دومین ریزش بزرگ بورس در آبان ۱۴۰۱/دو سوم نمادهای بازار سهام قرمزپوش شدند

امروز دومین ریزش بزرگ شاخص کل در آبان ماه ثبت شد و دو سوم نمادهای بازار قرمزپوش شدند .

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از اقتصادنیوز ، در معاملات روز شنبه بیست و هشتم آبان ماه، شاخص کل بورس پایتخت نسبت به روز کاری قبل ۲۰ هزار و ۴۲۰ واحد ریزش کرد و به رقم یک میلیون و ۳۹۳ هزار و ۱۵۲ واحد رسید.

شاخص هم وزن بورس نیز با ریزش ۳ هزار و ۵۰۹ واحدی در سطح ۳۹۷ هزار و ۹۵۷ واحدی ایستاد.همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) ۱۳۳ واحد پائین آمد و در سطح ۱۸ هزار و ۳۴۵ واحد قرار گرفت.

نمادهای اثرگذار بر شاخص‌ها

امروز نمادهای «فولاد»، «فملی» و «شبندر» بیشترین تأثیر را در افت شاخص کل بورس داشتند و در مقابل نمادهای «وامید»، «پرداخت» و «شفا» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای «شاوان»، «شراز» و «زاگرس» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «ددانا»، «کوثر» و «کاسپین» بیشترین تأثیر افزایشی را بر شاخص داشتند.

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس خگستر صدرنشین است و شپنا و شتران در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای دی، ددانا و فرابورس پرتراکنش‌ترین نمادها هستند.

ارزش معاملات بازار سهام

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم ۱۰ هزار و ۶۸ میلیارد تومان افزایش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۳ هزار و ۵۷۹ میلیارد تومان بود که ۳۶ درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.

امروز ارزش معاملات خرد سهام با افزایش ۱۶ درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم ۳ هزار و ۵۸۷ میلیارد تومان رسید.

صف‌های بازار سهام

در معاملات شنبه ۴۸ نماد صف خرید داشتند و ۶۰ نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با کاهش ۵۶ درصدی به ۱۰۰ میلیارد تومان رسید و مجموع ارزش صف‌های فروش ۶۰ درصد افزایش یافت و ۳۲۹ میلیارد تومان بود. در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید در رقم ۴۷ میلیارد تومان ایستاد.

در پایان معاملات نماد فجام (شرکت جام دارو) با صف‌ خرید ۱۵ میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای پایانی بازار قرار گرفت. پس از فجام، نمادهای پرداخت (شرکت به پرداخت ملت) و حتوکا (شرکت حمل و نقل توکا) بیشترین صف خرید را داشتند.

بورس

۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۸
کد خبر: 35558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha