جام جهانی ۲۰۲۲/ اروگوئه - کره جنوبی در جام جهانی ۲۰۲۲ / گروه H پنجشنبه ۳ آذر ساعت ۱۶:۳۰ + لینک پخش زنده

دو تیم اروگوئه و کره جنوبی روز پنجشنبه ۳ آذر ساعت ۱۶:۳۰ در چارچوب جام جهانی ۲۰۲۲ دیدار کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، بازی تیم‌های ملی فوتبال اروگوئه و کره جنوبی در جام جهانی ۲۰۲۲ ، پنجشنبه ۳ آذر ساعت ۱۶:۳۰ در ورزشگاه اجوکیشن‌سیتی برگزار شد.

تک امتیاز کره‌ جنوبی از یاران سوارز + فیلم

برنامه کامل و نتایج جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر؛ از مرحله گروهی تا فینال + جدول

برنامه بازی های گروه H:

۳ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۳۰/ اروگوئه - کره جنوبی، ورزشگاه اجوکیشن‌سیتی

۳ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۳۰/ پرتغال - غنا، ورزشگاه راس ابوعبود

۷ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۳۰/ کره جنوبی - غنا، ورزشگاه اجوکیشن‌سیتی

۷ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۳۰/ پرتغال - اروگوئه، ورزشگاه لوسیل

۱۱ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۳۰/ غنا - اروگوئه، ورزشگاه الجنوب

۱۱ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۳۰/ کره جنوبی - پرتغال، ورزشگاه اجوکیشن‌سیتی

معرفی اروگوئه

اگر قرار بر این باشد تیمی به جام جهانی بیاید که در حد و اندازه‌های قهرمانی نباشد اما برای حریفانش دردسرهای زیادی به وجود بیاورد، آن تیم اروگوئه است؛ تیمی که امیدوار است بتواند از حیثیت خود در اولین میزبانی خاورمیانه دفاع کند و عملکرد قابل قبولی داشته باشد.

فیلم خلاصه بازی کانادا اروگوئه

۲ قهرمانی؛ بهترین عناوین در ۱۳ دوره حضور

اروگوئه تاکنون در ۱۳ دوره جام جهانی شرکت کرده و قرار است چهارمین حضورش را تجربه کند. ۲ قهرمانی در سال‌های ۱۳۹۰ و ۱۹۵۰ بهترین عناوین سلسته (لقب تیم اروگوئه به معنای آبی آسمانی) طی ادوار قبلی است که آنها نیز به سال‌های بسیار دور تعلق دارند. اروگوئه بدون آن دوره‌ها، سابقه سه بار صعود دیگر به نیمه نهایی دارد که هر سه بار در رده چهارم قرار گرفت.

اروگوئه در مجموع ۵۶ بازی در جام جهانی انجام داده که حاصل آن ۲۴ برد، ۱۲ تساوی و ۲۰ باخت بوده است.

معرفی تیم های جام جهانی 2022 قطر , جام جهانی 2022 قطر , تیم ملی فوتبال اروگوئه , جام جهانی قطر ,

مسیر حضور در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

اروگوئه در مسابقات انتخابی ۱۸ بازی برگزار کرد و با ۸ برد، ۴ تساوی، ۶ شکست و کسب ۲۸ امتیاز در رده سوم ایستاد و پس از برزیل و آرژانتین، سومین سهمیه منطقه آمریکای جنوبی را به خود اختصاص داد. بهترین گلزن این تیم نیز لوئیس سوارس بود که ۸ گل به ثمر رساند تا نشان بدهد در ۳۵ سالگی هنوز یکی از بازیکنان تاثیرگذار تیمش محسوب می‌شود.

آزمون بزرگ برای دیه‌گو آلونسو

زمان سرمربیگری دیه‌گو آلونسو در اروگوئه هنوز به یک سال نرسیده اما او در همین مدت کوتاه توانسته عملکرد قابل قبولی داشته باشد؛ به‌ طوری که تیمش با هدایت او ۷ برد، یک تساوی و یک باخت کسب کرده است.

آلونسوی ۴۷ ساله که سابقه ۷ بازی برای تیم ملی کشورش را نیز دارد، جایگزین «اسکار تابارز»ی شده که ۱۵ سال روی نیمکت اروگوئه نشسته بود.

والورده؛ ستاره‌ای نوظهور

فدریکو والورده ستاره اصلی اروگوئه در این جام جهانی خواهد بود. این هافبک ۲۴ ساله برای اولین بار در ۱۸ سالگی پیراهن این تیم را بر تن کرد و تاکنون نیز در ۴۴ بازی موفق به ثبت ۴ گل شده است. والورده در فُرم خوبی در رئال مادرید بسر می‌برد و همین مسئله نیز هواداران تیم ملی کشورش را امیدوار به درخشش در جام جهانی می‌کند.

در این بین در اروگوئه بازیکنان بزرگ دیگری نیز حضور دارند که می‌توان به دیه‌گو گودین، خوزه ماریا خیمنز، رودریگو بنتانکور، داروین نونیز، ادینسون کاوانی و لوئیس سوارز اشاره کرد.

معرفی تیم های جام جهانی 2022 قطر , جام جهانی 2022 قطر , تیم ملی فوتبال اروگوئه , جام جهانی قطر ,

* عملکرد سال ۲۰۲۲

اروگوئه در سال جاری میلادی ۹ بازی انجام داده که تنها شکستش مقابل ایران با نتیجه یک بر صفر بوده است. ۷ برد و یک تساوی با آمریکا، نشان دهنده عملکرد مطلوب این تیم در سال ۲۰۲۲ است.

فهرست بازیکنان

دروازه‌بانان: فرناندو موسلرا، سرخیو روچیت و سباستین سوسا

مدافعان: رونالد آرائوخو، مارتین کاسرس، سباستین کواتس، خوسه ماریا خیمنس، دیه‌گو گودین، ماتیاس اولیورا، خوسه لوئیس رودریگس، گیلرمو وارلا و ماتیاس وینیا

هافبک‌ها: رودریگو بنتانکور، جورجین دِ آراسکائتا، نیکولاس دِلاکروز، لوکاس توریرا، مانوئل اوگارته، فدریکو والورده، ماتیاس وسینو و فاکوندا پیستری

مهاجمان: ادینسون کاوانی، ماکسیمیلیانو گومس، داورین نونیس، لوئیس سوارس، فاوکوندا تورس و آگوستین کانوبیو

معرفی تیم ملی کره جنوبی

تیم ملی فوتبال کره جنوبی با یکی از سخت‌ترین گروه‌های تیم‌های آسیایی در جام جهانی ۲۰۲۲ روبروست و در گروه H با پرتغال، اروگوئه و غنا رقابت خواهد کرد.

فیلم خلاصه بازی کره جنوبی و کامرون

ورود به جام جهانی با شکست‌های سنگین

کره‌ای‌ها وارد یازدهمین جام جهانی خود می‌شوند و بیشترین حضور را در میان تیم‌های آسیایی تجربه می‌کنند. کره جنوبی برای اولین بار در سال ۱۹۵۴ در این مسابقات به میدان رفت؛ البته این دوره، توفیقی برای کره جنوبی به همراه نداشت. نماینده آسیا با نتیجه ۹ بر صفر مغلوب یوگسلاوی شد و با نتیجه ۷ بر صفر از ترکیه شکست خورد.

صعودهای متوالی و ثبت نتایجی تاریخی در خانه

کره جنوبی در هفت دوره جام جهانی شرکت نکرد و از سال ۱۹۸۶ پای ثابت این جام بود. این تیم پس از اینکه چهار بار در مرحله گروهی حذف شد، میزبانی جام جهانی را در سال ۲۰۰۲ به همراه ژاپن در اختیار گرفت. کره با سرمربیگری گاس هیدینک در دور گروهی بالاتر از آمریکا، پرتغال و لهستان قرار گرفت و حریف ایتالیا شد. دو پیروزی برابر ایتالیا و اسپانیا در مراحل حذفی که اشتباهات عجیب داوری به همراه داشت، کره جنوبی را به نیمه‌نهایی رساند که افتخاری تاریخی برای این کشور محسوب می‌شود.

جام جهانی 2022 قطر , جام جهانی قطر , معرفی تیم های جام جهانی 2022 قطر , تیم ملی فوتبال کره جنوبی ,

با وجود شکست در بازی‌های نیمه‌نهایی و رده‌بندی، کره جنوبی بهترین عملکرد یک تیم آسیایی در ادوار جام جهانی را ثبت کرده که هیچ تیمی تاکنون موفق به تکرار آن نشده است. جنگجویان تائه‌گوک پس از آن در چهار دوره دیگر مسابقات هم شرکت کردند که تنها در سال ۲۰۱۰ راهی مرحله حذفی شدند و خاک آفریقای جنوبی را با شکست برابر کره جنوبی ترک کردند.

راهیابی به جام جهانی ۲۰۲۲ از گروه ایران

کره جنوبی در دور مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ در رتبه نخست گروهی قرار گرفت که لبنان، ترکمنستان و سریلانکا را در خود داشت، البته کره شمالی نیز همگروه تیم پائولو بنتو بود که از دور رقابت‌ها انصراف داد. کره‌ای‌ها در مرحله انتخابی جام جهانی در گروه مناسبی قرار گرفتند و با کسب جایگاه دوم گروه A، بلیت سفر به قطر را قطعی کرد. کره جنوبی در بازی رفت مقابل ایران به تساوی یک-یک رسید و در دور برگشت، ملی‌پوشان کشورمان را با نتیجه ۲ بر صفر شکست داد.

تجربه‌ای ناموفق همراه با بنتو

پائولو بنتو پس از جام جهانی ۲۰۱۸ به‌عنوان سرمربی تیم ملی کره جنوبی انتخاب شد. وی در آفریقای جنوبی هدایت پرتغال را بر عهده داشت که سلسائوی اروپا در همان بازی اول چهار گل از آلمان دریافت کرد. برتری برابر غنا و تساوی مقابل آمریکا هم سبب نشد که پرتغال جایگاهی در میان دو تیم برتر گروه داشته باشد و موفق به صعود شود. کره جنوبی زیر نظر این مربی در مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا مغلوب قطر شد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

دو رکن کره‌ای برای موفقیت

هیونگ‌مین سون یکی از ارکان موفقیت کره جنوبی ظرف سال‌های اخیر به شمار می‌رود. سون در فصل ۲۲-۲۰۲۱ عنوان کفش طلای لیگ برتر انگلیس را به دست آورد و یکی از بهترین‌های تاریخ فوتبال آسیا بوده است؛ البته کاپیتان کره جنوبی اخیراً دچار مصدومیت شده و شاید در دیدارهای گروهی از آمادگی کامل به دور باشد. مین‌جائه کیم را نیز می‌توان یکی از ارکان درخشش ناپولی در سری A و لیگ قهرمانان اروپا دانست. کیم در ۱۳ بازی ناپلی‌ها در سری A و هر ۶ دیدار آنها در لیگ قهرمانان به میدان رفته و عملکرد درخشانی ارائه کرده است.

جام جهانی 2022 قطر , جام جهانی قطر , معرفی تیم های جام جهانی 2022 قطر , تیم ملی فوتبال کره جنوبی ,

گذشت ۶۲ سال از آخرین قهرمانی در آسیا

پس از سقوطی نسبی در رده‌بندی جهانی، کره جنوبی از ابتدای سال ۲۰۲۲ به جمع ۳۰ تیم برتر دنیا راه یافت و اکنون رتبه ۲۸ رنکینگ فیفا را در اختیار دارد. نسل تاریخ‌ساز کره جنوبی که اولین راهیابی این کشور را به جام جهانی رقم زد، در ادوار جام ملت‌های آسیا ظرف سال‌های ۱۹۵۶ و ۱۹۶۰ جام قهرمانی رقابت‌ها را بالای سر برد که مهمترین عناوین تاریخ فوتبال کره محسوب می‌شود. چهار نایب قهرمانی و چهار عنوان سومی آسیا هم در کارنامه تیم ملی کره جنوبی دیده می‌شود.

تقابل با رقبای خوش‌یمن

کره جنوبی در اولین دیدار خود در جام بیست‌ودوم مقابل اروگوئه صف‌آرایی می‌کند که خاطره صعود از دور گروهی جام جهانی ۲۰۱۰ و شکست ۲ بر یک در مرحله یک‌هشتم نهایی را در خاطرات زنده می‌کند. پرتغال، دیگر رقیب پُرستاره کره‌ای‌هاست که تنها تقابل دو تیم در تاریخ، به پیروزی یک بر صفر کره در جام جهانی ۲۰۰۲ برمی‌گردد. به این ترتیب می‌توان گفت شاگردان پائولو بنتو با رقبایی روبرو می‌شوند که دو صعود آنها به مراحل حذفی جام جهانی را یادآوری می‌کند.

جنگجویان تائه‌گوک در دوره قبلی جام جهانی که در قاره آسیا برگزار شد، خود را به جمع چهار تیم برتر رساندند و ممکن است قطر هم به عرصه‌ای برای تاریخ‌سازی دیگر آنها تبدیل شود.

فهرست بازیکنان

دروازه‌بانان: سئونگ‌یو کیم، بومکئون سونگ و هیون‌وو جو
مدافعان: کیونگوون کِوون، مون‌هوان کیم، مینجائه کیم، یونگ‌وون کیم، جینسو کیم، تائه‌هووان کیم، جونگ‌یو یوون، یومین چو و چول هونگ
هافبک‌ها: چانگ‌هوون کِوون، سانگ‌هو نا، سئونگ‌هو پایک، جون‌هو سون، هیونگ‌مین سون، مین‌کیو سونگ، کانگین لی، جائه‌سونگ لی، وویونگ جونگ، وویئونگ جئونگ، اینبئوم هوانگ و هیچان هوانگ
مهاجمان: گوئه‌سونگ چو و اویجو هوانگ

۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۴
کد خبر: 35467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha