هلند ۲ - سنگال صفر/ پیروزی سخت لاله‌های نارنجی در اولین گام + ویدیو

تیم‌های فوتبال هلند و سنگال از گروه نخست جام جهانی ۲۰۲۲ از ساعت ۱۹:۳۰ به مصاف هم رفتند که هلندی‌ها به سختی از سد حریف آفریقایی خود گذشتند.

به گزارش پتیگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، در دیدار دور نخست گروه اول جام جهانی قطر، دو تیم هلند و سنگال برابر هم به میدان رفتند
فیلم خلاصه بازی :

 



گزارش این دیدار را در زیر می‌خوانید:

هلند ۲ - سنگال صفر
داور: ویلتون سمپایو (برزیل)
ورزشگاه: التاماما شهر دوحه
گل: کودی گاکپو در دقیقه ۸۵ و دیوی کلاسن ۸+۹۰
کارت زرد: دلیخت (هلند)، ادریسا گانا گی و مندی
کارت قرمز : -

ترکیب تیم هلند: نوپرت (دروازه‌بان)، ماتیاس دلیخت، ویرجیل فن‌دایک، ناتان آکه، دالی بلیند، دنزل دامفرایز، استفان برگیوس (۷۹- دیوی کلاسن)، فرانکی دی‌یانگ، کودی گاکپو (۹۰- ماترین درون)، وینسنت یانسن (۶۲- ممفیس دپای) و استفان برخواین (۷۹- کوپمینرز).

ترکیب تیم سنگال: ادوارد مندی(دروازه‌بان)، کالیدو کولیبالی، ابو سیسه، ادریسا گاناگی، نمپالیس مندی، شیخ کویاته (۷۳- پاپا گی)، بولایه دیا (۶۹- احمد دینگ)، کرپین دیاتا (۷۴- نیکلاس جکسون)، اسماعیلا سار، عبدو دیالو (۶۲- اسماعیل یاکوبز) و یوسف سابالی.

نیمه نخست
این بازی با سوت داور برزیلی آغاز شد.

سنگال بازی را بهتر از حریف اروپایی خود آغاز کرد و حتی در دقیقه ۱۰ می‌توانست به گل برسد اما ضربه پای چپ اسماعیلا سار از بالای دروازه به بیرون رفت. پس از این حمله هلند بازی را در دسترس گرفت و حتی در دقیقه ۲۲ می‌توانست به گل برسد اما تعلل دیانگ مانع از به ثمر رسیدن گل نخست بازی شد.

هلند توپ و میدان را در قیاس با حریف آفریقایی در اختیار داشت و روی یک حرکت ترکیبی در دقیقه ۴۰، توپ به برگیوس رسید و ضربه پای چپ این بازیکن از بالای دروازه سنگال به بیرون رفت. بعد از این دو تیم نتوانستند موقعیت خاصی را روی دروازه یکدیگر ایجاد کنند و بازی با تساوی بدون گل خاتمه یافت.

نیمه دوم

نیمه دوم این دیدار با سوت داور شروع شد.

نخستین موقعیت بازی را در نیمه دوم هلندی‌ها ایجاد کردند که روی کرنر ارسالی دی‌یانگ، ضربه سر فن‌دایک به شکلی خطرناک از بالای دروازه مندی به بیرون رفت. جدی‌ترین فرصت سنگالی‌ها در دقیقه ۷۴ رخ داد؛ جایی که حرکت بازیکنان سنگال توپ را به گانا گی رساند که شوت محکم این بازیکن را نوپرت برگشت داد.

سانتر زیبای دی‌یانگ در دقیقه ۸۵ با ضربه سر گاکپو و اشتباه مندی همراه شد تا گل نخست این بازی توسط لاله‌های نارنجی همراه شود. در لحظات پایانی ضدحمله هلندی‌ها با حرکت دپای همراه شد که مندی برگشت داد اما کلاسن در ریباند، گل دوم تیمش را به ثمر رساند.

در ادامه تلاش شیرهای آفریقایی برای به تساوی کشاندن بازی کافی نبود و هلندی‌ها به نخستین برد خود در این جام رسیدند.

در جدول گروه A، اکوادور و هلند با ۳ امتیاز در رده‌های اول و دوم قرار گرفتند.

۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۱
کد خبر: 35666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha