی مانع گلزنی مراکشی‌ها شد.
دقیقه ۶۴: مراکشی‌ها صاحب یک ضربه ایستگاهی شدند که ضربه خطرناک و دیدنی حکیمی را سنگربان کرواسی دور کرد.
دقیقه ۷۰: بازیکنان کرواسی صاحب یک ضربه کاشته شدند که ارسال خطرناک مودریچ را النصیری به قصد دور کردن توپ از بالای دروازه خودی با اختلافی اندک به بیرون فرستاد.
دقیقه ۸۰: عبدالصمد ازلزولی با یک دریبل زیبا دو بازیکن کرواسی را از پیش رو برداشت اما سرنگون شد و داور این صحنه را خطا تشخیص نداد. صحنه‌ای که واکنش تند هوادادان مراکشی حاضر در ورزشگاه را به همراه داشت.

نایب قهرمان جهان در گام نخست متوقف شد! + ویدیو خلاصه بازی

*حاشیه:
*در دقیقه ۶ تکل بلند و صحیح آمراباط روی پای بازیکن کرواسی باعث تشویق شدید مراکشی‌های حاضر در استادیوم شد.
*در دقیقه ۱۸، داور خطای مودریچ روی حکیمی را اعلام کرد که با اعتراض دسته جمعی کروات‌ها مواجه شد.
*در دقیقه ۴۰، باز هم مودریچ برای باز پس‌گیری توپ از حکیمی مجبور به انجام خطا شد که پس از این اتفاق اشرف رو به هواداران مراکش از آن‌ها خواست به تشویق‌های خود ادامه دهند.
*در دقیقه ۴۲، ولاسیچ به دلیل مصدومیت روی زمین افتاد و همین امر باعث شد بازی برای دقایقی متوقف شد.
*بازیکنان مراکش با تاخیر چند دقیقه‌ای وارد زمین شدند و به همین دلیل نیمه دوم با تاخیر آغاز شد.

نایب قهرمان جهان در گام نخست متوقف شد! + ویدیو خلاصه بازی

*ولاسیچ که در اواخر نیمه نخست مصدوم شده بود اما به زمین مسابقه برگشته بود، در نیمه دوم نتوانست به بازی ادامه دهد و به دلیل مصدومیت تعویض شد.
*در دقیقه ۵۳، بازی به دلیل مصدومیت نصیر المزراوی برای دقایقی متوقف شد. البته این بازیکن پس از اجازه داور به زمین بازگشت.
*در دقیقه ۵۸, نصیر مزراوی که دقایقی قبل مصدوم شده بود اما به زمین برگشته بود، قادر به ادامه بازی نشد و به دلیل مصدومیت از زمین بیرون رفت.
*هواداران مراکش پیش از اعلام ۶ دقیقه وقت اضافه نیمه دوم به شدت از این تساوی خوشحال بودند و تیمشان را تشویق می‌کردند در حالی که کروات‌های حاضر در ورزشگاه با استرس بازی را دنبال می‌کردند.

۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۳
کد خبر: 35759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha