واکنش عجیب عراق به عملیات سپاه در این کشور

وزارت امور خارجه عراق علیه حملات موشکی به مواضع تروریست‌ها در شمال این کشور واکنش نشان داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، وزارت خارجه عراق طی بیانیه‌ای به حملات موشکی و پهپادی ترکیه و ایران علیه مواضع تروریست‌ها در اقلیم کردستان عراق واکنش نشان داد.

در این بیانیه تاکید شده است که دولت جمهوری عراق مخالفت قاطع خود را با این اقدامات اعلام و آن را محکوم می‌کند.

این وزارت بدون اشاره به شواهد و مدارک ارائه شده از جمله سخنان جون بولتون در رابطه با فعالیت گروه‌های جدایی طلب و تروریست از داخل خاک اقلیم شمال عراق علیه کشورهای همسایه به ویژه ایران، ادعا کرد حملات نیروهای ایرانی و ترکیه که با استفاده از موشک و هواپیمای بدون سرنشین (پهپاد) علیه اقلیم کردستان انجام می‌شود، نقض آشکار حاکمیت عراق بوده و مغایر با قوانین و کنوانسیون‌های بین‌المللی روابط بین دو کشورها و حسن همجواری به شمار می‌رود.

در بخش دیگری از بیانیه باز هم بغداد ادعا کرد که نمی‌خواهد عراق به مقر یا ممری برای آسیب رسیدن به هیچ یک از کشورهای همجوار باشد و در عین حال اجازه نمی‌دهد این کشور به صحنه تسویه حساب‌های طرف‌های خارجی مبدل شود.

از سوی دیگر مجلس عراق قرار است فردا سه شنبه برای بررسی حملات صورت گرفته علیه اقلیم شمال این کشور جلسه‌ای غیر علنی برگزار کند.

رسانه‌های عراقی خبر دادند این نشست بنا به درخواست نمایندگان منطقه شمال عراق و تحت عنوان حفظ حاکمیت عراق پشت درهای بسته و به شکل غیر علنی برگزار خواهد شد.

گفتنی است حکومت منطقه کردستان عراق در واکنش به عملیات ضدتروریستی سپاه در این منطقه علیه شبه نظامیان تجزیه طلب گفت: «ما از دوستان و شریکان‌ خود در بغداد و سازمان ملل متحد می‌خواهیم موضعی در برابر حملات ایران اتخاذ کند.»

اربیل همچنین بدون اینکه به مطالبات ایران در پایان دادن به حضور تروریست‌ها پاسخ عملی بدهد و مانع از اقدامات مخرب این شبه نظامیان علیه ایران شود، از تهران خواست که این حملات علیه «منطقه کردستان عراق» را متوقف کند؛ چرا که بر اساس ادعای مقامات این منطقه «هرگز ثبات با خشونت محقق نخواهد شد.»

۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۰
کد خبر: 35669
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha