جام جهانی ۲۰۲۲/ پرتغال - کره جنوبی در گروه H جمعه ۱۱ آذر ساعت ۱۸:۳۰ + لینک پخش زنده

دو تیم پرتغال و کره جنوبی روز جمعه ۱۱ آذر ساعت ۱۸:۳۰ در چارچوب جام جهانی ۲۰۲۲ دیدار خواهند کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، بازی تیم‌های ملی فوتبال پرتغال و کره جنوبی در جام جهانی ۲۰۲۲ ، جمعه ۱۱ آذر ساعت ۱۸:۳۰ در ورزشگاه اجوکیشن‌سیتی برگزار می شود.

لینک پخش زنده بازی پرتغال و کره جنوبی از سیما

لینک پخش بازی پرتغال و کره جنوبی از رادیو ورزش

برنامه کامل و نتایج جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر؛ از مرحله گروهی تا فینال + جدول

برنامه بازی های گروه H:

۳ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۳۰/ اروگوئه - کره جنوبی، ورزشگاه اجوکیشن‌سیتی

۳ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۳۰/ پرتغال - غنا، ورزشگاه راس ابوعبود

۷ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۳۰/ کره جنوبی - غنا، ورزشگاه اجوکیشن‌سیتی

۷ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۳۰/ پرتغال - اروگوئه، ورزشگاه لوسیل

۱۱ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۳۰/ غنا - اروگوئه، ورزشگاه الجنوب

۱۱ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۳۰/ کره جنوبی - پرتغال، ورزشگاه اجوکیشن‌سیتی

معرفی پرتغال

تیم ملی فوتبال پرتغال که هشتمین حضورش در جام جهانی را تجربه خواهد کرد، در گروه H این دوره از رقابت‌ها با تیم‌های اروگوئه، غنا و کره جنوبی دیدار خواهد کرد.

فیلم خلاصه بازی سوئیس پرتغال

سلسائوی اروپا که در حال حاضر در رده نهم رده‌بندی فیفا قرار دارد، اولین تجربه‌اش در تاریخ رقابت‌های جام جهانی را در سال ۱۹۶۶ انگلیس تجربه کرد و در همان دوره هم بهترین دستاورد را در تاریخ این رقابت‌ها داشت و به عنوان سومی رسید. آنها در جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان هم خوب ظاهر شدند و به عنوان چهارمی دست یافتند. قهرمان یورو ۲۰۱۶ در جام‌های جهانی ۱۹۸۶ مکزیک (حذف در مرحله گروهی)، ۲۰۰۲ کره ـ ژاپن (حذف در مرحله گروهی)، ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی (صعود به مرحله یک‌هشتم نهایی)، ۲۰۱۴ برزیل (حذف در مرحله گروهی) و روسیه ۲۰۱۸ (صعود به مرحله یک‌هشتم نهایی) هم حضور داشته است.

جام جهانی 2022 قطر , تیم‌ملی فوتبال پرتغال , معرفی تیم های جام جهانی 2022 قطر , جام جهانی قطر ,

سانتوس در اندیشه کسب افتخاری دیگر با پرتغال

هدایت تیم ملی پرتغال برعهده فرناندو سانتوس ۶۸ ساله است که یکی از مسن‌ترین مربیان حال حاضر در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به شمار می‌رود. این مربی پرتغالی که در کارنامه مربیگری‌اش هدایت تیم‌هایی همچون پورتو، آاِک آتن، پاناتینایکوس، اسپورتینگ لیسبون، بنفکیا و تیم ملی یونان دیده می‌شود، از سال ۲۰۱۴ هدایت تیم ملی فوتبال پرتغال را برعهده دارد. او که دومین حضورش را در جام جهانی به عنوان سرمربی پرتغال تجربه می‌کند، امیدوار است با این تیم نتیجه‌ای بهتر از صعود به مرحله یک‌هشتم نهایی دوره قبل بگیرد. او پرتغال را تاکنون به قهرمانی یورو ۲۰۱۶، قهرمانی لیگ ملت‌های اروپا ۱۹-۲۰۱۸ و عنوان سومی جام کنفدراسیون‌ها ۲۰۱۷ رسانده است.

صعود لحظه آخری به جام جهانی قطر

پرتغال در گروه A مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در منطقه اروپا و در تقابل با تیم‌های صربستان، پرتغال، ایرلند، لوکزامبورگ و آذربایجان پس از صربستان در رده دوم قرار گرفت و از صعود مستقیم به مرحله پایانی جام جهانی بازماند. شاگردان سانتوس در ادامه برای کسب بلیت سفر به قطر راهی مرحله پلی‌آف شدند و پس از شکست ۳ بر یک ترکیه، راهی دیدار فینال پلی‌آف شد و آنجا هم با شکست مقدونیه شمالی که پیش از این دیدار ایتالیا را حذف کرده بود، مسافر جام جهانی ۲۰۲۲ شد. کریستیانو رونالدو با ۶ گل زده، بهتری گلزن پرتغال در این رقابت‌ها بود.

رونالدو؛ فوق ستاره‌ای پرافتخار در اندیشه فتح جام جهانی

ستاره تیم ملی فوتبال پرتغال بدون شک کریستیانو رونالدو است که در قطر هم نگاه‌های زیادی به او معطوف خواهد شد چرا که این احتمالاً آخرین حضور او در این رقابت‌ها خواهد بود. این فوق ستاره پرتغالی که این فصل در منچستریونایتد روی فرم و شکل خوبی نیست، در ماه آگوست ۲۰۰۳ در حالی که تنها ۱۸ سال سن داشت، اولین بازی ملی‌اش را در برتری یک بر صفر پرتغال مقابل قزاقستان انجام داد. او که حالا پنجمین حضورش در جام جهانی را تجربه خواهد کرد، اولین گل ملی‌اش در رقابت‌های جام جهانی را در سال ۲۰۰۶ به ایران زد و این گلزنی‌ها تا به امروز ادامه داشته است. کریس ۳۷ ساله که چندی پیش رکورد علی دایی (با ۱۰۹ گل زده ملی) را شکست و تبدیل به بهترین گلزن تاریخ در رده ملی شد، تاکنون در ۱۹۱ بازی ۱۱۷ گل برای سلسائوی اروپا به ثمر رسانده است.

جام جهانی 2022 قطر , تیم‌ملی فوتبال پرتغال , معرفی تیم های جام جهانی 2022 قطر , جام جهانی قطر ,

فهرست بازیکنان

دروازه‌بانان: دیوگو کوستا، روی پاتریسیو و خوسه سا
مدافعان: ژوائو کانسلو، دیوگو دالو، په‌په، روبن دیاس، دنیلو پریرا، آنتونیو سیلوا، نونو مندس و رافائل گریرو
هافبک‌ها: ویلیام، روبن نوس، پالینیا، برونو فرناندس، ویتینیا، اوتاویو، ماتیوس نونس، برناردو سیلوا و ژئوائو ماریو
مهاجمان: کریستیانو رونالدو، ژوائو فلکیس، رافائل لیائو، ریکاردو هورتا، آندره سیلوا و گونسالو راموس

معرفی تیم ملی کره جنوبی

تیم ملی فوتبال کره جنوبی با یکی از سخت‌ترین گروه‌های تیم‌های آسیایی در جام جهانی ۲۰۲۲ روبروست و در گروه H با پرتغال، اروگوئه و غنا رقابت خواهد کرد.

فیلم خلاصه بازی کره جنوبی و کامرون

ورود به جام جهانی با شکست‌های سنگین

کره‌ای‌ها وارد یازدهمین جام جهانی خود می‌شوند و بیشترین حضور را در میان تیم‌های آسیایی تجربه می‌کنند. کره جنوبی برای اولین بار در سال ۱۹۵۴ در این مسابقات به میدان رفت؛ البته این دوره، توفیقی برای کره جنوبی به همراه نداشت. نماینده آسیا با نتیجه ۹ بر صفر مغلوب یوگسلاوی شد و با نتیجه ۷ بر صفر از ترکیه شکست خورد.

صعودهای متوالی و ثبت نتایجی تاریخی در خانه

کره جنوبی در هفت دوره جام جهانی شرکت نکرد و از سال ۱۹۸۶ پای ثابت این جام بود. این تیم پس از اینکه چهار بار در مرحله گروهی حذف شد، میزبانی جام جهانی را در سال ۲۰۰۲ به همراه ژاپن در اختیار گرفت. کره با سرمربیگری گاس هیدینک در دور گروهی بالاتر از آمریکا، پرتغال و لهستان قرار گرفت و حریف ایتالیا شد. دو پیروزی برابر ایتالیا و اسپانیا در مراحل حذفی که اشتباهات عجیب داوری به همراه داشت، کره جنوبی را به نیمه‌نهایی رساند که افتخاری تاریخی برای این کشور محسوب می‌شود.

جام جهانی 2022 قطر , جام جهانی قطر , معرفی تیم های جام جهانی 2022 قطر , تیم ملی فوتبال کره جنوبی ,

با وجود شکست در بازی‌های نیمه‌نهایی و رده‌بندی، کره جنوبی بهترین عملکرد یک تیم آسیایی در ادوار جام جهانی را ثبت کرده که هیچ تیمی تاکنون موفق به تکرار آن نشده است. جنگجویان تائه‌گوک پس از آن در چهار دوره دیگر مسابقات هم شرکت کردند که تنها در سال ۲۰۱۰ راهی مرحله حذفی شدند و خاک آفریقای جنوبی را با شکست برابر کره جنوبی ترک کردند.

راهیابی به جام جهانی ۲۰۲۲ از گروه ایران

کره جنوبی در دور مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ در رتبه نخست گروهی قرار گرفت که لبنان، ترکمنستان و سریلانکا را در خود داشت، البته کره شمالی نیز همگروه تیم پائولو بنتو بود که از دور رقابت‌ها انصراف داد. کره‌ای‌ها در مرحله انتخابی جام جهانی در گروه مناسبی قرار گرفتند و با کسب جایگاه دوم گروه A، بلیت سفر به قطر را قطعی کرد. کره جنوبی در بازی رفت مقابل ایران به تساوی یک-یک رسید و در دور برگشت، ملی‌پوشان کشورمان را با نتیجه ۲ بر صفر شکست داد.

تجربه‌ای ناموفق همراه با بنتو

پائولو بنتو پس از جام جهانی ۲۰۱۸ به‌عنوان سرمربی تیم ملی کره جنوبی انتخاب شد. وی در آفریقای جنوبی هدایت پرتغال را بر عهده داشت که سلسائوی اروپا در همان بازی اول چهار گل از آلمان دریافت کرد. برتری برابر غنا و تساوی مقابل آمریکا هم سبب نشد که پرتغال جایگاهی در میان دو تیم برتر گروه داشته باشد و موفق به صعود شود. کره جنوبی زیر نظر این مربی در مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا مغلوب قطر شد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

دو رکن کره‌ای برای موفقیت

هیونگ‌مین سون یکی از ارکان موفقیت کره جنوبی ظرف سال‌های اخیر به شمار می‌رود. سون در فصل ۲۲-۲۰۲۱ عنوان کفش طلای لیگ برتر انگلیس را به دست آورد و یکی از بهترین‌های تاریخ فوتبال آسیا بوده است؛ البته کاپیتان کره جنوبی اخیراً دچار مصدومیت شده و شاید در دیدارهای گروهی از آمادگی کامل به دور باشد. مین‌جائه کیم را نیز می‌توان یکی از ارکان درخشش ناپولی در سری A و لیگ قهرمانان اروپا دانست. کیم در ۱۳ بازی ناپلی‌ها در سری A و هر ۶ دیدار آنها در لیگ قهرمانان به میدان رفته و عملکرد درخشانی ارائه کرده است.

جام جهانی 2022 قطر , جام جهانی قطر , معرفی تیم های جام جهانی 2022 قطر , تیم ملی فوتبال کره جنوبی ,

گذشت ۶۲ سال از آخرین قهرمانی در آسیا

پس از سقوطی نسبی در رده‌بندی جهانی، کره جنوبی از ابتدای سال ۲۰۲۲ به جمع ۳۰ تیم برتر دنیا راه یافت و اکنون رتبه ۲۸ رنکینگ فیفا را در اختیار دارد. نسل تاریخ‌ساز کره جنوبی که اولین راهیابی این کشور را به جام جهانی رقم زد، در ادوار جام ملت‌های آسیا ظرف سال‌های ۱۹۵۶ و ۱۹۶۰ جام قهرمانی رقابت‌ها را بالای سر برد که مهمترین عناوین تاریخ فوتبال کره محسوب می‌شود. چهار نایب قهرمانی و چهار عنوان سومی آسیا هم در کارنامه تیم ملی کره جنوبی دیده می‌شود.

تقابل با رقبای خوش‌یمن

کره جنوبی در اولین دیدار خود در جام بیست‌ودوم مقابل اروگوئه صف‌آرایی می‌کند که خاطره صعود از دور گروهی جام جهانی ۲۰۱۰ و شکست ۲ بر یک در مرحله یک‌هشتم نهایی را در خاطرات زنده می‌کند. پرتغال، دیگر رقیب پُرستاره کره‌ای‌هاست که تنها تقابل دو تیم در تاریخ، به پیروزی یک بر صفر کره در جام جهانی ۲۰۰۲ برمی‌گردد. به این ترتیب می‌توان گفت شاگردان پائولو بنتو با رقبایی روبرو می‌شوند که دو صعود آنها به مراحل حذفی جام جهانی را یادآوری می‌کند.

جنگجویان تائه‌گوک در دوره قبلی جام جهانی که در قاره آسیا برگزار شد، خود را به جمع چهار تیم برتر رساندند و ممکن است قطر هم به عرصه‌ای برای تاریخ‌سازی دیگر آنها تبدیل شود.

فهرست بازیکنان

دروازه‌بانان: سئونگ‌یو کیم، بومکئون سونگ و هیون‌وو جو
مدافعان: کیونگوون کِوون، مون‌هوان کیم، مینجائه کیم، یونگ‌وون کیم، جینسو کیم، تائه‌هووان کیم، جونگ‌یو یوون، یومین چو و چول هونگ
هافبک‌ها: چانگ‌هوون کِوون، سانگ‌هو نا، سئونگ‌هو پایک، جون‌هو سون، هیونگ‌مین سون، مین‌کیو سونگ، کانگین لی، جائه‌سونگ لی، وویونگ جونگ، وویئونگ جئونگ، اینبئوم هوانگ و هیچان هوانگ
مهاجمان: گوئه‌سونگ چو و اویجو هوانگ

۱۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۸
کد خبر: 35472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha