عموزاد و یک حرکت غیراخلاقی در حق یزدانی!

دارنده مدال طلای جهان در اقدامی غیرحرفه‌ای پیش از مرحله نهایی لیگ کشتی آزاد، اردوی تیم بانک شهر را ترک کرد؛ اقدامی که سبب از دست رفتن عنوان قهرمانی برای شاگردان رضا یزدانی شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، در جریان دیدار فینال حساس لیگ برتر کشتی آزاد که میان دو تیم بانک شهر و پتروپالایش تاکستان و با حضور چهره‌های سرشناس کشتی ایران و روسیه برگزار شد، تیم بانک شهر با سرمربیگری رضا یزدانی برابر حریف با نتیجه ۵ بر ۵ و اختلاف امتیاز فنی میلیمتری، شکست خورد و از رسیدن به عنوان قهرمانی بازماند.

اما نکته عجیبی که امسال نیز گریبان تیم رضا یزدانی را گرفت، ترک نابهنگام تک ستاره‌ها پیش از برگزاری مرحله نهایی لیگ بود.

امسال نیز رحمان عموزاد خلیلی که پس از کسب مدال طلای جهان، تفاوت زیادی با گذشته پیدا کرده است، در اقدامی غیرمنتظره پیش از برگزاری مرحله نهایی لیگ، اردوی تیم بانک شهر را ترک کرد تا همین اتفاق با توجه به شانس بالای برد او در دیدار نهایی، مانع از قهرمانی تیم رضا یزدانی در لیگ شود، اتفاقی که انتقاد شدید مسئولان این تیم و حتی برخی کشتی‌گیران را به دنبال داشت.

عموزاد در شرایطی دست به این اقدام زد که او قرارداد ۷۰۰ میلیون تومانی را با نظر رضا یزدانی با تیم بانک شهر به امضاء رساند و ۵۰ درصد این مبلغ را نیز در زمان امضای قرارداد دریافت کرده است.

اما در حالیکه این کشتی گیر مدعی است که تا پیش از مرحله نهایی با این تیم قرارداد داشته، هدف اصلی رضا یزدانی از جذب این کشتی گیر، استفاده از او در دیدارهای نیمه نهایی و فینال بوده است و در متن قرارداد هیچ بندی درباره تعداد مبارزات قید نشده است.

رضا یزدانی سرمربی تیم بانک شهر پیش از برگزاری مرحله نهایی لیگ در گفتگوی رو در رو با رحمان عموزاد از او می‌خواهد که به قراردادش با این تیم پایبند بماند، اما این کشتی گیر به او می‌گوید هیچ قصدی برای مبارزه ندارد و سپس با برداشتن ساک خود اقدام به ترک اردوی این تیم می‌کند. شنیده‌ها حاکیست نحوه رفتار عموزاد با یزدانی، باعث ناراحتی شدید چهره پرافتخار کشتی ایران شده است.

از سوی دیگر فرزاد و محمدعلی عموزاد، برادران این کشتی‌گیر نیز با تیم رضا یزدانی قرارداد داشتند که آن‌ها نیز اقدام به ترک اردو می‌کنند.

باید منتظر ماند و دید با توجه به تکرار این اتفاقات ناخوشایند در لیگ کشتی که قطعا باعث بی‌انگیزگی تیم‌ها از ادامه حضور در لیگ کشتی می‌شود و از سوی دیگر می‌تواند به وجهه این رشته پهلوانی آسیب جدی وارد کند، کمیته انضباطی چه برخوردی با این موضوع خواهد داشت.

۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۰
کد خبر: 35656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha