فرانسه ۴ - استرالیا ۱، دیگر خبری از شگفتی نبود! + ویدیو

آخرین بازی روز سوم رقابت‌های جام جهانی در حالی بین دو تیم فرانسه و استرالیا برگزار شد که مدافع عنوان قهرمانی توانست با کامبکی درخشان از سد کانگوروها عبور کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، بازی برای خروس‌ها خوب شروع نشد و استرالیا خیلی زود به گل اول رسید. گلی که با چاشنی مصدومیت شدید لوکاس هرناندز اوضاع را برای مدافع عنوان قهرمانی سخت‌تر هم کرد. پس از گل، استرالیا کاملا عقب نشست و تنها تک مهاجم آن‌ها روی خط نیمه حضور داشت و همین امر موجب شد فرانسه بی مهابا حمله کند. پس از چند بدشانسی بالاخره توپ‌های فرانسوی‌ها هم به گل تبدیل شد و آن‌ها توانستند در همان نیمه اول کامبک بزنند.

در نیمه دوم هم استرالیا حرفی برای گفتن نداشت و کاملا در لاک دفاعی فرو رفته بود و دو گل دیگر هم دریافت کرد. البته اگر واکنش‌های رایان با چاشنی خوش شانسی در کار نبود، احتمال سنگین‌تر شدن این شکست هم وجود داشت.

حالا فرانسه در پایان شب اول گروه C با ۳ امتیاز در صدر جدول قرار گرفته و دیگر بازی این گروه هم بین دانمارک و تونس با تساوی بدون گل پایان یافت تا استرالیا در شب اول قعر نشین شود.

فیلم خلاصه بازی فرانسه و استرالیا

جام جهانی ۲۰۲۲ قطر - گروه D
ورزشگاه: استادیو الجنوب - شهر الوکره

داور: ویکتور گومز / کمک داور اول: زاخائیل سیولا / کمک داور دوم: سورو فاتسوآن

تیم ملی فرانسه:
هوگو لوریس، ابراهیما کوناته، دایو اوپامکانو، بنجامین پاوارد (۸۸ - ژول کونده)، لوکاس هرناندز، اورلین شوآمنی (۷۶ - یوسف فوفانا)، آدرین ربیو، آنتوان گریزمان، عثمان دمبله (۷۶ - کومان)، کیلیان امباپه و اولیویه ژیرو (۸۸ - مارکوس تورام )

سرمربی: دیدیه دشان

فرانسه ۴ - استرالیا ۱، دیگر خبری از شگفتی نبود! + ویدیو

تیم ملی استرالیا:
متئو رایان، کای رولز، هری سوتار، ناتان اتکینسون (۸۳ - میلوش دگنک)، عزیز بهیچ، آرون موی، ریلی مک گری (۷۳ - مابیل )، جکسون ایروینه (۸۳ - کانو باکوش)، متئو لکی، میچل دوک(۵۵ - جیسون کامینگز) و کرگ گودوی


سرمربی: گراهام آرنولد

فرانسه ۴ - استرالیا ۱، دیگر خبری از شگفتی نبود! + ویدیو

اخطار:

میچل دوک (۵۴) جکسون ایروینه (۷۹) آرون موی (۹۰ + ۴) از استرالیا

شرح گل‌ها
فرانسه صفر - استرالیا یک ( دقیقه ۸: کرگ گودوی)

ارسال بلند بازیکنان استرالیا به سمت راست به متئو لکی رسید و او نیز پس از جا گذاشتن هرناندز توپ را زمینی به محوطه جریمه فرانسه فرستاد و کرگ گودوی موفق شد با یک ضربه دقیق دروازه لوریس را باز کند.

فرانسه یک - استرالیا یک ( دقیقه ۲۶: آدرین ربیو )

ارسال دقیق هرناندز از سمت چپ روی سر ربیو فرود آمد و هافبک یوونتوس توانست با ضربه‌ای دقیق دروازه کاپیتان استرالیا را باز کند.

فرانسه دو - استرالیا یک (دقیقه ۳۱: الویویه ژیرو)

مدافع استرالیا زیر پرس شدید بازیکنان فرانسه اشتباه کرد و امباپه با توپ ربایی موفق توپ را به ربیو سپرد و او هم پس از ورود به محوطه جریمه توپ را در اختیار ژیرو قرار داد و مهاجم میلان کار سختی برای باز کردن دروازه خالی زردها نداشت.

فرانسه سه - استرالیا یک (دقیقه ۶۸: کیلین امباپه)

عثمان دمبله توپی که نزدیک بود به اوت برود را مهار کرد و با یک ارسال دقیق امباپه را در موقعیت گلزنی قرار داد و ضربه سر امباپه پس از برخورد به تیر دروازه گل شد.

فرانسه چهار - استرالیا یک (دقیقه ‌۷۱: اولیویه ژیرو)

این بار دمبله با نفوذ از سمت چپ، توپ را ارسال کرد و ژیرو با یک ضربه سر دقیق توانست دروازه رایان را برای چهارمین بار باز کند و جشنواره گل خروس‌ها را تکمیل کند.

بهترین بازیکن زمین:

اولیویه ژیرو در غیاب فاتح توپ طلا یعنی کریم بنزما فوق العاده عمل کرد و با بریس خود موجب برتری ۴ گله تیمش در اولین بازی فرانسه شد. در کنار ژیرو، امباپه هم شب خوبی را سپری کرد و یک گل زد و یک گل ساخت.

لحظات حساس:

دقیقه ۹، امباپه پس از جا گذاشتن مدافعان استرالیا توپ را ارسال کرد که رایان با خروج به موقع موفق شد مانع گلزنی فرانسوی‌ها شود.

دقیقه ۲۰, پاس اشتباه هرناندز به دوک رسید و او هم از پشت محوطه دروازه لوریس را هدف قرار داد که با اختلاف کمی توپ به بیرون رفت.

دقیقه ۲۶ فرانسه نقش گلزنی خود را تکرار کرد و این بار ارسال گریزمن از سمت چپ را ژیرو با ضربه سر سمت دروازه رایان فرستاد اما توپ با اختلافی اندک به بیرون رفت.

در دقیقه ۳۶, نفوذ دمبله از سمت راست و ارسال او به امباپه رسید اما شوت او توسط مدافع استرالیا بلاک شد و ژیرو توپ برگشتی را به بیرون زد.

در دقیقه ۴۱, دمبله با نفوذ از سمت راست توپ را به امباپه سپرد و او با یک پاس پشت پا توپ را برای گریزمن کاشت اما ضربه گریزمن با فاصله اندکی از دروازه به بیرون رفت.

در دقیقه ۴۴, اوپامکانو از میانه‌های زمین با ارسالی بلند توپ را در اختیار گریزمن قرار داد و او از سمت راست توپ را به محوطه شش قدم رایان فرستاد و ضربه امباپه به فاصله کمی به بیرون رفت.

در دقیقه ۴۵, بازیکن استرالیا توپ را از سمت چپ روی دروازه فرانسه ارسال کرد و ضربه سر جکسون ایروینه به تیر دروازه لوریس برخورد کرد.

فرانسه ۴ - استرالیا ۱، دیگر خبری از شگفتی نبود! + ویدیو

در دقیقه ۵۰, ارسال دقیق تئو هرناندز به ژیرو رسید و او با ضربه‌ای آکروباتیک تا آستانه فروپاشی دروازه رایان پیش رفت اما توپ با اختلاف کمی راهی اوت شد.

در دقیقه ۶۰, یک و دوی زیبای ژیرو و امباپه منجر به یک موقعیت تک به تک شد که ضربه امباپه پس از برخورد به بازیکن استرالیا راهی کرنر شد.

در دقیقه ۶۳, کوناته توپ را به لوریس سپرد اما تعلل او نزدیک بود کار دست فرانسوی‌ها بدهد که با خوش شانسی لوریس این اتفاق نیفتاد.

در دقیقه ۶۷, تئو هرناندز با یک استارت سریع وارد محوطه جریمه استرالیا شد با یک پاس رو به عقب توپ را به گریزمن سپرد اما ضربه دقیق گریزمن را دفاع استرالیا از روی خط برگرداند.

در دقیقه ۸۹, فرانسه صاحب یک ضربه کرنر شد که توپ ارسالی را کوناته به گوشه دروازه رایان فرستاد اما مهار سنگربان استرالیا مانع به ثمر رسیدن گل پنجم فرانسوی‌ها شد.

*حواشی:

در صحنه‌ گل استرالیا، لوکاس هرناندز مصدوم شد و به نظر می‌رسید نتواند به بازی ادامه دهد اما دقایقی بعد به زمین بازگشت.

فرانسه ۴ - استرالیا ۱، دیگر خبری از شگفتی نبود! + ویدیو

استرالیا پس از گل اول، کاملا عقب نشسته و تنها تک مهاجم آن‌ها روی خط نیمه قرار دارد و همین امر کار را برای گلزنی فرانسوی‌ها سخت کرده است.

رافائل واران که ۵ بازی آخر منچستر در لیگ برتر را به دلیل مصدومیت از ناحیه همسترینگ از دست داده بود، روی نیمکت قرار گرفته است.

شوآمنی در برخورد با بازیکن استرالیا مصدوم شد اما پس از خروج از زمین و مداوا دوباره به زمین بازگشت.

۲ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۱
کد خبر: 35730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha