دیشب در ناآرامی های مهاباد چه گذشت؟ + فیلم و عکس

پس از فراخوان روزهای گذشته رسانه‌های ضدانقلاب و معاند برای اعتصاب کسبه و بازاریان در سطح کشور، عده‌ای از آشوبگران و اغتشاشگران در شهر مهاباد درصدد تحریک احساسات مردم و ایجاد ناامنی در این شهر برآمدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد خبرگزاری تسنیم، وضعیت مهاباد در ۲۴ ساعت گذشته را به‌این شکل روایت می‌کند: پس از فراخوان روزهای گذشته رسانه‌های ضدانقلاب و معاند برای اعتصاب کسبه و بازاریان در سطح کشور، عده‌ای از آشوبگران و اغتشاشگران در شهر مهاباد درصدد تحریک احساسات مردم و ایجاد ناامنی در این شهر برآمدند.

‌پروژه ضدانقلاب برای اغتشاش در شهر مهاباد طی روز گذشته به اوج خود رسید و آشوبگران با حمله به منازل برخی از مردم به ویژه نیروهای امنیتی و نظامی به غارت منازل آنها پرداختند و در ادامه با حضور ‌در خیابان‌های اصلی به دنبال افزایش ناامنی بودند.

اغتشاشگران با حمله به اماکن عمومی، تخریب اموال خصوصی مردم، انسداد معابر و تهدید مردم با سلاح گرم تلاش داشتند تا ‌در سطح شهر رعب و وحشت ایجاد کنند و از عصر روز گذشته، ‌اغتشاشگران به خانه مردم وارد شدند و شرایط بسیار ملتهبی را در شهر ایجاد کردند تا جایی که خانه چندین نفر از شهروندان نیز توسط آشوبگران به آتش کشیده شد.

پس از اعتراض مردم به این شرایط در محله‌های اصحاب سفید و پشت‌تب‌ که طی دو ماه گذشته این محلات محل جولان اغتشاشگران و برخی تیم های تروریستی بود، آشوبگران وقتی اوضاع را مساعد ندیدند اقدام به فرار کردند و در برخی منازل در این منطقه مخفی شدند.

نیروهای حافظ امنیت شب گذشته با ورود به این منطقه ضمن برقراری آرامش در شهر مهاباد، اقدام به رصد، شناسایی و دستگیری لیدرها و سردسته‌های اصلی آشوبگران و برخی تیم های تروریستی کردند. در حال حاضر امنیت در مهاباد برقرار شده و مردم و کسبه به فعالیت روزانه خود مشغول هستند.

طبق آخرین گزارش‌ها اکثر عناصر و عواملی که طی روزهای گذشته در اغتشاشات و آشوب‌ها دست داشته‌اند دستگیر شده‌اند و در این عملیات هیچ کسی کشته و مجروح نشده است.‌

فارس هم در این باره نوشت: صبح دیروز جمعی از مردم مهاباد در تشییع جنازه فردی که ادعا می‌شود از کشته‌های اغتشاشات شب گذشته مهاباد است شرکت کردند.

در پایان مراسم تعدادی از اغتشاشگران با سردادن شعار سعی در همراه کردن مردم داشتند که موفق نشدند.

این افراد سپس در محله پشت تپ اقدام روشن کردن آتش و انسداد مسیر تردد ماشین‌ها کردند. اغتشاشگران چند منزل مسکونی مردم را نیز به آتش کشیدند.

پرچم احزاب تروریستی دمکرات و کومله و عکس رهبران این گروهک ها در دست برخی از لیدرهای این تجمعات به چشم می‌خورد.

برخی اغتشاشگران در آشوب‌های مهاباد به صراحت شعارهای گروهک‌های تجزیه طلب را سردادند.

نیروهای پلیس نیز با حضور در محل تجمع سعی در پراکنده کردن این افراد داشتند.

شب قبل ازآن نیز در پیرانشهر در تشییع جنازه‌ای مشابه پس از پایان مراسم بخشی از حاضرین در این مراسم اقدام به آشوب و وارد آوردن خسارت به اموال عمومی کردند.

این افراد شیشه‌های چهار اداره دولتی را شکسته و خساراتی وارد می‌کنند همچنین یک پایگاه بسیج و منزل یکی از اعضای شورای شهر خسارت وارد کردند. اغتشاشگران یک فروشگاه و صرافی را نیز غارت می‌کنند.

اغتشاشگران پرچم کشورمان را نیز به آتش کشیدند.

همچنین اغتشاشگران در آرامستان پیرانشهر سنگ مزار یکی از شهدای انقلاب را که در اوایل انقلاب نقش موثری در آزادسازی مناطق غرب از دست احزاب تروریستی کومله و دمکرات داشت تخریب کردند.

دیشب در ناآرامی های مهاباد چه گذشت؟ + فیلم و عکس

دیشب در ناآرامی های مهاباد چه گذشت؟ + فیلم و عکس

دیشب در ناآرامی های مهاباد چه گذشت؟ + فیلم و عکس

۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۳
کد خبر: 35604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha