مصاف استرالیا - تونس در جام جهانی ۲۰۲۲ / گروه D شنبه ۵ آذر ساعت ۱۳:۳۰ + لینک نتیجه

دو تیم استرالیا و تونس روز شنبه ۵ آذر ساعت ۱۳:۳۰ در چارچوب جام جهانی ۲۰۲۲ دیدار کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، بازی تیم‌های ملی فوتبال استرالیا و تونس در جام جهانی ۲۰۲۲ ، شنبه ۵ آذر ساعت ۱۳:۳۰ در ورزشگاه الجنوب برگزار شد.

تونس ۰ - ۱ استرالیا / خداحافظی با جام و پایان کار برای نماینده آفریقا + ویدیوی خلاصه بازی

برنامه کامل و نتایج جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر؛ از مرحله گروهی تا فینال + جدول

برنامه بازی های گروه D:

اول آذر : دانمارک - تونس، ساعت ۱۶:۳۰، ورزشگاه اجوکیشن‌سیتی

اول آذر : فرانسه - استرالیا، ساعت ۲۲:۳۰، ورزشگاه الجنوب

۵ آذر: تونس - استرالیا، ساعت ۱۳:۳۰، ورزشگاه الجنوب

۵ آذر: فرانسه - دانمارک،ساعت ۱۹:۳۰، ورزشگاه ۹۷۴

۹ آذر: استرالیا - دانمارک، ساعت ۱۸:۳۰، ورزشگاه الجنوب

۹ آذر: فرانسه - تونس، ساعت ۱۸:۳۰، ورزشگاه اجوکیشن‌سیتی

معرفی تیم ملی استرالیا

تیم ملی فوتبال استرالیا در حالی در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، ششمین حضورش را در تاریخ این رقابت‌ها تجربه خواهد کرد که در گروه D بیست‌ودومین دوره جام جهانی با تیم‌های فرانسه، دانمارک و تونس همگروه است.

خلاصه بازی استرالیا و امارات را ببینید:

اولین دوره‌ای که ساکروس در جام جهانی حضور پیدا کرد به سال ۱۹۷۴ بازمی‌گردد که آنها با ثبت دو شکست و یک تساوی در همان مرحله گروهی حذف شدند. استرالیایی‌ها اما برای تجربه دومین حضورشان در این تورنمنت معتبر ۳۲ سال صبر کردند، یعنی جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان که اتفاقاً بهترین عملکرد آنها در تاریخ این رقابت‌ها در همان دوره رقم خورد و تا مرحله یک‌هشتم نهایی پیشروی کردند. ساکروس پس از این دوره در تمامی جام‌های جهانی حضور داشته که در هر سه دوره قبل نتوانسته از دور گروهی فراتر برود، به همین دلیل شاگردان گراهام آرنولد در قطر به دنبال تغییر این رویه هستند و رسیدن به مرحله حذفی از این گروه دشوار اولین هدف آنها به شمار می‌رود.

گراهام آرنولد و مأموریتی دشوار

گراهام آرنولد که در کارنامه مربیگری‌اش هدایت تیم‌هایی همچون سیدنی اف‌سی و سنترال کوست مارینرز را دارد، در سال ۲۰۱۸ به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال استرالیا منصوب شد و همزمان هم هدایت تیم زیر ۲۳ سال استرالیا را هم برعهده گرفت و تا سال ۲۰۲۱ هم این مسؤلیت را برعهده داشت. این مربی ۵۹ ساله اما در چهار سال گذشته عملکرد قابل قبولی را از خود در تیم ملی استرالیا به جای گذاشته و در ۳۳ بازی آمار ۲۳ برد، چهار تساوی و ۶ باخت را از خود برجای گذاشته است. او حالا مأموریتی دشوار در پیش دارد و آن رساندن ساکروس به مرحله حذفی جام جهانی و این خواسته اصلی هواداران استرالیایی است.

جام جهانی 2022 قطر , تیم ملی فوتبال استرالیا , معرفی تیم های جام جهانی 2022 قطر ,

صعودی ناپلئونی در مسیری دشوار

استرالیا که در حال حاضر در رده‌بندی فیفا در رده سی‌وهشتم جهان جای دارد و در بین تیم‌های آسیایی پس از ایران، ژاپن، کره جنوبی پنجمین تیم برتر آسیایی این رده‌بندی است، پس از صعودی مقتدرانه به دور آخر مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در منظقه آسیا، در گروه B با تیم‌های عربستان، ژاپن، عمان، چین و ویتنام همگروه شد و در نهایت پس از عربستان و ژاپن در رده سوم رده‌بندی این گروه ایستاد و این بدین معنا بود که ساکروس برای کسب جواز حضور در جام جهانی قطر بایستی راهی مرحله پلی‌آف می‌شد. آنها در پلی‌آف آسیایی موفق شدند امارات را از پیش‌رو بردارند و در ادامه در پلی‌آف بین قاره‌ای هم پس از تساوی بدون گل مقابل پرو در وقت‌های قانونی و اضافه موفق شدند در ضربات پنالتی با نتیجه ۵ بر ۴ نماینده آمریکای جنوبی را شکست دهند و به عنوان تیم سی‌ویکم مسافر قطر شوند.

مشکل گلزنی استرالیا به تیم‌های بزرگ

به نظر می‌رسد استرالیا در گلزنی به تیم‌های بزرگ و سرسخت‌تر مشکلاتی دارد، به طوری که آنها در پنج بازی مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر مقابل حریفان سرسخت‌تر یعنی ژاپن، عربستان سعودی و پرو تنها یک گل به ثمر رساندند. با توجه به وجود مصدومانی همچون کای رولز، ناتانیل اتکینسون و آجین هراستیک، استرالیا حالا کارش سخت‌تر هم خواهد شد. با این حال استرالیا یکی از اسب‌های سیاه (اشاره به تیمی که بخت اول پیروزی در بازی‌هایش نیست اما می‌تواند شگفتی‌ساز شود) جام جهانی قطر است و می‌تواند معادلات را به هم بزند.

آرون موی؛ ستاره و قلب تپنده ساکروس

سرشناس‌ترین بازیکن و ستاره تیم ملی فوتبال استرالیا، آرون موی است که از سال ۲۰۱۲ در عضویت ساکروس است. او که سابقه عضویت در تیم‌های ملبورن‌سیتی، منچسترسیتی، هادرزفیلد و برایتون را در کارنامه‌اش دارد و در حال حاضر نیز برای سلتیک اسکاتلند بازی می‌کند، تاکنون در ۵۳ بازی ملی به میدان رفته و هفت گل به ثمر رسانده است. این هافبک جنگنده، قلب تپنده خط میانی تیم تحت‌هدایت گراهام آرنولد به شمار می‌رود، اما این تیم آسیایی می‌تواند روی هافبک بازیساز خود یعنی آجین هراستیک و ستاره نوظهورش یعنی گارانگ کوئول نیز حساب باز کند.

فهرست بازیکنان

دروازه‌بانان: مت رایان، اندرو ردماین و دنی ووکوویچ
مدافعان: میلوس دگنگ، عزیز بهیچ، جوئل کینگ، ناتانیل اتکینسون، فران کاراچیچ، هری سوتار، کای رولز، بایلی رایت و توماس دنگ
هافبک‌ها: آرون موی، جکسون اروین، آیدین هروستیچ، کینو باکوس، کامرون دولین و ریلی مک‌گری
مهاجمان: آور مابیل، متئو لکی، مارتین بویل، جیمی مک‌لارن، جیسون کامینگز، میچل دوک، کارانگ کوئول و کریگ گودوین

معرفی تونس

تیم ملی تونس ششمین حضور خود را در مسابقات فوتبال جام جهانی تجربه می‌کند. این تیم که روز ۲۵ آبان در دیداری دوستانه به مصاف تیم ملی ایران می‌رود، در گروه D جام جهانی ۲۰۲۲ با فرانسه، استرالیا و دانمارک همگروه است.

اولین صعود مصادف با بهترین حضور

پس از استقلال تونس در سال ۱۹۵۶، تیم ملی این کشور در سال‌های ۱۹۵۸ و ۱۹۶۲ به جام جهانی نرسید و وارد دور انتخابی جام جهانی ۱۹۶۶ (به دلیل انصراف تیم‌های آفریقایی) نشد. تونس به‌عنوان تنها نماینده این قاره، برای اولین بار در جام جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین حاضر شد و در اولین مسابقه، نخستین پیروزی تاریخ خود در جام جهانی را به دست آورد. برتری مقابل مکزیک اما با شکست مقابل لهستان و تساوی با آلمان غربی پیگیری شد تا تونس از صعود به مرحله حذفی بازبماند.

فدراسیون فوتبال تونس , معرفی تیم های جام جهانی 2022 قطر , جام جهانی 2022 قطر ,

بازگشت پس از ۲۰ سال بدون موفقیت

تونسی‌ها مانند ایران ۲۰ سال از جام جهانی دور بودند و سال ۱۹۹۸ به این رقابت‌ها بازگشتند. آنها در دو دوره بعدی این مسابقات هم شرکت کردند که در هر سه سال، قعرنشین جدول گروه‌های خود شدند و مجموعاً ۶ شکست و ۳ تساوی کسب کردند. عقاب‌های قرطاج (برگرفته از نام تمدن سابق تونسی‌ها) جایی در میان نمایندگان آفریقا در جام‌های جهانی ۲۰۱۰ و ۲۰۱۴ نداشتند و در جام جهانی ۲۰۱۸ به مهمترین رویداد فوتبال جهان بازگشتند. تونس بازگشت باشکوهی نداشت و پس از شکست برابر انگلیس و بلژیک، از دور گروهی حذف شد.

خلاصه بازی برزیل تونس:

امید به مربی بومی برای پایان دادن به ناکامی‌ها

۴ صعود از ۶ صعود تیم ملی تونس به جام جهانی با مربیان داخلی به دست آمد. جلال القادری که مربی تیم ملی این کشور بود، ابتدای سال ۲۰۲۲ و در تصمیمی تعجب‌برانگیز به‌عنوان سرمربی تونس انتخاب شد و فوتبال‌دوستان این کشور امیدوارند این مرد ۵۰ ساله به ناکامی‌های پیاپی تونس در جام جهانی پایان بدهد.

۵ ستاره اصلی تونس در جام جهانی

تونس در گروه B مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ بالاتر از گینه استوایی، زامبیا و موریتانی قرار گرفت و در مرحله پلی‌آف حریف مالی شد. این تیم در دور پلی‌آف با شکست مالی، صعود خود را به جام جهانی قطعی کرد. یوسف المساکنی از الدحیل، دیلان برون از سالرنیتانا، الیاس صخیری از کلن، وهبی خزری از مون‌پولیه و عیسی العیدونی از فرانس‌واروژ را می‌توان ستاره‌های اصلی تونس در جام جهانی ۲۰۲۲ دانست.

فدراسیون فوتبال تونس , معرفی تیم های جام جهانی 2022 قطر , جام جهانی 2022 قطر ,

مهمترین افتخار و جایگاه تونس

شاگران جلال القادری جایگاه سی‌ام رده‌بندی فیفا را در اختیار دارند و بهترین رتبه تونس به سال ۲۰۱۸ با کسب رده چهاردهم مربوط می‌شود. مهمترین افتخار تاریخ فوتبال تونس نیز به سال ۲۰۰۴ برمی‌گردد که عقاب‌ها در خانه خود به قهرمانی جام ملت‌های آفریقا دست یافتند.

طمع ایتالیایی‌ها به جایگاه تونس در جام

تیم ملی تونس یکی از تیم‌های خبرساز این دوره از جام جهانی ۲۰۲۲ محسوب می‌شود. دخالت کمال دقیش وزیر ورزش و جوانان این کشور در امور فوتبال، زمزمه‌هایی مبنی بر حذف تونس از جام جهانی قطر به وجود آورد و فعالان فوتبالی کشورهایی چون ایتالیا را برای جایگزینی تونس به طمع انداخت. با این حال فیفا هیچ موضعی در این باره نگرفت و تونس را یکی از ۳۲ تیم حاضر در جام جهانی ۲۰۲۲ برشمرد.

۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۸
کد خبر: 35455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha