مصاف اروگوئه - پرتغال در جام جهانی ۲۰۲۲ / گروه H دوشنبه ۷ آذر ساعت ۲۲:۳۰ + لینک پخش زنده

دو تیم اروگوئه و پرتغال روز دوشنبه ۷ آذر ساعت ۲۲:۳۰ در چارچوب جام جهانی ۲۰۲۲ دیدار خواهند کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، بازی تیم‌های ملی فوتبال اروگوئه و پرتغال در جام جهانی ۲۰۲۲ ، دوشنبه ۷ آذر ساعت ۲۲:۳۰ در ورزشگاه لوسیل برگزار می شود.

لینک پخش زنده بازی اروگوئه و پرتغال از سیما

لینک پخش بازی اروگوئه و پرتغال از رادیو ورزش

برنامه کامل و نتایج جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر؛ از مرحله گروهی تا فینال + جدول

برنامه بازی های گروه H:

۳ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۳۰/ اروگوئه - کره جنوبی، ورزشگاه اجوکیشن‌سیتی

۳ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۳۰/ پرتغال - غنا، ورزشگاه راس ابوعبود

۷ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۳۰/ کره جنوبی - غنا، ورزشگاه اجوکیشن‌سیتی

۷ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۳۰/ پرتغال - اروگوئه، ورزشگاه لوسیل

۱۱ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۳۰/ غنا - اروگوئه، ورزشگاه الجنوب

۱۱ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۳۰/ کره جنوبی - پرتغال، ورزشگاه اجوکیشن‌سیتی

معرفی اروگوئه

اگر قرار بر این باشد تیمی به جام جهانی بیاید که در حد و اندازه‌های قهرمانی نباشد اما برای حریفانش دردسرهای زیادی به وجود بیاورد، آن تیم اروگوئه است؛ تیمی که امیدوار است بتواند از حیثیت خود در اولین میزبانی خاورمیانه دفاع کند و عملکرد قابل قبولی داشته باشد.

فیلم خلاصه بازی کانادا اروگوئه

۲ قهرمانی؛ بهترین عناوین در ۱۳ دوره حضور

اروگوئه تاکنون در ۱۳ دوره جام جهانی شرکت کرده و قرار است چهارمین حضورش را تجربه کند. ۲ قهرمانی در سال‌های ۱۳۹۰ و ۱۹۵۰ بهترین عناوین سلسته (لقب تیم اروگوئه به معنای آبی آسمانی) طی ادوار قبلی است که آنها نیز به سال‌های بسیار دور تعلق دارند. اروگوئه بدون آن دوره‌ها، سابقه سه بار صعود دیگر به نیمه نهایی دارد که هر سه بار در رده چهارم قرار گرفت.

اروگوئه در مجموع ۵۶ بازی در جام جهانی انجام داده که حاصل آن ۲۴ برد، ۱۲ تساوی و ۲۰ باخت بوده است.

معرفی تیم های جام جهانی 2022 قطر , جام جهانی 2022 قطر , تیم ملی فوتبال اروگوئه , جام جهانی قطر ,

مسیر حضور در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

اروگوئه در مسابقات انتخابی ۱۸ بازی برگزار کرد و با ۸ برد، ۴ تساوی، ۶ شکست و کسب ۲۸ امتیاز در رده سوم ایستاد و پس از برزیل و آرژانتین، سومین سهمیه منطقه آمریکای جنوبی را به خود اختصاص داد. بهترین گلزن این تیم نیز لوئیس سوارس بود که ۸ گل به ثمر رساند تا نشان بدهد در ۳۵ سالگی هنوز یکی از بازیکنان تاثیرگذار تیمش محسوب می‌شود.

آزمون بزرگ برای دیه‌گو آلونسو

زمان سرمربیگری دیه‌گو آلونسو در اروگوئه هنوز به یک سال نرسیده اما او در همین مدت کوتاه توانسته عملکرد قابل قبولی داشته باشد؛ به‌ طوری که تیمش با هدایت او ۷ برد، یک تساوی و یک باخت کسب کرده است.

آلونسوی ۴۷ ساله که سابقه ۷ بازی برای تیم ملی کشورش را نیز دارد، جایگزین «اسکار تابارز»ی شده که ۱۵ سال روی نیمکت اروگوئه نشسته بود.

والورده؛ ستاره‌ای نوظهور

فدریکو والورده ستاره اصلی اروگوئه در این جام جهانی خواهد بود. این هافبک ۲۴ ساله برای اولین بار در ۱۸ سالگی پیراهن این تیم را بر تن کرد و تاکنون نیز در ۴۴ بازی موفق به ثبت ۴ گل شده است. والورده در فُرم خوبی در رئال مادرید بسر می‌برد و همین مسئله نیز هواداران تیم ملی کشورش را امیدوار به درخشش در جام جهانی می‌کند.

در این بین در اروگوئه بازیکنان بزرگ دیگری نیز حضور دارند که می‌توان به دیه‌گو گودین، خوزه ماریا خیمنز، رودریگو بنتانکور، داروین نونیز، ادینسون کاوانی و لوئیس سوارز اشاره کرد.

معرفی تیم های جام جهانی 2022 قطر , جام جهانی 2022 قطر , تیم ملی فوتبال اروگوئه , جام جهانی قطر ,

* عملکرد سال ۲۰۲۲

اروگوئه در سال جاری میلادی ۹ بازی انجام داده که تنها شکستش مقابل ایران با نتیجه یک بر صفر بوده است. ۷ برد و یک تساوی با آمریکا، نشان دهنده عملکرد مطلوب این تیم در سال ۲۰۲۲ است.

فهرست بازیکنان

دروازه‌بانان: فرناندو موسلرا، سرخیو روچیت و سباستین سوسا

مدافعان: رونالد آرائوخو، مارتین کاسرس، سباستین کواتس، خوسه ماریا خیمنس، دیه‌گو گودین، ماتیاس اولیورا، خوسه لوئیس رودریگس، گیلرمو وارلا و ماتیاس وینیا

هافبک‌ها: رودریگو بنتانکور، جورجین دِ آراسکائتا، نیکولاس دِلاکروز، لوکاس توریرا، مانوئل اوگارته، فدریکو والورده، ماتیاس وسینو و فاکوندا پیستری

مهاجمان: ادینسون کاوانی، ماکسیمیلیانو گومس، داورین نونیس، لوئیس سوارس، فاوکوندا تورس و آگوستین کانوبیو

معرفی پرتغال

تیم ملی فوتبال پرتغال که هشتمین حضورش در جام جهانی را تجربه خواهد کرد، در گروه H این دوره از رقابت‌ها با تیم‌های اروگوئه، غنا و کره جنوبی دیدار خواهد کرد.

فیلم خلاصه بازی سوئیس پرتغال

سلسائوی اروپا که در حال حاضر در رده نهم رده‌بندی فیفا قرار دارد، اولین تجربه‌اش در تاریخ رقابت‌های جام جهانی را در سال ۱۹۶۶ انگلیس تجربه کرد و در همان دوره هم بهترین دستاورد را در تاریخ این رقابت‌ها داشت و به عنوان سومی رسید. آنها در جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان هم خوب ظاهر شدند و به عنوان چهارمی دست یافتند. قهرمان یورو ۲۰۱۶ در جام‌های جهانی ۱۹۸۶ مکزیک (حذف در مرحله گروهی)، ۲۰۰۲ کره ـ ژاپن (حذف در مرحله گروهی)، ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی (صعود به مرحله یک‌هشتم نهایی)، ۲۰۱۴ برزیل (حذف در مرحله گروهی) و روسیه ۲۰۱۸ (صعود به مرحله یک‌هشتم نهایی) هم حضور داشته است.

جام جهانی 2022 قطر , تیم‌ملی فوتبال پرتغال , معرفی تیم های جام جهانی 2022 قطر , جام جهانی قطر ,

سانتوس در اندیشه کسب افتخاری دیگر با پرتغال

هدایت تیم ملی پرتغال برعهده فرناندو سانتوس ۶۸ ساله است که یکی از مسن‌ترین مربیان حال حاضر در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به شمار می‌رود. این مربی پرتغالی که در کارنامه مربیگری‌اش هدایت تیم‌هایی همچون پورتو، آاِک آتن، پاناتینایکوس، اسپورتینگ لیسبون، بنفکیا و تیم ملی یونان دیده می‌شود، از سال ۲۰۱۴ هدایت تیم ملی فوتبال پرتغال را برعهده دارد. او که دومین حضورش را در جام جهانی به عنوان سرمربی پرتغال تجربه می‌کند، امیدوار است با این تیم نتیجه‌ای بهتر از صعود به مرحله یک‌هشتم نهایی دوره قبل بگیرد. او پرتغال را تاکنون به قهرمانی یورو ۲۰۱۶، قهرمانی لیگ ملت‌های اروپا ۱۹-۲۰۱۸ و عنوان سومی جام کنفدراسیون‌ها ۲۰۱۷ رسانده است.

صعود لحظه آخری به جام جهانی قطر

پرتغال در گروه A مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در منطقه اروپا و در تقابل با تیم‌های صربستان، پرتغال، ایرلند، لوکزامبورگ و آذربایجان پس از صربستان در رده دوم قرار گرفت و از صعود مستقیم به مرحله پایانی جام جهانی بازماند. شاگردان سانتوس در ادامه برای کسب بلیت سفر به قطر راهی مرحله پلی‌آف شدند و پس از شکست ۳ بر یک ترکیه، راهی دیدار فینال پلی‌آف شد و آنجا هم با شکست مقدونیه شمالی که پیش از این دیدار ایتالیا را حذف کرده بود، مسافر جام جهانی ۲۰۲۲ شد. کریستیانو رونالدو با ۶ گل زده، بهتری گلزن پرتغال در این رقابت‌ها بود.

رونالدو؛ فوق ستاره‌ای پرافتخار در اندیشه فتح جام جهانی

ستاره تیم ملی فوتبال پرتغال بدون شک کریستیانو رونالدو است که در قطر هم نگاه‌های زیادی به او معطوف خواهد شد چرا که این احتمالاً آخرین حضور او در این رقابت‌ها خواهد بود. این فوق ستاره پرتغالی که این فصل در منچستریونایتد روی فرم و شکل خوبی نیست، در ماه آگوست ۲۰۰۳ در حالی که تنها ۱۸ سال سن داشت، اولین بازی ملی‌اش را در برتری یک بر صفر پرتغال مقابل قزاقستان انجام داد. او که حالا پنجمین حضورش در جام جهانی را تجربه خواهد کرد، اولین گل ملی‌اش در رقابت‌های جام جهانی را در سال ۲۰۰۶ به ایران زد و این گلزنی‌ها تا به امروز ادامه داشته است. کریس ۳۷ ساله که چندی پیش رکورد علی دایی (با ۱۰۹ گل زده ملی) را شکست و تبدیل به بهترین گلزن تاریخ در رده ملی شد، تاکنون در ۱۹۱ بازی ۱۱۷ گل برای سلسائوی اروپا به ثمر رسانده است.

جام جهانی 2022 قطر , تیم‌ملی فوتبال پرتغال , معرفی تیم های جام جهانی 2022 قطر , جام جهانی قطر ,

فهرست بازیکنان

دروازه‌بانان: دیوگو کوستا، روی پاتریسیو و خوسه سا
مدافعان: ژوائو کانسلو، دیوگو دالو، په‌په، روبن دیاس، دنیلو پریرا، آنتونیو سیلوا، نونو مندس و رافائل گریرو
هافبک‌ها: ویلیام، روبن نوس، پالینیا، برونو فرناندس، ویتینیا، اوتاویو، ماتیوس نونس، برناردو سیلوا و ژئوائو ماریو
مهاجمان: کریستیانو رونالدو، ژوائو فلکیس، رافائل لیائو، ریکاردو هورتا، آندره سیلوا و گونسالو راموس

۷ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۱
کد خبر: 35470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha