بازی تونس - فرانسه در جام جهانی ۲۰۲۲ / گروه D چهارشنبه ۹ آذر ساعت ۱۸:۳۰ + لینک پخش زنده

دو تیم تونس و فرانسه روز چهارشنبه ۹ آذر ساعت ۱۸:۳۰ در چارچوب جام جهانی ۲۰۲۲ دیدار خواهند کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، بازی تیم‌های ملی فوتبال تونس و فرانسه در جام جهانی ۲۰۲۲ ، چهارشنبه ۹ آذر ساعت ۱۸:۳۰ در ورزشگاه اجوکیشن‌سیتی برگزار می شود.

لینک پخش زنده بازی تونس و فرانسه از سیما

لینک پخش بازی تونس و فرانسه از رادیو ورزش

برنامه کامل و نتایج جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر؛ از مرحله گروهی تا فینال + جدول

برنامه بازی های گروه D:

اول آذر : دانمارک - تونس، ساعت ۱۶:۳۰، ورزشگاه اجوکیشن‌سیتی

اول آذر : فرانسه - استرالیا، ساعت ۲۲:۳۰، ورزشگاه الجنوب

۵ آذر: تونس - استرالیا، ساعت ۱۳:۳۰، ورزشگاه الجنوب

۵ آذر: فرانسه - دانمارک،ساعت ۱۹:۳۰، ورزشگاه ۹۷۴

۹ آذر: استرالیا - دانمارک، ساعت ۱۸:۳۰، ورزشگاه الجنوب

۹ آذر: فرانسه - تونس، ساعت ۱۸:۳۰، ورزشگاه اجوکیشن‌سیتی

معرفی تیم ملی فرانسه

فرانسه یکی از مدعیان قهرمانی در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر است؛ البته به شرط آنکه گرفتار کابوس قدیمی‌اش نشود و بتواند این بار عملکرد بهتری پس از قهرمانی ۲۰۱۸ داشته باشد.

خلاصه بازی دانمارک - فرانسه

ترس از تکرار یک کابوس تلخ

فرانسه تاکنون ۳ بار در ادوار مختلف جام جهانی موفق به صعود به فینال شده که حاصل آن ۲ قهرمانی در سال‌های ۱۹۹۸ و ۲۰۱۸ و یک نایب قهرمانی در سال ۲۰۰۶ بوده است. نکته مهم این است که خروس‌ها در دوره بعد از صعودشان به فینال، در همان مرحله گروهی حذف شده‌اند؛ همان اتفاقی که در سال‌های ۲۰۰۲، ۲۰۱۰ رخ داده است. حالا این ترس وجود دارد که با توجه به قهرمانی در جام جهانی ۲۰۱۸، کابوس ترسناک حذف در مرحله گروهی باز هم در ۲۰۲۲ قطر تکرار شود.

تیمی با تجربه بالا در تاریخ جام جهانی

در بیست و یک دوره گذشته جام جهانی، فرانسوی‌ها در ۱۵ دوره حضور داشته‌اند. بهترین عملکرد همان‌طور که عنوان شد؛ در سال‌های ۱۹۹۸ و ۲۰۱۸ با کسب عنوان قهرمانی بوده و بدترین عملکرد نیز در سال‌های ۲۰۰۶ و ۲۰۱۰ بود که فقط یک تساوی کسب کردند و دو بار هم شکست خوردند.

تیم ملی فوتبال فرانسه , جام جهانی فوتبال , معرفی تیم های جام جهانی 2022 قطر , جام جهانی 2022 قطر ,

فرانسه تاکنون ۶۶ بار در جام جهانی به میدان رفته و موفق به کسب ۳۴ برد و ۱۲۰ گل زده و همچنین متحمل ۱۳ تساوی، ۱۹ شکست و ۷۷ گل خورده شده است.

احتمال آخرین حضور دشان روی نیمکت

این دوره از جام جهانی به احتمال فراوان آخرین حضور دیدیه دشان روی نیمکت فرانسه خواهد بود. این سرمربی ۵۴ ساله که یکی از موفق‌ترین مربیان تاریخ کشورش نیز محسوب می‌شود، به شدت سایه زین‌الدین زیدان را روی سر خود حس می‌کند و کوچک‌ترین لغزشی منجر به اخراجش می‌شود.

دشان که بیش از ۱۰ سال از انتخابش به عنوان سرمربی فرانسه می‌گذرد (۸ جولای ۲۰۱۲ تاکنون)، در دوره حضورش قهرمانی در جام جهانی ۲۰۱۸، قهرمانی در لیگ ملت‌های اروپا در سال ۲۰۲۱ و نایب قهرمانی در جام ملت‌های اروپا ۲۰۱۶ را به ارمغان آورده است. وی ۱۳۲ بار سرمربیگری فرانسه را بر عهده داشته که حاصل آن ۸۴ برد، ۲۷ تساوی و ۲۱ باخت بوده است.

بنزما، امباپه و جمع ستاره‌ها

بدون شک فرانسه یکی از پرستاره‌ترین تیم‌های جام بیست و دوم خواهد بود؛ تیمی که با اتکا به ستاره‌هایی همچون بنزما، امباپه، گریزمان، دمبله، رابیو، تئو و لوکاس هرناندز، کونده و ... می‌تواند در لیست مدعیان قهرمانی قرار بگیرد. در میان همه این نفرات، بنزما و امباپه به واسطه درخشش در سال‌های اخیر بیشتر از سایرین مورد توجه هستند؛ بنزما که بهترین بازیکن جهان در سال ۲۰۲۲ شده و امباپه نیز با گلزنی‌های فراوانش یکی از ستون‌های تیم پاری‌سن‌ژرمن است.

تیم ملی فوتبال فرانسه , جام جهانی فوتبال , معرفی تیم های جام جهانی 2022 قطر , جام جهانی 2022 قطر ,

عملکرد سال ۲۰۲۲

فرانسه در سال جاری تاکنون ۸ بازی دوستانه و رسمی برگزار کرده و عملکرد خوبی هم نداشته است. ۳ برد، ۲ تساوی و ۳ باخت، حاصل عملکرد تیمی است که انتظارات از آن بسیار زیاده بوده و همه منتظر موفقیتش هستند، نه شکست. نکته مهم اینکه دو برد فرانسوی‌ها در سال ۲۰۲۲ در دو دیدار تدارکاتی با ساحل عاج و آفریقای جنوبی رقم خورده است.

لیست ۲۶ نفره فرانسه برای جام جهانی:

دروازه‌بان: هوگو یوریس، آلفونسو آرئولا و استیو ماندانا
مدافعان: بنجامین پاوار، ژول کونده، پرسنل کیمپمبه، ویلیام سابیا، رافائل واران، لوکاس هرناندس، تئو هرناندس، دایو اوپامکانو و ابراهیما کوناته
هافبک‌ها: آدرین رابیو، آئورلین چوآمنی، یوسف فوفانا، متئو گندوزی، جردن فرتو و اکوادور کاماوینگا
مهاجمان: کینگسلی کومان، کیلیان امباپه، کریم بنزما، اولیویه ژیرو، آنتوان گریزمان، عثمان دمبله و کریستوف اِن‌کونکو

معرفی تونس

تیم ملی تونس ششمین حضور خود را در مسابقات فوتبال جام جهانی تجربه می‌کند. این تیم که روز ۲۵ آبان در دیداری دوستانه به مصاف تیم ملی ایران می‌رود، در گروه D جام جهانی ۲۰۲۲ با فرانسه، استرالیا و دانمارک همگروه است.

اولین صعود مصادف با بهترین حضور

پس از استقلال تونس در سال ۱۹۵۶، تیم ملی این کشور در سال‌های ۱۹۵۸ و ۱۹۶۲ به جام جهانی نرسید و وارد دور انتخابی جام جهانی ۱۹۶۶ (به دلیل انصراف تیم‌های آفریقایی) نشد. تونس به‌عنوان تنها نماینده این قاره، برای اولین بار در جام جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین حاضر شد و در اولین مسابقه، نخستین پیروزی تاریخ خود در جام جهانی را به دست آورد. برتری مقابل مکزیک اما با شکست مقابل لهستان و تساوی با آلمان غربی پیگیری شد تا تونس از صعود به مرحله حذفی بازبماند.

فدراسیون فوتبال تونس , معرفی تیم های جام جهانی 2022 قطر , جام جهانی 2022 قطر ,

بازگشت پس از ۲۰ سال بدون موفقیت

تونسی‌ها مانند ایران ۲۰ سال از جام جهانی دور بودند و سال ۱۹۹۸ به این رقابت‌ها بازگشتند. آنها در دو دوره بعدی این مسابقات هم شرکت کردند که در هر سه سال، قعرنشین جدول گروه‌های خود شدند و مجموعاً ۶ شکست و ۳ تساوی کسب کردند. عقاب‌های قرطاج (برگرفته از نام تمدن سابق تونسی‌ها) جایی در میان نمایندگان آفریقا در جام‌های جهانی ۲۰۱۰ و ۲۰۱۴ نداشتند و در جام جهانی ۲۰۱۸ به مهمترین رویداد فوتبال جهان بازگشتند. تونس بازگشت باشکوهی نداشت و پس از شکست برابر انگلیس و بلژیک، از دور گروهی حذف شد.

خلاصه بازی برزیل تونس:

امید به مربی بومی برای پایان دادن به ناکامی‌ها

۴ صعود از ۶ صعود تیم ملی تونس به جام جهانی با مربیان داخلی به دست آمد. جلال القادری که مربی تیم ملی این کشور بود، ابتدای سال ۲۰۲۲ و در تصمیمی تعجب‌برانگیز به‌عنوان سرمربی تونس انتخاب شد و فوتبال‌دوستان این کشور امیدوارند این مرد ۵۰ ساله به ناکامی‌های پیاپی تونس در جام جهانی پایان بدهد.

۵ ستاره اصلی تونس در جام جهانی

تونس در گروه B مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ بالاتر از گینه استوایی، زامبیا و موریتانی قرار گرفت و در مرحله پلی‌آف حریف مالی شد. این تیم در دور پلی‌آف با شکست مالی، صعود خود را به جام جهانی قطعی کرد. یوسف المساکنی از الدحیل، دیلان برون از سالرنیتانا، الیاس صخیری از کلن، وهبی خزری از مون‌پولیه و عیسی العیدونی از فرانس‌واروژ را می‌توان ستاره‌های اصلی تونس در جام جهانی ۲۰۲۲ دانست.

فدراسیون فوتبال تونس , معرفی تیم های جام جهانی 2022 قطر , جام جهانی 2022 قطر ,

مهمترین افتخار و جایگاه تونس

شاگران جلال القادری جایگاه سی‌ام رده‌بندی فیفا را در اختیار دارند و بهترین رتبه تونس به سال ۲۰۱۸ با کسب رده چهاردهم مربوط می‌شود. مهمترین افتخار تاریخ فوتبال تونس نیز به سال ۲۰۰۴ برمی‌گردد که عقاب‌ها در خانه خود به قهرمانی جام ملت‌های آفریقا دست یافتند.

طمع ایتالیایی‌ها به جایگاه تونس در جام

تیم ملی تونس یکی از تیم‌های خبرساز این دوره از جام جهانی ۲۰۲۲ محسوب می‌شود. دخالت کمال دقیش وزیر ورزش و جوانان این کشور در امور فوتبال، زمزمه‌هایی مبنی بر حذف تونس از جام جهانی قطر به وجود آورد و فعالان فوتبالی کشورهایی چون ایتالیا را برای جایگزینی تونس به طمع انداخت. با این حال فیفا هیچ موضعی در این باره نگرفت و تونس را یکی از ۳۲ تیم حاضر در جام جهانی ۲۰۲۲ برشمرد.

۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۴
کد خبر: 35456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha