دوئل سه جنگجوی ۱۰ میلیونی در بازار موبایل

Nova ۹ هوآوی مقابل گلکسی A۳۳ سامسونگ و پوکو X۴ پرو یک مدل کم‌نام‌ و نشان محسوب می‌شود اما از نظر ظاهری و پردازنده جلو آن‌ها روسفید است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، انتخاب بهترین گوشی زیر ۱۰ میلیون کار راحتی نیست. در این بازه دوجین گوشی شیائومی با اسم‌های عجیب و طولانی و شبیه هم وجود دارند و در بازار موبایل مدل‌های گمنام زیادی از برندهای کمتر شناخته شده مثل دوجی فروخته می‌شوند. این وسط پوکو X۴ پرو شیائومی مسیر موفق برادر قدیمی خودش یعنی پوکو X۳ را پشت سر می‌گذارد و الان پرفروش‌ترین گوشی زیر ۱۰ میلیون این برند در ایران است. فروشنده‌های موبایل گلکسی A۳۳ سامسونگ را که یک مدل مدعی است، تقریبا در همین رنج قیمت پشت ویترین می‌گذارند و هوآوی Nova ۹ را نهایتا ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می‌فروشند. مدلی که از نظر ظاهری و پردازنده حداقل جلو دوتای قبلی روسفید است.

شماره یک| پوکو X4 پرو شیائومی

به گزارش فرارو، پوکو X۴ پرو مسیر موفق پوکو X۳ پرو را پشت سر گذاشته است. پارسال طبق آمارهای رسمی پوکو X۳ پرو پرفروش‌ترین گوشی شیائومی در ایران شد و الان پوکو X۴ پرو حداقل در فروشگاه‌های اینترنتی معروف صاحب این عنوان شده است. پوکو X۴ پرو با فضای ذخیره‌سازی ۲۵۶ گیگابایت و حافظه موقت هشت گیگ نهایتا ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود. فروشنده‌های موبایل نسخه‌های مشکی را با این رقم می‌فروشند و می‌شود نسخه‌های آبی و زرد آن را با قیمت کمتری خرید. نسخه‌های ۱۲۸ گیگابایت پوکو X۴ پرو هم که قیمت کمتری دارند، الان زیر هشت میلیون تومان فروخته می‌شوند. مدلی که با ابعاد ۱۶۴.۲ در ۷۶.۱ در ۸.۱ میلیمتر وزنی معادل ۲۰۵ گرم دارد و شیائومی در طراحی آن مثل اغلب مدل‌های میان‌رده از فریم پلاستیکی استفاده کرده است. در قسمت پشت گوشی شاهد دوربین چهارگانه با حسگر اصلی ۱۰۸ مگاپیکسل هستیم و کنار آن لنزهای ۶۴ مگاپیکسل واید، هشت مگاپیکسل اولتراواید و دومگاپیکسل ماکرو دیده می‌شود. تراشه اصلی اسنپدراگون ۶۹۵ در پوکو X۴ پرو باعث شده از نظر پردازنده حداقل مقابل گلکسی A۳۳ سامسونگ که رقبای اقتصادی هم به شمار می‌روند، برتری داشته باشد. نمایشگر ۶.۶ اینچی پوکو X۴ پرو از نوع AMOLED است که نرخ نوسازی آن ۱۲۰ هرتز و حداکثر روشنایی آن هزار و ۲۰۰ نیت است. ظرفیت باتری پوکو X۴ پرو هم پنج هزار میلی‌آمپر ساعت است و شارژر ۶۷ وات آن می‌تواند ظرف ۴۰ دقیقه، ظرفیت باتری را از صفر به ۱۰۰ برساند.

شماره دو| گلکسی A33 سامسونگ

گلکسی A۳۳ انصافا انتظارات طرفداران سامسونگ را برآورده نکرد. نسل قبلی این گوشی یعنی گلکسی A۳۲ دو سال بعد از رونمایی هنوز جزو پرفروش‌ترین گوشی‌های سامسونگ در ایران است، اما گلکسی A۳۳ با اینکه یک سال بعد از A۳۲ توسط سامسونگ وارد بازار شد فقط از نظر پردازنده حرف‌های بیشتری برای گفتن دارد وگرنه از نظر دوربین شاهد پسرفت گلکسی A۳۳ هستیم. دوربین اصلی گلکسی A۳۳ درحالی ۴۸ مگاپیکسل است که گلکسی A۳۲ به حسگر اصلی ۶۴ مگاپیکسل مجهز بود. تراشه اگزینوس ۱۲۸۰ همان برتری گلکسی A۳۳ نسبت به A۳۲ است، چون تراشه اصلی به کار رفته در گلکسی A۳۲ از نوع مدیاتک G۸۰ بود. البته همین تراشه گلکسی A۳۳ سامسونگ باعث شده از نظر پردازنده جلو رقیبی مثل پوکو X۴ پرو شیائومی کم بیاورد. نمایشگر ۶.۴ اینچی سوپر AMOLED با نرخ نوسازی ۹۰ هرتز و باتری پنج هزار میلی‌آمپر ساعت را هم باید بخش دیگری از مشخصات گلکسی A۳۳ بدانیم.

شماره سه| Nova 9 هوآوی

Nova ۹ را احتمالا طرفداران متعصب هوآوی می‌خرند، اما همین مدل کم‌ادعا جلو شیائومی پوکو X۴ پرو و گلکسی A۳۳ سامسونگ دربخش پردازنده حرف‌های بیشتری برای گفتن دارد. تراشه اصلی به‌کار رفته در Nova ۹ هوآوی اسنپدراگون ۷۷۸ است که همین تراشه باعث می‌شود عملکرد پردازنده آن از پوکو X۴ پرو و گلکسی A۳۳ بهتر باشد. از طرفی Nova ۹ هوآوی از دو مدل قبلی وزن کمتری دارد و فریم شیشه‌ای آن به جذابیت‌های ظاهریش کمک می‌کند. با همه این تعریف‌ها از نقاط ضعف هوآوی Nova ۹ نباید غافل شویم. باتری چهار هزار و ۳۰۰ میلی‌آمپرساعت آن مقابل باتری‌های پنج هزار میلی‌آمپرساعت پوکو X۴ پرو و گلکسی A۳۳ سامسونگ تعریفی ندارد، اما شارژر سریع ۶۷ وات آن باعث می‌شود در کمتر از ۴۰ دقیقه ظرفیت باتری از صفر به ۱۰۰ درصد برسد.

مقایسه پوکو X۴ پرو، گلکسی A۳۳ و Nova ۹

مشخصات

پوکو X۴ پرو

گلکسی A۳۳

Nova ۹

ابعاد

۱۶۴.۲ در ۷۶.۱ در ۸.۱ میلیمتر

۱۵۹.۷ در ۷۴ در ۸.۱ میلیمتر

۱۶۰ در ۷۳.۷ در ۷.۸ میلیمتر

وزن

۲۰۵ گرم

۱۸۶ گرم

۱۷۵ گرم

سایز نمایشگر

۶.۶ اینچ

۶.۴ اینچ

۶.۵ اینچ

نوع نمایشگر

AMOLED

Super AMOLED

OLED

دوربین اصلی

۱۰۸ مگاپیکسل

۴۸ مگاپیکسل

۵۰ مگاپیکسل

دوربین سلفی

۱۶ مگاپیکسل

۱۳ مگاپیکسل

۳۲ مگاپیکسل

تراشه اصلی

اسنپدراگون ۶۹۵

اگزینوس ۱۲۸۰

اسنپدراگون ۷۷۸

ظرفیت باتری

پنج هزار میلی‌آمپرساعت

+ شارژر سریع ۶۷ وات

پنج هزار میلی‌آمپرساعت

+ شارژر سریع ۲۵ وات

چهار هزار و ۳۰۰ میلی‌آمپرساعت

+ شارژ سریع ۶۶ وات

۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۲
کد خبر: 35439
منبع: فرارو

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha