اولین تساوی جام جهانی / دانمارک ۰- تونس ۰ + فیلم خلاصه بازی

در اولین دیدار در رقابتهای جام‌جهانی از گروه D دانمارک برای اولین بار مقابل تونس قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، دانمارک در اولین گام در گروه D به مصاف نماینده آفریقا، تونس رفت. شاگردان کسپر هیولماند با عملکردی امیدوار کننده به ویژه در لیگ ملتهای اروپا، نه تنها به دنبال صعود از گروه بلکه رویای عبور از بهترین عملکردشان یعنی حضور در یک چهارم جام ۹۸ را دارند. آنها در شش بازی آخر خود و در لیگ ملت‌های اروپا دو شکست در مقابل کرواسی تجربه کردند اما در چهار دیدار دیگر در مقابل فرانسه مدافع عنوان قهرمانی جهان و اتریش، پیروز شدند تا نشان دهند آماده برای خلق شگفتی هستند. بازگشت اریکسن با آمادگی بدون شک نقش مهمی از نظر تاکتیکی و روانی برای دانمارک بازی کرد.
ویدیوی خلاصه بازی دانمارک و تونس:

در سمت مقابل اما عقابهای تونسی چندان هم دست و پا بسته نبودند. پوست اندازی آنها بعد از شکست از بورکینافاسو در یک چهارم ملتهای آفریقا جلال القادری را سرمربی این تیم کرد. آنها بعد از حذف از جام ملتها تنها یک شکست در بازی دوستانه از برزیل در هشت بازی داشته‌اند. سرمربی تونس البته به بازیکنان خود بسیار امیدوار است و اعلام کرده در صورت صعود نکردن از گروه از سرمربیگری تونس کناره‌گیری خواهد کرد.


جام جهانی ۲۰۲۲ قطر - گروه D
ورزشگاه اجوکیشن (دوحه) - ساعت ۱۶:۳۰ - تماشاگر:
داور: سزار راموس (مکزیک)/ کمک‌ها: آلبرتو مورین و میگل هرناندز(مکزیک) داور چهارم: سعید مارتینز (هندوراس) / داور ویدئویی: فرناندو گوئررو


تیم ملی دانمارک:
کاسپر اشمایکل، یواخیم اندرسون، سیمون کیائر (۶۵ ماتیاس ینسن) ، یواکیم ماله، آندریاس کریستنسن، توماس دیلینی (۴۵ میکل دامسگارد)توماس دیلینی (۴۵ میکل دامسگارد)، کریستین اریکسن، آندریاس اسکوو اولسن (۶۵ آندریاس کورنلیوس)، کاسپر دلبرگ (۶۵ یسپر لیندستروم) ، راسموس کریستنسن، پی‌یر امیل هویبرگ

سرمربی: کسپر هیولماند

اولین تساوی جام جهانی / دانمارک ۰- تونس ۰ + فیلم خلاصه بازی

تیم ملی تونس:
ایمن دحمان، منتصر طلبی، یاسین مریاح، دیلان برون، یوسف المساکنی(۸۰ طه یاسین الخنیسی) ، عصام الجبالی (۸۰ حنبعل المجبری)، عیسی العیدونی ( ۸۸ فرجانی ساسی ) ، الیاس الصخیری، محمد دراغر (۸۸ وجدی کشریدة)، علی عبدی، انیس بن سلیمان (۶۷ نعیم السلیتی)

سرمربی: جلال القادری

اولین تساوی جام جهانی / دانمارک ۰- تونس ۰ + فیلم خلاصه بازی

اخطار ها:

دانمارک: راسموس کریسنتسن (۲۴) ماتیاس ینسن(۷۸)

تونس: طه یاسین الخنیسی(۸۵)
لحظات حساس:
دقیقه ۱۱: حرکت پا به توپ و در عرض المساکنی و پاس او برای انیس بن سلیمان و حرکت و ضربه او به سمت دروازه دانمارک از پشت محوطه جریمه با برخورد به مدافعان دانمارک به کرنر رفت. ضربه کرنر کوتاه به تیر اول و روی سر المساکنی هم بی اثر از بالای دروازه به بیرون رفت.
دقیقه ۲۳: پاس طولی بلند تکضرب پشت مدافعان برای عصام الجبالی او را با کاسپر اشمایکل تک به تک کرد و این بازیکن تونسی با یک ضربه نوک پای راست توپ را از زیر بدن او عبور داد و دروازه دانمارک را باز کرد اما کمک داور بازی پرچم را به نشانه آفساید بالا برد تا شادی هواداران تونسی کوتاه شود.

دقیقه ۳۳: ضربه قوس دار و پرقدرت امیل هویبرگ از راه دور مقابل دروازه تونس به زمین خورد ولی ایمن دحمان دروازه‌بان این تیم مشکلی برای در اختیار گرفتن توپ نداشت.

دقیقه ۴۱: عیسی العیدونی در گوشه محوطه برخوردی با امیل هویبرگ داشت ولی داور به اعتراض او توجهی نکرد و دستور به ادامه بازی داد

دقیقه ۴۲: روی یک ضربه شروع مجدد و پرتاب اوت المساکنی صاحب توپ شد و با یک پاس در عمق توپ را به الجبالی رساند و او با یک ضربه چیپ چیزی نمانده بود که دروازه دانمارک را باز کند اما کسپر اشمایکل در نقش ناجی دروازه ظاهر شد و با دست راست توپ را به کرنر فرستاد. ضربه کرنر هم به پشت محوطه دانمارک رسید و ضربه بازیکنان تونس از بالای دروازه به بیرون رفت.

اولین تساوی جام جهانی / دانمارک ۰- تونس ۰ + فیلم خلاصه بازی

دقیقه ۵۵: پاس درون محوطه تونس دامسگارد را صاحب توپ کرد ولی ضربه او توسط ایمن دحمان دفع شد. در برگشت اولسن توپ را به گوشه دروازه رساند ولی داور با بالا بردن دست به نشانه آفساید، دانمارکی‌ها را ناامید کرد.

دقیقه ۶۹: ضربه دیدنی و روی پای اریکسن با واکنش دیدنی دحمان و با دست مخالف به کرنر رفت. .

دقیقه ۷۰: ضربه کرنر اریکسن برای تیر دوم روی سر اندرسن فرود آمد و ضربه او در دهانه دروازه به تیر دروازه برخورد کرد ولی کورنلیوس بازیکن تازه وارد نتوانست در دهانه دروازه آن را باز کند.

دقیقه ۹۳: روی ارسال درون محوطه تونس توپ بعد از برخورد با بدن یاسین مریاح مدافع این تیم به دست او برخورد کرد. داور به کنار زمین رفت و با بررسی صحنه، خطای بازیکنان دانمارک را پیش از برخورد توپ با دست مدافع تونس اعلام کرد و خیال بازیکنان تونس و هوادارانش را راحت کرد.

اولین تساوی جام جهانی / دانمارک ۰- تونس ۰ + فیلم خلاصه بازی

*حواشی:
*در دقیقه ۲ بازی عیسی العیدونی بعد از تکل خوب و زدن توپ اریکسن با هیجان از هواداران خواست تونس را تشویق کنند
*در دقیقه ۳ بازی شوت المساکنی به صورت کریستنسن برخورد کرد و بازی برای رسیدگی به وضعیت او برای لحظاتی متوقف شد

* توماس دیلینی هافبک دانمارک بعد از برخورد در میانه‌های میدان در اواخر نیمه اول قادر به ادامه بازی نبود و قبل از سوت پایان در دقیقه ۴۵ از زمین مسابقه خارج شد.

۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۶
کد خبر: 35720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha