مصاف اسپانیا - ژاپن در جام جهانی ۲۰۲۲ / گروه E پنجشنبه ۱۰ آذر ساعت ۲۲:۳۰ + لینک پخش زنده

دو تیم اسپانیا و ژاپن روز پنجشنبه ۱۰ آذر ساعت ۲۲:۳۰ در چارچوب جام جهانی ۲۰۲۲ دیدار خواهند کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، بازی تیم‌های ملی فوتبال اسپانیا و ژاپن در جام جهانی ۲۰۲۲ ، پنجشنبه ۱۰ آذر ساعت ۲۲:۳۰ در ورزشگاه الخلیفه برگزار می شود.

لینک پخش زنده بازی اسپانیا و ژاپن از سیما

لینک پخش بازی اسپانیا و ژاپن از رادیو ورزش

برنامه کامل و نتایج جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر؛ از مرحله گروهی تا فینال + جدول

برنامه بازی های گروه E:

۲ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۳۰/ آلمان - ژاپن، ورزشگاه خلیفه

۲ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۳۰/ اسپانیا - کاستاریکا، ورزشگاه الثمامه

۶ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۳۰/ ژاپن - کاستاریکا، ورزشگاه احمد بن علی

۶ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۳۰/ اسپانیا - آلمان، ورزشگاه البیت

۱۰ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۳۰/ ژاپن - اسپانیا، ورزشگاه الخلیفه

۱۰ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۳۰/ آلمان - کاستاریکا، ورزشگاه البیت

معرفی تیم ملی اسپانیا

تیم ملی فوتبال اسپانیا در حالی در جام جهانی جهانی ۲۰۲۲ به میدان می‌رود که توانسته است پیش از این یک بار این جام را فتح کند و نام خود را در زمره قهرمانان بزرگترین تورنمنت فوتبال دنیا به ثبت برساند.

یک قهرمانی؛ همه دستاورد لاروخا در جام جهانی

در ادوار مختلف جام جهانی ۸ تیم توانسته‌اند عنوان قهرمانی را کسب کنند که بین آنها نام اسپانیا نیز دیده می‌شود؛ تیمی که در سال ۲۰۱۰ به این افتخار بزرگ دست یافت. اگر این قهرمانی در کارنامه عملکرد لاروخا در نظر گرفته نشود، مشخص می‌شود که اسپانیا معمولاً نتوانسته است عملکرد خوبی در این تورنمنت داشته باشد و نهایت عملکرد خوبش به عنوان چهارمی در جام جهانی ۱۹۵۰ محدود می‌شود.

تیم ملی فوتبال اسپانیا , جام جهانی 2022 قطر , معرفی تیم های جام جهانی 2022 قطر ,

اسپانیا ۱۵ بار در جام جهانی حضور داشته که ۶ بار در همان مرحله گروهی حذف شده است. انجام ۶۳ بازی و کسب ۳۰ برد، ۱۵ تساوی و ۱۸ باخت، عملکرد کامل اسپانیا در تاریخ جام جهانی است.

مسیر حضور در جام جهانی

اسپانیا در رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ با سوئد، یونان، گرجستان و کوزووو همگروه بود و با ۱۹ امتیاز و ایستادن در صدر گروه B، به‌طور مستقیم جواز سفر به قطر را کسب کرد. در مسابقات انتخابی، فران تورس داماد سرمربی تیم ملی اسپانیا با ثبت ۴ گل، بهترین گلزن تیمش بود.

تیم ملی فوتبال اسپانیا , جام جهانی 2022 قطر , معرفی تیم های جام جهانی 2022 قطر ,

انریکه و ادامه حرکت در مسیری دشوار

نزدیک به چهار سال است که لوئیز انریکه هدایت اسپانیا را به‌عهده دارد که البته به دو مقطع زمانی تقسیم می‌شود؛ بار اول در ۹ جولای ۲۰۱۸ جانشین فرناندو هیرو شد و فقط ۸ بار روی نیمکت لاروخا نشست؛ چرا که به‌دلیل بیماری فرزندش مجبور به جدایی موقت شد و پس از فوت دخترش باز هم به تیم ملی بازگشت؛ البته این بازگشت پرحاشیه بود، چرا که رابرت مورنو دستیار انریکه که برای چند ماه و به‌طور موقت امور را در دست گرفته بود، حاضر به پس دادن سرمربیگری نبود و سرانجام با صحبت‌های فراوانی که صورت گرفت، این پست را به انریکه بازگرداند.

به هر حال انریکه در روز ۱۹ نوامبر ۲۰۱۹ باز هم سرمربی اسپانیا شد و تا الآن در ۳۴ بازی دیگر روی نیمکت این تیم نشسته است.

انریکه در جریان انتخاب نفرات مورد نظر برای یورو ۲۰۲۰ هیچ بازیکنی از رئال مادرید دعوت نکرد و به همین دلیل به داشتن تعصبات ضدرئالی متهم شد، هرچند تیمش را به نیمه‌نهایی این تورنمنت رساند و در ضربات پنالتی مغلوب ایتالیا شد.

او حالا این فرصت را دارد که بتواند با اتکا به نفراتی همچون پدری، گاوی، فاتی، رودریگو، آسنسیو و... تیم جذابی را جمع کند و نتایج خوبی بگیرد.

دلخوش به ستاره‌های جوان

در ترکیب اسپانیا چهره‌های جوان زیادی حضور دارند که از جمله آنها می‌توان به پدری، اولمو، فران تورس، گاوی، آنسو فاتی و... اشاره کرد، میان همین جوانان، پدری، فاتی و گاوی می‌توانند تبدیل به ستاره‌های تیم‌شان شوند، خصوصاً پدری؛ هافبکی که تبدیل به یکی از ستون‌های بارسلونا طی دو فصل اخیر شده است و همگان امیدوارند که این درخشش را در تیم ملی نیز به نمایش بگذارد.

تیم ملی فوتبال اسپانیا , جام جهانی 2022 قطر , معرفی تیم های جام جهانی 2022 قطر ,

عملکرد سال ۲۰۲۲

اسپانیا در سال جاری میلادی ۸ بازی انجام داده؛ به ۵ برد رسیده، ۲ تساوی کسب کرده و فقط یک بار باخته است. این تیم یک بازی دوستانه با اردن قبل از جام جهانی خواهد داشت و پس از آن وارد این رویداد بزرگ می‌شود.

فهرست بازیکنان

دروازه‌بانان: اونای سیمون، روبرت سانچس، داوید رایا

مدافعان: دنی کارواخال، سزار آزپیلیکوئتا، اریک گارسیا، هوگو گیامون، پائو تورس، جوردی آلبا، آیمریک لاپورت، خوسه گایا

هافبک‌ها: سرخیو بوسکتس، رودریگو، گاوی، کارلوس سولر، پدری، مارکوس یورنته، کوکه

مهاجمان: آلوارو موراتا، فران تورس، نیکو ویلیامز، جرمی پینو، مارکو آسنسیو، پابلو سارابیا، دنی اولمو، آنسو فاتی

معرفی تیم ملی کاستاریکا

تیم ملی فوتبال کاستاریکا در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر ششمین حضورش در این رقابت‌ها را تجربه خواهد کرد، تیمی که در حال حاضر در رده‌بندی فیفا جایگاه سی‌ویکم جهانی را به خود اختصاص داده است. اولین حضور این تیم آمریکای شمالی در رقابت‌های جام جهانی به سال ۱۹۹۰ بازمی‌گردد که موفق شدند در اولین حضورشان تا مرحله یک‌هشتم نهایی صعود کنند.

فیلم خلاصه بازی کاستاریکا و کره جنوبی

کاستاریکا در ادامه در جام‌های جهانی ۲۰۰۲، ۲۰۰۶، ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ هم حضور داشته که بهترین نتیجه در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل برای‌شان رقم خورد، جایی که تا مرحله یک‌چهارم نهایی پیشروی کردند. آنها اما در دوره قبلی این رقابت‌ها در روسیه، در مرحله گروهی حذف شدند و حالا به دنبال جبران در جام جهانی ۲۰۲۲ هستند.

مأموریت سختِ فرناندو سوارس

هدایت تیم ملی فوتبال کاستاریکا بر عهده یک مربی کلمبیایی به نام لوئیس فرناندو سوارس است، کسی که سابقه هدایت تیم‌های ملی اکوادور و هندوراس را نیز در کارنامه‌اش دارد. این مربی ۶۲ ساله که در ماه ژوئن ۲۰۲۱ به عنوان سرمربی جدید کاستاریکا معرفی شد، در ۲۳ بازی، آمار پنج تساوی و پنج شکست را از خود بر جای گذاشته است. فرناندو سوارس و شاگردانش حالا مأموریتی غیرممکن در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در پیش دارند، جایی که در گروه E با اسپانیا (قهرمان جام جهانی ۲۰۱۰) و آلمان (قهرمان جام جهانی ۲۰۱۴) و ژاپن به عنوان یکی از بهترین تیم‌های آسیا همگروه هستند.

جام جهانی 2022 قطر , تیم ملی فوتبال کاستاریکا , معرفی تیم های جام جهانی 2022 قطر ,

صعود از مسیر پلی‌آف

کاستاریکا در دور پایانی مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در منطقه کونکاکاف (آمریکای شمالی، آمریکای مرکزی و حوزه دریای کارائیب) از ۱۴ بازی ۲۵ امتیاز کسب کرد و در رتبه چهارم به کار خود پایان داد و این بدین معنا بود که این تیم آمریکای شمالی برای کسب جواز حضور در جام جهانی باید راهی دیدار پلی‌آف بین‌قاره‌ای می‌شد و در آنجا موفق شدند با نتیجه یک بر صفر نماینده اقیانوسیه یعنی نیوزیلند را شکست دهند و بلیت سفر به قطر را از فیفا بگیرند.

ستاره‌ای که آخرین جام جهانی‌اش را تجربه خواهد کرد

ترکیب تیم ملی کاستاریکا را بیشتر بازیکنانی شکل می‌دهند که در لیک داخلی این کشور بازی می‌کنند اما در این بین چند بازیکن از جمله کلیور ناواس، فرانسیسکو کالوو و براندون آگیلرا در لیگ‌های اروپایی بازی می‌کنند. ستاره تیم کاستاریکا را اما می‌توان برایان رویس نامید، کاپیتان و هافبک نفوذی که سابقه بازی در تیم‌های خنت، فولام، پی‌اس‌وی آیندهوون، اسپورتینگ لیسبون و سانتوس را در کارنامه‌اش دارد. او که با ۳۷ سال سن آخرین جام جهانی دوران حرفه‌ای‌اش را در قطر تجربه خواهد کرد، از سال ۲۰۰۵ در عضویت تیم ملی کاستاریکا است و تاکنون در ۱۴۵ بازی برای این تیم ۲۹ گل به ثمر رسانده است. در کنار او کیلور ناواس دروازه‌بان باتجربه پاری‌سن‌ژرمن هم می‌تواند نقش مهمی برای کاستاریکا در بیست‌ودومین دوره جام جهانی ایفا کند.

تیمی متکی به کارهای دفاعی

از کاستاریکا نمی‌توان انتظار ارائه بازی‌های هجومی داشت، تیمی که با تکیه بر همین دفاع سرسخت خود موفق به کسب جوار حضور در بیست‌ودومین دوره جام جهانی شد. کاستاریکا در واقع گل‌های زیادی دریافت نمی‌کند و در مقابل زیاد هم گل نمی‌زند. گواه این امر این است که آنها در هشت بازی از ۱۴ بازی خود در مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ بازی‌های کم‌گلی را تجربه کردند، به طوری که در سه بازی به تساوی بدون گل رسیدند و پنج بازی‌شان با نتیجه یک بر صفر (سه برد و دو شکست) پایان یافت.

۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۲
کد خبر: 35459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha