سقوط بیت‌کوین به کانال ۱۵ هزار دلار

بیت‌کوین ظرف ۲۴ ساعت قبلی به کمترین سطح خود در دو سال اخیر رسید. ارزش کل معاملات بازار ارز دیجیتال با دسامبر ۲۰۲۰ یعنی دی‌ماه ۹۹ برابری می‌کند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، بیت‌کوین به کانال ۱۵ هزار دلار سقوط کرد. قیمت لحظه‌ای بیت‌کوین صبح امروز سه‌شنبه اول آذر با افت دو درصدی، ۱۵ هزار و ۸۰۰ دلار به ثبت رسید و رهبر بازار ارز دیجیتال به کمترین سطح خود از نوامبر ۲۰۲۰ یعنی آبان ۹۹ عقب‌نشینی کرد. همزمان با افت دو درصدی قیمت بیت‌کوین، اوضاع برای سرمایه‌گذاران اغلب ارزهای دیجیتال خوب پیش نرفت. قیمت اتریوم مثل رهبر بازار دو درصد ریخت و بازدهی کاردانو، دوج‌کوین و شیبا در محدوده منفی قرار گرفت. از طرفی با خروج ۱۵ میلیارد دلار دیگر از بازار، حجم کل معاملات به حدود ۸۲۰ میلیارد دلار تنزل پیدا کرد که این رقم با دسامبر ۲۰۲۰ یعنی دی‌ماه ۹۹ برابری می‌کند.

قیمت بیت‌کوین؛ ۱۵ هزار و ۸۰۰ دلار

به گزارش فرارو، قیمت لحظه‌ای بیت‌کوین صبح امروز سه‌شنبه اول آذر ۱۵ هزار و ۸۰۰ دلار به ثبت رسید تا نسبت به دیروز شاهد افت ۴۰۰ دلاری ارزش رهبر بازار ارز دیجیتال باشیم. صبح دیروز هر واحد بیت‌کوین تقریبا ۱۶ هزار و ۲۰۰ دلار ارزش داشت و در این مدت بیشترین قیمت لحظه‌ای بیت‌کوین ۱۶ هزار و ۲۲۱ دلار بوده است. از طرفی کمترین قیمت لحظه‌ای بیت‌کوین در این مدت ۱۵ هزار و ۶۵۰ دلار بوده است. با احتساب افت دو درصدی قیمت بیت‌کوین در ۲۴ ساعت قبلی، بازدهی هفتگی آن به منفی پنج درصد رسید. سه‌شنبه پیشین یعنی ۲۴ آبان بیت‌کوین معادل ۱۶ هزار و ۷۰۰ دلار ارزش داشت. درقیاس با قله تاریخی بیت‌کوین که محدوده ۶۸ هزار دلار است، ریزش قیمت آن حدود ۷۷ درصد برآورد می‌شود. همچنین حجم ۳۰۰ میلیارد دلاری فعلی بیت‌کوین به معنی تسلط ۳۷ درصدی آن به کل بازار ارز دیجیتال است.

قیمت اتریوم؛ هزار و ۱۰۰ دلار

نمودار اتریوم بازدهی روزانه آن را منفی دو درصد نشان می‌دهد. قیمت لحظه‌ای اتریوم صبح امروز سه‌شنبه اول آذر هزار و ۱۰۰ دلار به ثبت رسید و دیروز خرید آن هزار و ۱۳۰ دلار تمام می‌شد. در روزی که ۳۰ دلار از قیمت اتریوم آب رفت، کمترین قیمت لحظه‌ای آن هزار و ۸۷ دلار به ثبت رسیده که کمترین سطح این ارز دیجیتال از ۲۲ تیرماه امسال محسوب می‌شود. بیشترین قیمت اتریوم در این مدت هم هزار و ۱۳۷ دلار بوده است. هولدرهای اتریوم نسبت به هفته قبل شاهد افت ۱۲ درصدی سرمایه‌شان هستند. چون سه‌شنبه هفته قبل اتریوم تقریبا هزار و ۲۵۰ دلار ارزش داشت، اما در قیاس با قله تاریخی اتریوم، ریزش قیمت آن به ۷۷ درصد می‌رسد. آبان سال گذشته بود که اتریوم تا قله چهار هزار و ۸۵۱ دلار پیشروی کرد، اما الان نسبت به آن روزها تقریبا سه هزار و ۷۵۰ دلار از قیمت اتریوم آب رفته است. همچنین حجم ۱۳۵ میلیارد دلاری اتریوم تسلط این ارز دیجیتال به کل بازار را حدود ۱۶ درصد نشان می‌دهد.

قیمت انواع ارز دیجیتال

ترا کلاسیک با ثبت بازدهی منفی چهار درصد در ۲۴ ساعت قبلی بدترین عملکرد روزانه را بین انواع ارز دیجیتال سرشناس داشته است. قیمت ترا کلاسیک صبح امروز سه‌شنبه اول آذر ۰.۰۰۰۱۵۲ دلار یعنی تقریبا پنج تومان بود و دیروز این ارز دیجیتال را ۰.۰۰۰۱۵۸ دلار معامله می‌کردند. شیبا اینو که از حیث تسلط به بازار الان چهاردهمین ارز دیجیتال مهم دنیا به‌شمار می‌رود، صبح امروز ۰.۰۰۰۰۸ دلار خرید و فروش شد و این یکی افت قیمت سه درصدی را تجربه کرد. کاردانو یا همان ADA بازدهی منفی یک درصدی داشت و ارزش آن به ۰.۳۰۵ دلار یعنی ۱۰ هزار و ۹۵۰ تومان رسید. قیمت دوج‌کوین مثل کاردانو یک درصد تقلیل پیدا کرد و به ۰.۰۷۵ دلار (دو هزار و ۷۰۰ تومان) رسید. این وسط ترون در مسیر دیگری حرکت کرد و سرمایه‌گذاران آن در ۲۴ ساعت قبلی سه درصد سود کردند.

تغییر قیمت انواع ارز دیجیتال

انواع ارز دیجیتال

هفته قبل

دیروز

امروز

بیت‌کوین

۱۶ هزار و ۷۰۰ دلار

۱۶ هزار و ۲۰۰ دلار

۱۵ هزار و ۸۰۰ دلار

اتریوم

هزار و ۲۵۰ دلار

هزار و ۱۳۰ دلار

هزار و ۱۰۰ دلار

کاردانو

۰.۳۳۴ دلار

۰.۳۰۷ دلار

۰.۳۰۵ دلار

دوج‌کوین

۰.۰۸۶ دلار

۰.۰۷۶ دلار

۰.۰۷۵ دلار

ترون

۰.۰۴۹ دلار

۰.۰۵۰ دلار

۰.۰۵۱ دلار

شیبا

۰.۰۰۰۰۰۹ دلار

۰.۰۰۰۰۰۹ دلار

۰.۰۰۰۰۰۸ دلار

ترا کلاسیک

۰.۰۰۰۱۷۳ دلار

۰.۰۰۰۱۵۸ دلار

۰.۰۰۰۱۵۲ دلار

۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۰
کد خبر: 35688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha