ناآرامی و درگیری در بازار آهن شاد آباد تهران + فیلم

مهر: حمله کنندگان به کسبه در بازار آهن شادآباد دستگیر شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد ظهر چهارشنبه گزارش‌هایی از تجمع و ناآرامی در بازار اهن تهران منتشر شد. تصاویر از آتش زدن لاستیک و تخریب خودرو در کانال‌های تلگرامی دست به دست شد که بازتاب وسیعی در شبکه‌های فارسی زبان داشت.

خبرگزاری فارس در این رابطه گزارش منتشر کرده است.

این خبرگزاری نوشت: امروز چهارشنبه حدود ساعت ۱۱ تعداد حدود ۱۰۰ نفر در ابتدای بازار شروع به سر دادن شعار کردند و تعدادی لاستیک همراه داشتند که آنها را به آتش کشیدند. در پی این اتفاق دود غلیظی در بازار آهن پخش شد که مربوط به آتش گرفتن همین لاستیک ها بود.

یکی از کسبه به خبرنگار ما می‌گوید: این افراد با آتش زدن لاستیک ها در خیابان اصلی ترافیک ایجاد کردند و مانع تردد خودروها برای بارگیری شدند.

این کسبه در ادامه گفت: با حضور ماموران انتظامی اغتشاشگران به داخل بازار حمله کردند و ماموران هم به دنبال آنها آمدند، که حدود یک ساعت بعدش اوضاع مجدد آرام شد. تعدادی خودرو هم توسط آشوبگران تخریب شد.

تنش و درگیری در بازار آهن

آهن فروش دیگری به فارس گفت: آشوبگران از کسبه خواستند که همراهی کنند که کسبه همراه نشدند؛ با حضور ماموران آنها به داخل بازار فرار کردند و ماموران مجبور شدند گاز اشک آور استفاده کنند که ما برای یکی دو ساعت مجبور شدیم مغازه را ببندیم.

در همین رابطه حمیدرضا رستگارپور رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد تهران گفت: کسبه و بازاریان هیچ استقبالی از اغتشاشگران نداشتند و نخواهند داشت. امروز تا ساعت ۱۱ بازار به طور عادی فعال بوده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد تهران در تشریح اتفاقات امروز بازار آهن بیان کرد: بلوار بهار به طور عادی چون محل تردد خودروهای زیادی است که برای بارگیری به بازار مراجعه می کنند لذا اغتشاشگران از این فرصت سوء استفاده کرده و و ایجاد ترافیک سعی در ایجاد التهاب در بازار را داشتند.

رستگارپور ادامه داد: با حضور ماموران انتظامی، اغتشاشگران به داخل بازار آهن فرار کردند، ماموران به ناچار برای متفرق کردن آنها از گاز اشک آور استفاده کردند که کسبه با خاطر حضور آشوبگران و انتشار گاز اشک آور برای ساعاتی برای حفظ تجهیزات خود مجبور به بستن مغازه ها شدند.

وی تاکید کرد: این افراد دقیقا هدایت شده وارد بازارها شدند و کسبه استقبالی از آنها نکردند.

تنش و درگیری در بازار آهن

مهر: حمله کنندگان به کسبه در بازار آهن شادآباد دستگیر شدند

خبرگزاری مهر وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی نیز روایت خود را از ماجرا منتشر کرد.

این خبرگزاری نوشت: ساعت ۱۳ روز جاری تعدادی از عناصر اغتشاشگر به تحریک معاندین، در بازار آهن شاد آباد تهران حاضر و اقدام به تهدید و تحریک کسبه و بازاریان مبنی بر تعطیلی واحدهای صنفی کرده بودند که در مقابل اقدام هنجار شکنانه آنان کسبه و متصدیان صنفی از هر نوع همراهی با آنان خودداری کردند.

به دنبال عدم همکاری بازاریان با این افراد چند نفر از این افراد با استفاده از سلاح اقدام به تیراندازی و زخمی کردن ۵ نفر از شهروندان کرده و بلافاصله قصد متواری شدن از محل وقوع جرم را داشتند که با حضور عوامل انتظامی تعداد ۲۰ نفر از عناصر مظنون به این اقدام مجرمانه شناسایی و دستگیر شدند.

لازم به ذکر است اقدامات پلیسی جهت شناسایی و دستگیری دیگر مرتبطین احتمالی همچنان ادامه و در دستور کار پلیس قرار دارد.

۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۴
کد خبر: 35475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha