قیمت واقعی بیت کوین ۱۰ هزار دلار است!

پیتر شیف، اقتصاددان و سرمایه گذار طلا، می گوید که بیت کوین پس از فروپاشی صرافی FTX هنوز راه درازی تا سقوط دارد. او همچنین بر این باور است که ۱۰ هزار دلار قیمت واقعی بیت کوین است و هشدار می دهد که فروش عمده بیت کوین هنوز شروع نشده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از اقتصاد آنلاین پیتر شیف، اقتصاددان و سرمایه گذار طلا در یک سری توییت در مورد کاهش قیمت بیت کوین نسبت به سطح فعلی هشدار داده است.

او از پیش‌بینی‌ای که در ژوئن در مورد بیت کوین انجام داده بود، شروع کرد.

پیتر شیف قبلا گفته بود: با نیاز به فروش بیت‌کوین برای پرداخت هزینه ها، اوضاع برای بیت کوین بدتر می شود، زیرا رکود اقتصادی عمیق‌تر می‌شود و دارندگان بلندمدت بیت کوین بدون حقوق مجبور به فروش بیت‌کوین خود می‌شوند.

شیف با اشاره به اینکه پیش بینی او درست بوده است، چهارشنبه در توییتی نوشت:

هنوز سهم شیر (Lion's share) از فروش بیت کوین شروع نشده است پس بنابراین بیت کوین هنوز راه درازی تا سقوط دارد.

او در ادامه توئیت خود اضافه کرد: من سال‌ها هشدار می‌دهم که همه افرادی که در ارزهای دیجیتال ضرر کرده‌اند از همه افرادی که با ارزهای دیجیتال پول درآورده‌اند، شکایت خواهند کرد.

شیف درباره صرافی سقوط کرده FTX و مدیرعامل سابق سم بنکمن-فرید (SBF) نوشت: "من هرگز به SBF فکر نکردم زیرا هرگز حتی به سرمایه گذاری در FTX فکر نکرده بودم."

اما اگر ده دقیقه بررسی لازم را انجام داده بودم، به همه هشدار می‌دادم که سمت این مرد و صرافی نروند.

شیف فکر می کند ۱۰ هزار دلار قیمت واقعی بیت کوین است

شیف همچنین نظرات خود را در مورد عملکرد اخیر صندوق بیت کوین Grayscale (GBTC) و ارتباط آن با قیمت بیت‌کوین به اشتراک گذاشت.

پیترشف روز جمعه نوشت: بر اساس تخفیف ۴۳ درصدی GBTC به ارزش خالص دارایی (NAV)، بیت کوین در حال حاضر کمتر از ۱۰ هزار دلار معامله می شود.

من فکر می کنم این قیمت واقعی بیت‌کوین است، زیرا وقتی GBTC را می فروشید، پول نقد واقعی دریافت می کنید اما وقتی بیت کوین را می فروشید، تتر دریافت می کنید، برای دریافت پول نقد واقعی برای بیت کوین، باید تخفیف زیادی را بپذیرید.

GBTC اکنون با ۴۶ درصد تخفیف معامله می شود، این یک رکورد جدید است. قطعا چیزی در حال وقوع است و بیت کوین در بحران واقعی است.

در زمان نوشتن این مقاله، بیت کوین با قیمت ۱۶۷۲۷ دلار معامله می شود.

بسیاری از افراد در توییتر با پیتر شیف به مخالفت برخاستند.

یکی از کاربران اظهار داشت: این شرم آور است چون پیتر شیف نتوانسته است بیت کوین ۱۰۰ دلاری بخرد دائما به آن انتقاد می‌کند و پس از گذشت همه این سال ها، او هنوز هیچ ایده ای در مورد بیت کوین ندارد و حرفهایش همیشه تکراری است.

یکی دیگر نوشت: هیچ وقت وقتی بیت کوین می فروختم تتر نگرفتم. همچنین، این تخفیف به این دلیل است که صندوق‌های تامینی وجود دارند که فقط می‌توانند GBTC بخرند و نه بیت‌کوین واقعی.

روز جمعه، گروه سرمایه گذاری گری اسکیل اطلاعاتی در مورد ایمنی و امنیت مرتبط با محصولات خود به اشتراک گذاشت، گری اسکیل به مردم این اطمینان را داد که دارایی ها و محصولاتشان ایمن و مطمئن هستند.

۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۱
کد خبر: 35621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha