برزیل - سوئیس در جام جهانی ۲۰۲۲؛ گروه G دوشنبه ۷ آذر ساعت ۱۹:۳۰ + لینک پخش زنده

دو تیم برزیل و سوئیس روز دوشنبه ۷ آذر ساعت ۱۹:۳۰ در چارچوب جام جهانی ۲۰۲۲ دیدار خواهند کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، بازی تیم‌های ملی فوتبال برزیل و سوئیس در جام جهانی ۲۰۲۲ ، دوشنبه ۷ آذر ساعت ۱۹:۳۰ در ورزشگاه ۹۷۴ برگزار می شود.

لینک پخش زنده بازی برزیل و سوئیس از سیما

لینک پخش بازی برزیل و سوئیس از رادیو ورزش

برنامه کامل و نتایج جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر؛ از مرحله گروهی تا فینال + جدول

برنامه بازی های گروه G:

۳ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۳۰/ سوئیس - کامرون، ورزشگاه الجنوب

۳ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۳۰/ برزیل - صربستان، ورزشگاه لوسیل

۷ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۳۰/ کامرون - صربستان، ورزشگاه الجنوب

۷ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۳۰/ برزیل - سوئیس، ورزشگاه راس ابوعبود

۱۱ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۳۰/ صربستان - سوئیس، ورزشگاه راس ابوعبود

۱۱ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۳۰/ کامرون - برزیل، ورزشگاه لوسیل

معرفی تیم ملی برزیل

نام برزیل با جام جهانی عجین شده است؛ تیمی که عنوان پرافتخارترین تیم این تورنمنت را یدک می‌کشد و تنها تیم همیشه حاضر در ادوار مختلف این مسابقات بوده است.

فیلم خلاصه بازی برزیل تونس

به دنبال جام ششم، ۲۰ سال پس از آخرین قهرمانی

برزیل تنها تیم دنیاست که در همه ادوار جام جهانی حضور داشته و از این حیث یک رکورد منحصر به‌ فرد را به نام خود ثبت کرده است. در طول تاریخ ۹۲ ساله جام جهانی، برزیلی‌ها ۵ قهرمانی به دست آورده، ۲ نایب قهرمانی کسب کرده و ۲ عنوان سومی و ۲ عنوان چهارمی نیز در کارنامه دارند و پرافتخارترین تیم دنیا هستند. اوج قدرت این کشور به سال‌های ۱۹۵۸ تا ۱۹۷۸ باز می‌گردد که ۳ بار در سال‌های ۱۹۵۸، ۱۹۶۶ و ۱۹۷۸ قهرمان شد، ۱۹۷۴ در رده سوم ایستاد و ۱۹۷۸ به مقام چهارمی بسنده کرد.

بدترین عملکرد سلسائو نیز در سال ۱۹۳۴ بود که مسابقات به صورت تک حذفی برگزار شد و این تیم با شکست ۳ بر یک مقابل اسپانیا، در همان دور اول حذف شد و رتبه چهاردهم را به دست آورد.

معرفی تیم های جام جهانی 2022 قطر , تیم ملی فوتبال برزیل , جام جهانی 2022 قطر ,

برزیل در تاریخ جام جهانی ۱۰۹ بازی انجام داده که حاصل آن ۷۳ برد، ۱۸ تساوی، ۱۸ باخت، ۲۲۹ گل زده و ۱۰۵ گل خورده بوده است.

مسیر حضور در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

برزیل به واسطه عملکرد فوق‌العاده‌اش در رقابت‌های انتخابی جام جهانی، خودش را در حد و اندازه‌های یک مدعی قهرمانی مطرح کرد. این تیم در مسابقات منطقه آمریکای جنوبی ۱۷ بار به میدان رفت که به ۱۴ برد و ۳ تساوی رسید و بدون آنکه شکستی را تجربه کند، با ۴۵ امتیاز به عنوان تیم نخست از این منطقه جواز صعود به جام جهانی را کسب کرد.

در مسابقات انتخابی جام جهانی، نیمار با ۸ گل زده بهترین گلزن سلسائو بود و در جدول کلی گلزنان نیز در رده دوم قرار گرفت.

تیته به لیست مربیان اسطوره اضافه می‌شود؟

هدایت تیم ملی فوتبال برزیل بر عهده «آدنور لئوناردو باچی» ملقب به «تیته» است. این مربی ۶۱ ساله نزدیک به ۳۲ سال است که مربیگری می‌کند و از ۲۰ ژوئن ۲۰۱۶ نیز مسئولیت کادر فنی سلسائو را بر عهده دارد. تیته در این مدت ۷۶ بار روی نیمکت برزیل نشسته که حاصل آن ۵۷ برد، ۱۴ تساوی، ۵ باخت، ۱۶۴ گل زده و ۲۷ گل خورده بوده است.

تیته در جام جهانی ۲۰۱۸ نیز سرمربی برزیل بود و این تیم را فقط تا مرحله یک‌چهارم نهایی جلو برد.

او که چندی قبل اعلام کرد پس از جام جهانی از سرمربیگری برزیل کنار خواهد رفت، تیم ملی کشورش را در سال ۲۰۱۹ به مقام قهرمانی کوپا آمه‌ریکا رساند و در سال ۲۰۲۱ نیز به فینال رساند که شاگردانش در فینال به آرژانتین باختند.

ستاره‌ها به خط می‌شوند

برزیل در این دوره از جام جهانی ستاره‌های زیادی در ترکیب تیمش دارد. از آلیسون بکر و ادرسون در درون دروازه‌ تا نیمار، رافینیا و وینیسیوس در خط حمله، همگی چهره‌های درخشان تیم‌های باشگاهی خود هستند اما بدون شک همه چیز حول محور نیمار خواهد چرخید؛ بازیکنی که در اوج به سر می‌برد و با بستن بازوبند کاپیتانی به دنبال کسب افتخاری بزرگ در قاره کهن است.

معرفی تیم های جام جهانی 2022 قطر , تیم ملی فوتبال برزیل , جام جهانی 2022 قطر ,

عملکرد سال ۲۰۲۲

برزیل در سال جاری ۸ بازی انجام داده و ۷ برد و یک تساوی داشته است. پاراگوئه، شیلی، بولیوی، کره جنوبی، ژاپن، غنا و تونس حریفانی بودند که مقابل سلسائو شکست خوردند و فقط اکوادور توانست بدون باخت زمین مسابقه را ترک کند.

فهرست بازیکنان

دروازه‌بانان: آلیسون، ادرسون و وورتون
مدافعان: دانیلو، دنی آلوز، الکس ساندرو، الکس تلیس، تیاگو سیلوا، مارکینیوش، ادر میلیتائو و برمر
هافبک‌ها: کاسمیرو، فابینیو، برونو گیمارش، فِرد، لوکاس پاکوئتا و اورتون ریبیرو
مهاجمان: نیمار، وینیسیوس جونیور، آنتونی، رافینیا، ریچارلیسون، گابریل مارتینلی، رودریگو و پدرو

معرفی تیم ملی سوئیس

تیم ملی فوتبال سوئیس به عنوان یکی از نمایندگان قاره اروپا در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، در حالی در گروه G با تیم‌های برزیل، صربستان و کامرون همگروه است.

فیلم خلاصه بازی سوئیس و پرتغال

اولین تجربه حضور سوئیس در تاریخ این رقابت‌ها به سال ۱۹۳۴ بازمی‌گردد که در همان دوره اول موفق شد تا مرحله یک‌چهارم نهایی صعود کند. سوئیس در جام جهانی ۱۹۳۸ فرانسه هم تا جمع هشت تیم برتر صعود کرد که این دو دوره متوالی و البته جام جهانی ۱۹۵۴ که با پیشروی تا مرحله یک‌چهارم نهایی همراه شد، بهترین عملکرد آنها در تاریخ رقابت‌های جام جهانی بوده است. سوئیس در جام‌جهانی ۱۹۵۰ برزیل (حذف در مرحله گروهی)، ۱۹۶۲ شیلی و ۱۹۶۶ انگلیس (حذف در مرحله گروهی)، ۱۹۹۴ آمریکا و ۲۰۰۶ آلمان (صعود به مرحله یک‌هشتم نهایی)، ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی (حذف در مرحله گروهی)، ۲۰۱۴ برزیل و ۲۰۱۸ روسیه (صعود به مرحله یک‌هشتم نهایی) هم حضور داشته است.

جام جهانی 2022 قطر , اتحادیه فوتبال سوئیس , معرفی تیم های جام جهانی 2022 قطر ,

مورات یاکین و انتظاری که هواداران از او دارند

هدایت تیم ملی فوتبال سوئیس بر عهده مورات یاکین سوئیسی است که اصالتی ترکیه‌ای دارد. این مربی ۴۸ ساله که در ماه آگوست ۲۰۲۱ به عنوان سرمربی ناتی (لقب تیم ملی فوتبال سوئیس) منصوب شد، این اولین تجربه حضورش در جام جهانی و اولین تورنمنت معتبر به عنوان سرمربی خواهد بود، هرچند او پیش از این به عنوان بازیکن با تیم ملی سوئیس در رقابت‌های یورو ۲۰۰۴ حضور داشته است. یاکین پس از اعلام بازنشستگی‌اش در سال ۲۰۰۶، بلافاصله به مربیگری روی آورد و در این سال‌ها هدایت تیم‌هایی همچون لوژرن، بازل، اسپارتاک مسکو و گراسهاپر را برعهده داشته است. صعود از مرحله گروهی جام جهانی قطر کمترین انتظاری است که هواداران سوئیسی از یاکین و شاگردانش در قطر خواهند داشت، اتفاقی که این تیم اروپایی در دو دوره قبلی انجام داده است.

صعودی آسان با ناکام گذاشتن قهرمان یورو ۲۰۲۰

شاگردان مورات یاکین در مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در حالی که با تیم‌های ایتالیا، ایرلند شمالی، بلغارستان و لیتوانی همگروه بودند، موفق شدند با کسب پنج برد و سه تساوی از هشت بازی خود و با کسب ۱۸ امتیاز به طور مستقیم جواز حضور در مرحله پایانی جام جهانی قطر را دریافت کنند و ایتالیا را به پلی‌آف فرستادند، جایی که قهرمان یورو ۲۰۲۰ در مرحله نیمه‌نهایی پلی‌آف مغلوب مقدونیه شمالی شدند و از صعود بازماندند. سوئیسی‌ها در مرحله انتخابی ۱۵ گل به رقبای خود زدند و دو گل هم دریافت کردند که این نشان می‌دهد آنها هم در فاز هجونی و هم در فاز دفاعی تیم خوبی دارند.

سوئیس با توجه به همگروهی با برزیل، کامرون و صربستان شانس صعود دارد.

گرانیت ژاکا؛ ستاره‌ای جنگنده در میانه میدان

گرانیت ژاکا که سومین حضورش در جام جهانی را تجربه خواهد کرد، ستاره تیم ملی فوتبال سوئیس به شمار می‌رود. هافبک ۳۰ ساله آرسنال که بازیکنی جنگنده است، مرد اول سوئیس در میانه میدان خواهد بود و مورات یاکین هم روی او حساب ویژه‌ای باز کرده است. او که می‌توانست برای تیم آلبانی هم بازی کند، در نهایت تصمیم گرفت با پیراهن سوئیس در عرصه ملی حاضر شود و اولین بازی‌اش را برای این تیم در سال ۲۰۱۱ و در تساوی ۲-۲ مقابل انگلیس در مرحله انتخابی یورو ۲۰۱۲ انجام داد.

او حالا ۱۰۶ بازی ملی و ۱۲ گل‌زده به نامش به ثبت رسیده است. در کنار او، سوئیس روی بازیکنانی همچون مانوئل آکانجی، فابین شار، دنیس زکریا، بریل امبولو و نواح اوکافور حساب باز کرده است.

فهرست بازیکنان

دروازه‌بانان: یان زومر، یوناس اوملین، فیلیپ کوهن و گرگور کوبل،
مدافعان: مانوئل آکانجی، ریکاردو رودریگز، فابیان شار، سیلوان ویدمر، نیکو اِلوِدی و ایرای کومرت
هافبک‌ها: گرانیت ژاکا ، ژردان شکیری، دنیس زکریا، جبرئیل سو، میشل اِیبیشر، ادیمیلسون فرناندس، فابیان فرِی، رِمو فرولر، آردون جاشیری، فابین ریدر و رناتو استفن
مهاجمان: بریل امبولو، کریستیان فاسناشت، روبن وارگاس، هریس سفروویچ و نواه اوکافور

۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۲
کد خبر: 35437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha